* Skravletråd - assistert befruktning *

Den gode nyheten: 16 befruktede egg, og jeg kan mest sannsynlig vente med innsett til dag 5.

Den dårlige nyheten: jeg fikk time kl 12.30 på torsdag, jeg har eksamen 13.30... (og må egentlig møte opp en halvtime før) :hungover:

Jaja, barn > eksamen... Og er heldigvis kort vei fra Riksen til eksamenslokalet. Håper bare ikke det vanvittig høye stressnivået jeg kommer til å ha, påvirker embryoet o_O

Så fantastiske resultater du har fått! Masse egg. Dette må jo gå veien. :) Satser på at det ordner seg med eksamen og alt!
 
Ja, de sa det, men pga stor fare for OHSS, vil legen undersøke meg nøye først! Tror uansett jeg rekker det akkurat :D Men ingen ideell situasjon, må jeg si :nailbiting: Ser heller ikke for meg at jeg skal klare å sitte der i fem timer og produsere noen god tekst hvis jeg akkurat har fått beskjed om at det ikke blir innsett - hvis jeg er så uheldig :( Kommer til å bryte fullstendig sammen!

Skjønner så godt hva du mener! Jeg fikk totalfrys i fjor og det var tungt. Men håper du slipper det og at eksamen og innsett går kjempefint:Heartred
 
Blir innsett i morgen (dag 3)! For mange hadde sluttet å dele seg til å vente til dag 5 :crybaby2
 
Hvordan går det??

De sa de hadde funnet et veldig fint egg til oss, og at det mest sannsynlig hadde vært det samme egget de hadde satt inn på dag 5, så jeg slo meg til ro med det :happy: Før innsett begynte jeg imidlertid å bli ganske kvalm og oppblåst + kjenne på smerter nederst i magen, og skjønte at jeg var overstimulert. Klarte så vidt å skjule dette på innsettdagen så det ikke ble totalfrys, men nå er jeg kjempedårlig, og dette er trolig bare mild form for OHSS :confused: Håper jo så klart jeg blir gravid, men tanken på at jeg kan bli enda dårligere enn dette, og kanskje ligge rett ut i hele desember, er virkelig skremmende :dead:
 
De sa de hadde funnet et veldig fint egg til oss, og at det mest sannsynlig hadde vært det samme egget de hadde satt inn på dag 5, så jeg slo meg til ro med det :happy: Før innsett begynte jeg imidlertid å bli ganske kvalm og oppblåst + kjenne på smerter nederst i magen, og skjønte at jeg var overstimulert. Klarte så vidt å skjule dette på innsettdagen så det ikke ble totalfrys, men nå er jeg kjempedårlig, og dette er trolig bare mild form for OHSS :confused: Håper jo så klart jeg blir gravid, men tanken på at jeg kan bli enda dårligere enn dette, og kanskje ligge rett ut i hele desember, er virkelig skremmende :dead:

Åh, nei. Det høres ikke godt ut!
Håper kroppen klarer å stabilisere seg selv samtidig som at det du ruger på klorer seg fast! Hold oss oppdatert, da ❤️ god bedring!
 
Åh, nei. Det høres ikke godt ut!
Håper kroppen klarer å stabilisere seg selv samtidig som at det du ruger på klorer seg fast! Hold oss oppdatert, da ❤️ god bedring!

Takk :) :Heartred Det skal jeg!
 
Føler meg frisk i dag, og klarte å ta eksamen i går :D Og nå fikk jeg akkurat telefon om at syv fine blastocyster er frøset ned! Så akkurat nå er alt bra - men stålsetter meg på å bli veeldig dårlig neste uke når hcg-nivået stiger igjen, hvis jeg skulle være så heldig å bli gravid, da :nailbiting:
 
Føler meg frisk i dag, og klarte å ta eksamen i går :D Og nå fikk jeg akkurat telefon om at syv fine blastocyster er frøset ned! Så akkurat nå er alt bra - men stålsetter meg på å bli veeldig dårlig neste uke når hcg-nivået stiger igjen, hvis jeg skulle være så heldig å bli gravid, da :nailbiting:
Masse lykke til!
 
