Skravletråd august

Husker vi hadde alltid med kake i bhg når jeg var lita. Sjokolade langpanne med seigmenn og nonstop på eller muffins med glasur og nonstop husker jeg

Mye fine bilder fra bursdagsfeiring og kakespising i bhg
samme her :) litt synd at det har forsvunnet
Da jeg var liten var det sikkert 20 barn på avdelingen, så da ble det jo ganske ofte kake.
Jeg synes absolutt ikke man skal ta bort det som er stas med å feire bursdag, men man kan fint lage kaker med mindre eller uten sukker, og barna synes det er like stas med en slik, fruktspyd og vannmelonkake som en "vanlig" kake :) tenker også at det er et poeng å vise barna at det å kose seg ikke nødvendigvis trenger å innebære godteri :)

Da jeg var liten var det sikkert 20 barn på avdelingen, så da ble det jo ganske ofte kake.
Jeg synes absolutt ikke man skal ta bort det som er stas med å feire bursdag, men man kan fint lage kaker med mindre eller uten sukker, og barna synes det er like stas med en slik, fruktspyd og vannmelonkake som en "vanlig" kake :) tenker også at det er et poeng å vise barna at det å kose seg ikke nødvendigvis trenger å innebære godteri :)
20 dager i året av 365 dager må da være innafor? :p

Kjære vene. Det ble spist nugatti når jeg gikk i bhg :p
haha husker det selv :p og sjokoade eller syltetøy. har jo blitt folk av oss. eller er vi helt crazy etter sukker kanskje :p

jepp :o det reagerer alle i bhg på her, for det er jo ikke noe bedre med gulost akkurat :p
I hvitost er det vel ikke sukker?
Men brunost er jo en del sukker da. Tenker likevel at både det og yoghurt er også en kilde til andre næringsstoffer, så det får barna her. Både hjemme og i bhg. Greit å ikke ha for mye rent sukker i barndommen, men sukkerfritt i bhg, som i HELT sukkerfritt er å dra den for langt mener nå jeg...

20 dager i året av 365 dager må da være innafor? :p
Det ble jo ganske mange flere enn det da. Hver lørdag f.eks ;) og barne- og familiebursdager utenom barnehagetid.
At man dropper nugatti og syltetøy i bhg synes jeg er helt ok. Jeg synes ikke det er krise om en unge har brunost på skiva, man må heller se på helheten av det man spiser tenker jeg. Skal man begynne sånn så er det feks mye sukker i kaviar, og frukt er det jo masse sukker i men vi vil jo gjerne at ungene spiser det da det er mye godt i det som veier opp for sukkeret ;)

Det ble jo ganske mange flere enn det da. Hver lørdag f.eks ;) og barne- og familiebursdager utenom barnehagetid.
At man dropper nugatti og syltetøy i bhg synes jeg er helt ok. Jeg synes ikke det er krise om en unge har brunost på skiva, man må heller se på helheten av det man spiser tenker jeg. Skal man begynne sånn så er det feks mye sukker i kaviar, og frukt er det jo masse sukker i men vi vil jo gjerne at ungene spiser det da det er mye godt i det som veier opp for sukkeret ;)
frukt er det jo veldig mye sukker i så man kan ikke tenke den veien. farlig det :p

I hvitost er det vel ikke sukker?
Men brunost er jo en del sukker da. Tenker likevel at både det og yoghurt er også en kilde til andre næringsstoffer, så det får barna her. Både hjemme og i bhg. Greit å ikke ha for mye rent sukker i barndommen, men sukkerfritt i bhg, som i HELT sukkerfritt er å dra den for langt mener nå jeg...
safari yoghurten er fy i bhg her, men smoothie posene er greit og den andre yoghurten som er til barn :) husker ikke navnet jeg :p de i bhg er jo ikke helt enig med dette kostholdet så pedleder kaster ikke maten om barnet har med usun mat, men når foreldre kommer med boller i matpakken det er jo ikke helt sunt :p

Må nok skrive under på at jeg er crazy etter sukker ja :p spesielt i graviditeten og nå når jeg ammer, insane sukkersug ;)
haha kjenner meg igjen :p og når jeg ikke er helt i humør, men før var det alkohol og snus så bedre med sukker deffentivt :D

Jeg synes fremdeles det er innafor :)
De spiser gjerne små stykker.

Jeg spiser jo omtrent 1/4 kake. Haha. Og kake ofte:o men har sunt og variert kosthold ellers. Aktiv familie. Nøye med tannpuss

Da får det stå til tenker jeg

Hva med fårepølse, mør og salami da?

Er jo fett fett fett. Er jo ikke heldig det heller da
de kan spise sånn falumkarov eller hvordan det skrives :p salami er jo jævlig mye fett :p husker når jeg måtte ha det som gravid så tok jeg det i ovnen for å være trygg. herregud det rant jo fett :p

Back
Topp