Umm, folkens... Et lite spørsmål...
Kan man ha sex når man skal bruke cyclogest??
Det er ikke noe problem - men jeg får alltid beskjed om å ikke sex etter uttak pga infeksjonsfare, så du bør nok vente litt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg ville nok venta til 2-3 dager etter innsett.Jeg tok ut egg idag, har ikke flere igjen på innsiden, så det er nok ingen fare..
Tror ikke det er anbefalt . Står litt her også https://www.fertilitetssenteret.no/behandlingsmetoder/om-tiden-etter-egguttak/
Vis vedlegget 305623 Her står det også om det. Dette er fra assistert avdelingen på Haukeland sykehus .
Se der vettu, jeg visste jeg kom til å få svar her. Tusen takk damer, da blir det ikke noe på meg på en stund til.Jeg har også fått beskjed om å unngå bading og samleie etter uttak. Pga infeksjonsfare.
Hehe måtte manne meg litt opp hehe.. lo godt da jeg er sykepleier men var null stress og veldig enkel. Har jo bare tatt en enda så ikke rekt å kjenne noe bivirkninger endaSpennende! Var den grei å sette for deg også? Virker som om veldig mange opplever bemfola som veldig enkel og bivirkningsløs.
5 er lykketall vettu. Jeg fikk også 5 befruktet. Ett av dem har blitt til minstemann og ett blir kanskje til en enda mindre.Av de 12 eggene vi tok ut igår er 5 befruktet!! Fem er lykketallet mitt, og jeg kjente det ble litt ekstra her nå!
Fantastisk ! Hurra for 5 befruktet eggAv de 12 eggene vi tok ut igår er 5 befruktet!! Fem er lykketallet mitt, og jeg kjente det ble litt ekstra her nå!
Fått satt inn nå? Noen på frys?Det gikk fort og smertefritt, fascinerende saker!
Jepp, satt inn et flott embryo nå, og har 4 til som ligger og koser seg, får se på mandag om de er såpass bra at de havner i fryserenFått satt inn nå? Noen på frys?
Var det du som ønsket å sette inn 2-dagers? Jeg ønsket meg blastocystJepp, satt inn et flott embryo nå, og har 4 til som ligger og koser seg, får se på mandag om de er såpass bra at de havner i fryseren
Jeg skjønner ikke helt hva du mener med 2-dagers, mener du 2 dager siden uttak?Var det du som ønsket å sette inn 2-dagers? Jeg ønsket meg blastocyst
Jeg mener at du satt inn et embryo som var 2 dager gammelt, ja, i stedet for å vente med innsett til mandag og sette inn 5 dager gammel blastocyst.Jeg skjønner ikke helt hva du mener med 2-dagers, mener du 2 dager siden uttak?
Jepp, 2 dagers ja. Uttak onsdag og innsett fredag. Resten skal kose seg til over helgen for å se om de egner seg til frysingJeg mener at du satt inn et embryo som var 2 dager gammelt, ja, i stedet for å vente med innsett til mandag og sette inn 5 dager gammel blastocyst.
Det jeg lurte på var om du valgte det selvJepp, 2 dagers ja. Uttak onsdag og innsett fredag. Resten skal kose seg til over helgen for å se om de egner seg til frysing
Hahaha, beklager, jeg glemte faktisk å svare på spørsmålet.Det jeg lurte på var om du valgte det selv
Fordi en som overlever til dag 5 har vist seg å være robust og har større overlevelsessjanse. En to-dagers som blir satt inn har større sjanse til å overleve i livmoren enn den ville hatt på labben. Hos meg var det eksempelvis fremdeles 4 stykker som hang med 4 dager etter befruktning, men bare 2 på dag 5. To dager etter uttak så alle 5 embryoene fra de 5 eggene som hadde blitt befruktet bra ut. Hadde jeg satt inn den som ble plukket vekk først pga dårlig utvikling, ville det nesten sikkert gått dårlig. Hadde jeg satt inn en av de to som utviklet seg dårlig på dag 4 allerede på dag 2, kan det hende det ville gått bra, og at jeg ville fått 2 på frys dag 5, men det kan også godt ha gått dårlig. Ved å vente til dag 5 ble en av de to beste satt inn, men jeg kunne jo risikert at det var ingen igjen.Hahaha, beklager, jeg glemte faktisk å svare på spørsmålet.
Nei de valgte det for meg da alt lå til rette for det, og det er helt greit. Hvorfor ville du valgt 5 dagers?
Nå skremmer du meg faktisk litt...Fordi en som overlever til dag 5 har vist seg å være robust og har større overlevelsessjanse. En to-dagers som blir satt inn har større sjanse til å overleve i livmoren enn den ville hatt på labben. Hos meg var det eksempelvis fremdeles 4 stykker som hang med 4 dager etter befruktning, men bare 2 på dag 5. To dager etter uttak så alle 5 embryoene fra de 5 eggene som hadde blitt befruktet bra ut. Hadde jeg satt inn den som ble plukket vekk først pga dårlig utvikling, ville det nesten sikkert gått dårlig. Hadde jeg satt inn en av de to som utviklet seg dårlig på dag 4 allerede på dag 2, kan det hende det ville gått bra, og at jeg ville fått 2 på frys dag 5, men det kan også godt ha gått dårlig. Ved å vente til dag 5 ble en av de to beste satt inn, men jeg kunne jo risikert at det var ingen igjen.