Gjærbakst er godt daAlt av gjærbakst
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Gjærbakst er godt daAlt av gjærbakst
Jeg er i en brød- og rundstykke modus for tiden. Kjekt å ha i fryseren![]()
Det hørtes lurt utHørtes godt utTenkte å bake toscana brød og boller
Tenkte at det er lurt å fylle opp litt i fryseren til vi får besøk når babyen kommer, så vi har noe lett å ta frem. Så tenker å lage litt hver uke nå slik at vi har litt
Toscana brødet er samboeren så glad i at han vil nekte at det skal i fryseren, så det blir bakt bare for kos den uka
![]()
Hvorfor det?Synes over 2,5 er for lenge![]()
Overhode ikkeEr jo helt opp til en selv, ingenting er feil spør du meg![]()
Bruker vann/olje forhold sp det tilsvarer helmelk.Det må jeg prøve på også
Bruker du like mye olje som det skulle vært smør da ?
Det må helt klart prøves utBruker vann/olje forhold sp det tilsvarer helmelk.
Eller så er faktisk noen av ferdigbollemelblandingene uten melk, og skal bare tilsettes vann og olje/smør. Blir kjempegode faktisk![]()
Laget kaldhevede rundstykker i går. Så lettvint da gitt!Det skulle jeg og prøvd meg på!
Rundstykker er jo digg![]()
Nei er en stund sidenDen er det lenge siden jeg har sett nå. Begynte den nå?
Har gått mye i frukt her i sommer også... Har konstant hatt jordbær eller forskjellige meloner i kjøleskapet. Og lager ofte smoothie av bærHar ikke fristet så mye til nå, har mer dilla på frukt. Får håpe det blir mer rett før fødsel, slik at jeg kan fylle opp frysa...
Hvorfor synes du det?I know! Satt akkurat og så på den. Den er faktisk litt klein![]()
Ja, utrolig mye. Baker du ofte?
Er dere melkefrie også?Det må helt klart prøves ut
Har flere gode oppskrifter, men de er med melk og smør.
Kaker får jeg aldri tilGjærbakst er godt daJeg liker å bake både gjærbakst og kaker
![]()
SpennendeDet gjør jeg også! Og nå for tiden eksperimenteres det litt mer pga melkefritt kosthold. Og gjerne uten egg også. Men gjærbakst funker bra da!
Okei. Blir nok snart kveld på meg uansettNei er en stund siden
Jeg rødmer når jeg ser denHvorfor synes du det?
Laget kaldhevede rundstykker i går. Så lettvint da gitt!
Jentungen tåler ikke melk /)Er dere melkefrie også?
Jeg rødmer når jeg ser denHaha. Hele stemningen er rar