I går kveld (9 dpo) fikk jeg tydelige symptomer på overstimulering igjen, og følte meg helt sikker på at det gikk veien. Vekket mannen kl 5 fordi jeg måtte tisse, og klarte ikke vente lenger, men testen var blenda... Jeg klarer nesten ikke tro på det. Har fortsatt oppblåst ballongmage løs avføring - akkurat slik det startet sist. Når jeg fant testen i søpla nå, har den blitt veldig (!) positiv. Har det noe som helst å si? Håpet begynner virkelig å svinne hen, men jeg vil liksom ikke gi opp heelt enda når kroppen oppfører seg som den gjør :sad015
 
Hei, dere!

Har min første IVF-syklus nå, og skal straks sette sprøyte nr 5 av Gonal f (112,5). Jeg har veeldig tunge og ømme eggstokker, og det har jeg hatt nesten siden 1. sprøyte, egentlig, og presset blir stadig større. Antok egentlig at dette var helt vanlig - er jo tross alt ganske mange follikler som (forhåpentligvis) skal vokse der inne :woot: Men etter å ha googlet litt, synes jeg ikke det virker veldig vanlig å føle så mye etter så kort tid. Det blir feil å kalle det oppblåst, for det er helt tydelig eggstokkene som vokser, ikke gass i magen. Det er også mer et kontinuerlig «trykk» enn sporadisk stikking. Det gjør litt vondt å tisse også, for det virker som de synker litt ned når blæren tømmes på en måte. Noen som har opplevd det samme og som ikke ble overstimulert? :smiley-angelic001

Jeg kan krysse av for så å si alle risikofaktorer for OHSS (PCOS, maasse follikler, under 30, slank), så blir jo litt ekstra bekymret da!

Har blodprøve og UL på mandag!

Her var det også merkbart fra første sprøytedag. I dag er jeg inni min 7. dag med stimulering av Gonal-F og har ganske høy dose. (400IE) Så ikke så rart en merker noe nå. Har veldig med stikninger og trykk. Kjenner veldig godt at det foregår noe der nede. Har ikke problemer med å tiss, men har veldig med mageknipe av og til. Løper masse på toalettet for å tisse. Sykeste hetetokter og super trøtt hele dagen.
Jeg har UL kontroll på fredag 7.12 og planlagt uttak i uke 50.

Hvordan gikk det på UL?
 
Her var det også merkbart fra første sprøytedag. I dag er jeg inni min 7. dag med stimulering av Gonal-F og har ganske høy dose. (400IE) Så ikke så rart en merker noe nå. Har veldig med stikninger og trykk. Kjenner veldig godt at det foregår noe der nede. Har ikke problemer med å tiss, men har veldig med mageknipe av og til. Løper masse på toalettet for å tisse. Sykeste hetetokter og super trøtt hele dagen.
Jeg har UL kontroll på fredag 7.12 og planlagt uttak i uke 50.

Hvordan gikk det på UL?

UL gikk kjempebra :happy: Teker det bare er positivt at man kjenner at det skjer ting! Og slik jeg har skjønt det nå, vil overstimuleringssymptomer uansett ikke inntreffe før etter Ovitrellen og uttak, så tror ikke det er noe å være bekymret for! Selv om det er litt plagsomt, da :wacky:

Masse lykke til, og hold oss oppdatert!
 
UL gikk kjempebra :happy: Teker det bare er positivt at man kjenner at det skjer ting! Og slik jeg har skjønt det nå, vil overstimuleringssymptomer uansett ikke inntreffe før etter Ovitrellen og uttak, så tror ikke det er noe å være bekymret for! Selv om det er litt plagsomt, da :wacky:

Masse lykke til, og hold oss oppdatert!

