Spiser det hver gang jeg er hjemme aleneDet liker ikke jegspiser det, men ikke en favoritt
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Spiser det hver gang jeg er hjemme aleneDet liker ikke jegspiser det, men ikke en favoritt
![]()
Skjønner jeg godtNeste år blir det syden sommer![]()
Ååh...så heldige dere er som har den mulighetenVi hadde aldri barnefri før gutten ble fire. Men etter at vi flytta har vi en farmor som stadig vil ha han på overnatting. Så vi er veldig heldige og tar det å ha barnepass overhodet ikke som noen selvfølge![]()
ja vi har jo en god delOi, litt av en jobb sikkert![]()
Absolutt! Har dere aldri barnefri eller?Ååh...så heldige dere er som har den muligheten![]()
Deilig å få slikt servert![]()
Hvorfor lager du det ikke bare selv?Jeg har sykt lyst på møsbrømlefse! Det kjipe er at det ikke er å få tak i, i denne landsdelen og at jeg ikke får muligheten til å kjøpe meg det før neste sommer!! Hjelp!!
Tusen takkUff dagod bedring til barna!
Har ikke tålmodighetDu lærer fort.
Du må bare tørre og prøve
Tusen takkJippi, gratulerer med detbra jobbet!
NeiAndre som har tenkt til å følge med på norske masterchef når den begynner 31. august?
Heia heiaBurde greie 1000 i daghar 902 nå !
Ooh, takk!! Hvorfor har jeg ikke tenkt på det??? Men... er ikke selve lefsene vanskelige å få til selv, helt på egen hånd, uten å ha gjort ddet før? Takke har jeg heller ikke, men tror svigermor harHvorfor lager du det ikke bare selv?
Ingredienser
Lefse:
2 kopper helmelk
2 kopper kulturmelk
1/2 kopp smør
1/2 kopp sirup
2 ss hjortetakksalt
750 g hvetemel
Møsbrøm (til 20 leiver):
1 liter melk
400 g brunost(fløtemysost)
4 ts farin
1/2 ts salt
2 dl melk
6 ss hvetemel
Slik gjør du
Lefsene: Smelt smøret, ha i melka og sirupen. Tilsett mel og hjortetakksalt, "rot fort isammen" ellers blir deigen seig. Lag passende emner som kjevles ut med riflet kjevle til runde leiver.Stek de på takke.
Møsbrømen: Skjær opp fløtemysost i en kasserolle, tilsett melk til det står jevnt med osten.Sett over svak varme til osten er helt smeltet og er kommet til kokepunktet. Rør mens det koker opp. Smak til med sukker og jevn med hvetemel og melk. Kok i 10 minutter.
Har ikke prøvd selv, bare googlet etter oppskrift for deg.Ooh, takk!! Hvorfor har jeg ikke tenkt på det??? Men... er ikke selve lefsene vanskelige å få til selv, helt på egen hånd, uten å ha gjort ddet før? Takke har jeg heller ikke, men tror svigermor harHar du lagd ?
Da er det påkrevd at andre lager middagen!AbsoluttNybakt mor som jeg er så er det ikke med det første jeg kommer til å få stilt meg med grytene å kokkelere
Da er det greit at andre lager middagen
![]()
Uff daSå koselig da![]()
Vel jeg har fått vasket klær og skiftet på senga mellom slagene... har en lite fornøyd gutt her som bare gulper og hyler når han ikke spiser eller dupper av i dag... håper han sovner snart så jeg kan få meg noe mat snart...
Er det så farlig daMen da må jeg liksom også fortelle hvem jeg er![]()
Finnes det og? Tror ikke det heller er veldig enkelt å få tak i. I hvert fall ikke er nede hvor tydeligvis ingen vet hva det er engangHar ikke prøvd selv, bare googlet etter oppskrift for deg.
Du kan kanskje prøve med kjøpe lefse første gang