Skravletråd august

Samme driten på mitt sykehus. Der har de to enerom og de går som familierom. Resten er tomanns og mange FIREmanns rom! Jeg pakker og drar om jeg må ligge på rom med 3 andre altså. Jeg sover jo ikke i min egen seng med sambo ved siden en gang haha!
Haha, godt det ikke bare er jeg som er "vanskelig". :p håper jeg føder tidlig på dagen, sånn at jeg kan reise hjem på ettermiddagen/kvelden.

Gjelder det på alle sykehus tror du, eller varierer det fra sykehus til sykehus? For jeg har og hørt at til og med førstegangsfødende har blitt sendt hjem samme dagen:O var på vestlandet et sted tror jeg. Men kan da umulig være sånn overalt? Høres bare litt drøyt ut liksom, samme dagen...

Det er ikke sånn her hvertfall, jeg reiste hjem på dag 2 og de prøvde å få meg til å bli lenger. Jeg ville hjem til eldste og var i fin form så jeg skulle hjem jeg :P

Gjelder det på alle sykehus tror du, eller varierer det fra sykehus til sykehus? For jeg har og hørt at til og med førstegangsfødende har blitt sendt hjem samme dagen:O var på vestlandet et sted tror jeg. Men kan da umulig være sånn overalt? Høres bare litt drøyt ut liksom, samme dagen...
Jeg var på sykehuset i 2 døgn nå, og det var visst standard for alle på fr.stad slik jeg forstod.
Har også fått beskjed om at man fint kan og bør nekte om man skulle bli sendt hjem samme dag pga ting som er umulig å oppdage de første timene av babyens liv.

Det er ikke sånn her hvertfall, jeg reiste hjem på dag 2 og de prøvde å få meg til å bli lenger. Jeg ville hjem til eldste og var i fin form så jeg skulle hjem jeg :P
Godt å høre det ikke er sånn overalt da. Jeg var på sykehuset i nesten tre døgn, og Syns det var greit:)

Trodde Kristiansand har den kvinneklinikken som er passe ny? Surrer med byer jeg nå:P

Hos oss er det takk og lov bare besøkstid av besteforeldre 1 time hver kveld!:D
De har kvinneklinikk ja, men pasienthotellet er stengt av en eller annen grunn. Og et enerom og resten to, fire eller seksmannsrom. Høres jo flott ut med kvinneklinikk, men aldri helt forstått hva det liksom skal innebære. :rolleyes:
Sykehuset er og mor og barn vennlig, ergo bare et jækla mas om den amminga fra morgen til kveld. De gir ikke mme eller vann hvis det ikke er medisinsk begrunnet.
Nå har jeg tenkt å amme, men forrige gang fikk jeg aldri skikkelig melk, og vet ikke hvordan det blir nå. Så må huske å ta med egen mme og snikgi til ungen i verste fall, for jeg lar ikke barnet mitt sulte én gang til. :rolleyes:

Jeg var på sykehuset i 2 døgn nå, og det var visst standard for alle på fr.stad slik jeg forstod.
Har også fått beskjed om at man fint kan og bør nekte om man skulle bli sendt hjem samme dag pga ting som er umulig å oppdage de første timene av babyens liv.
Ok! Fødte på sykehuset i Bodø sist, og denne gangen skal jeg på kalles. Fødeavdelingen der åpner vel 4 november eller no sånt

Godt å høre det ikke er sånn overalt da. Jeg var på sykehuset i nesten tre døgn, og Syns det var greit:)

Nei det er heldigvis ikke slik overalt :) Jeg har ikke hørt om noen som har hvert mindre enn 3 dager her med mindre det er etter eget ønske.

Syns det er ille jeg da... Men greier dem å følge opp alle da? For tanken er vel at dem skal få hjemmebesøk av jordmor (sånn med tanke på oppfølging av amming?)

Her har ikke jordmor mulighet til å besøke alle pga hun ikke får mer enn 50% stilling:(

Nei det er heldigvis ikke slik overalt :) Jeg har ikke hørt om noen som har hvert mindre enn 3 dager her med mindre det er etter eget ønske.
Nei, jeg skjønner ikke at dem kan sende hjem så fort med tanke på at dem skal forsikre seg om at alt er bra både med mor og barn før dem sender ut.

Back
Topp