Kan jo nevne at jeg endte med å få ut 30 egg, så UL gikk vel nesten litt "for bra" :wacky: Ble veldig overstimulert, men føler meg heldig som fikk satt inn et fint egg (som jeg ruger på nå), og 7 fine blastoer på frys!
 
Kan jo nevne at jeg endte med å få ut 30 egg, så UL gikk vel nesten litt "for bra" :wacky: Ble veldig overstimulert, men føler meg heldig som fikk satt inn et fint egg (som jeg ruger på nå), og 7 fine blastoer på frys!
Oj så gøy og spennende! :) Masse lykke til videre! :)
 
Hej jenter! Jag tillhör egentlig ikke här, men har en syster som fick innsatt et to-dagers förra tisdagen. När kan hon testa?? Tror hon har fått testdag 12 december elns... Jag ääär så spent så jag smäller av! Hvor mange dpo regner man henne idag da? :hilarious: utålmodig syster ja! :p:D
 
Føler meg frisk i dag, og klarte å ta eksamen i går :D Og nå fikk jeg akkurat telefon om at syv fine blastocyster er frøset ned! Så akkurat nå er alt bra - men stålsetter meg på å bli veeldig dårlig neste uke når hcg-nivået stiger igjen, hvis jeg skulle være så heldig å bli gravid, da :nailbiting:

Så bra :) vel gjennomført med å klare å ta eksamen oppi det hele:) lykke til med resten av veien..:)
 
Vi skal sette inn 3 dagers på fredag... fikk befruktet 5 egg i går. :) Lurte på en ting, tar dere spesielle hensyn samme dag som innsett? Dette er mitt 3. fersk forsøk (og hatt ett fryseforsøk), og da har jeg ikke tatt spesielle hensyn, har levd normalt uten om å trene hardt da. Men så tenker jeg om det er derfor det ikke har gått bra før? Men er jo vanskelig å holde sengen hele resten av dagen også. Kan man gå rundt i byen som vanlig for eksempel? Huff, dette er så vanskelig. Vil jo gjøre alt for at det skal gå bra denne ganga. Men får sånne dumme tanker om at embryoet "sklir" ut...
 
Hej jenter! Jag tillhör egentlig ikke här, men har en syster som fick innsatt et to-dagers förra tisdagen. När kan hon testa?? Tror hon har fått testdag 12 december elns... Jag ääär så spent så jag smäller av! Hvor mange dpo regner man henne idag da? :hilarious: utålmodig syster ja! :p:D

Litt sent svar, men eggløsning regnes som dagen for uttak. Hun fikk derfor satt inn egget sitt 2 dpo. Og var da på 10 dpo da du skrev innlegget ditt. Hun hadde innsett samme dag som meg faktisk, bare at mitt var 3-dagers. Hun hadde veldig sen testdag, da? 17 dpo? Hvordan gikk det? :)
 
Litt sent svar, men eggløsning regnes som dagen for uttak. Hun fikk derfor satt inn egget sitt 2 dpo. Og var da på 10 dpo da du skrev innlegget ditt. Hun hadde innsett samme dag som meg faktisk, bare at mitt var 3-dagers. Hun hadde veldig sen testdag, da? 17 dpo? Hvordan gikk det? :)

Tack för svar allikevel. Gick dessverre ikke bra for dem. Sista försöket på syskon till dottern:smiley-angry017 Hoppas det går bättre för dig! :Heartred
 
Tack för svar allikevel. Gick dessverre ikke bra for dem. Sista försöket på syskon till dottern:smiley-angry017 Hoppas det går bättre för dig! :Heartred

Huff, så trist å høre :( Vurderer de privat, eller? Vi fikk positiv test, men veldig sent, så nivåene var veldig lave på testdagen. Begynte å blø i helgen, og i går hadde hcg-nivåene stupt, så ble en veldig tidlig abort på meg. Vi er så heldige at vi har syv fine blastoer på frys :Heartred Det var bare den gruusomme ventetiden, da...
 
Back
Topp