* Skravletråd - assistert befruktning *

Haha ja, hardt liv!
Jeg ville absolutt nevnt disse tingene på forsamtale. Jeg fikk valget mellom å stimuleres kraftig, men forsøke å unnfange naturlig eller gå rett på prøverør. Er egentlig ikke noen grunn til at det ikke skulle gå naturlig for oss heller, så lenge jeg får stimulert eggløsning, men for min del spiller det ingen rolle hvordan det skjer - det eneste jeg bryr meg om er barn i magen så fort som mulig :p Så da hun sa at sjansen for å lykkes var litt større med IVF, var jeg ikke i tvil, men mulig den andre løsningen kan være mer aktuell for dere, da? :happy: Det med søsken på frys høres også veeldig digg ut! Elsker tanken på at de da ev. er unnfanget på samme tidspunkt, men vil vokse opp på ulike tidspunkt :hilarious: Sjansen er vel imidlertid liten for to levende barn på ett egguttak :sorry: Jaja, er lov å håpe ;)
Jeg vet om et søskenpar som er fra samme egguttak. 3 års aldersforskjell i dag :)
 
Ja det er veldig spesielt!
Så gøy, første forsøk eller? :)
Ja, første forsøk :) Vi hadde forsamtale i mars, men fant ut dagen før at jeg var gravid. Mistet dessverre i uke 11 i april. Ble enig med gynekologen at vi skulle prøve frem til september, og det har ennå ikke skjedd noe. Har brukt hormoner i to av de syklusene. Tr er i tillegg veldig treig, så har bare hatt besøk av den 3 ganger siden utskrapingen i april. Skal på sprøyteopplæring 7. januar, så nå blir det godt å komme i gang! :D Hvor er du i løypa?
 
Ja, første forsøk :) Vi hadde forsamtale i mars, men fant ut dagen før at jeg var gravid. Mistet dessverre i uke 11 i april. Ble enig med gynekologen at vi skulle prøve frem til september, og det har ennå ikke skjedd noe. Har brukt hormoner i to av de syklusene. Tr er i tillegg veldig treig, så har bare hatt besøk av den 3 ganger siden utskrapingen i april. Skal på sprøyteopplæring 7. januar, så nå blir det godt å komme i gang! :D Hvor er du i løypa?

Åh så trist å høre:( håper dere lykkes fort nå og at det holder hele veien:Heartred
Har hørt at syklusen kan bli litt kaos etter en utskrapning:/ da blir det godt å komme i gang ja:D
jeg skal på kontroll på mitt 2.IVF forsøk nå på fredag. Hadde 1. Uttak september 17, totalfrys og tre på frys. 2SA og en negativ ut av de. Søskenforsøk dette her, prøvd i 7 år.. Håper vi kan komme i mål snart:)
 
Åh så trist å høre:( håper dere lykkes fort nå og at det holder hele veien:Heartred
Har hørt at syklusen kan bli litt kaos etter en utskrapning:/ da blir det godt å komme i gang ja:D
jeg skal på kontroll på mitt 2.IVF forsøk nå på fredag. Hadde 1. Uttak september 17, totalfrys og tre på frys. 2SA og en negativ ut av de. Søskenforsøk dette her, prøvd i 7 år.. Håper vi kan komme i mål snart:)
Å, så spennende! Lykke til! :Heartred Vi har prøvd siden 2016, så litt over to år nå. Jeg har pcos, så det er nok krøll i syklusen fra før av :hilarious:
 
Å, så spennende! Lykke til! :Heartred Vi har prøvd siden 2016, så litt over to år nå. Jeg har pcos, så det er nok krøll i syklusen fra før av :hilarious:

Aha, skjønner! Måtte ikke dra ut for dere noe mere nå! Krysser fingrene for klaff på første innsett:Heartred tusen takk! Lykke til du også :Heartred
 
Fikk ut 30 egg i dag :D Håper inderlig mange av dem har god utvikling de neste dagene, sånn at de vil gi oss blastocyst-innsett på dag 5 :Heartred Og at jeg ikke får tegn på overstimulering innen den tid!
 
Fikk ut 30 egg i dag :D Håper inderlig mange av dem har god utvikling de neste dagene, sånn at de vil gi oss blastocyst-innsett på dag 5 :Heartred Og at jeg ikke får tegn på overstimulering innen den tid!
Lykke til!! ❤️
 
Fikk ut 30 egg i dag :D Håper inderlig mange av dem har god utvikling de neste dagene, sånn at de vil gi oss blastocyst-innsett på dag 5 :Heartred Og at jeg ikke får tegn på overstimulering innen den tid!
Så utrolig mange egg! Har lest om flere som ikke får innsett pga så og så mange egg ut, men det høres ut som du slipper ? Håper flere følger videre til innsett og til evt frys :)
 
Så utrolig mange egg! Har lest om flere som ikke får innsett pga så og så mange egg ut, men det høres ut som du slipper ? Håper flere følger videre til innsett og til evt frys :)

De er veldig bekymret for overstimulering, ja :shy: Men blodprøvene har vist gode østradiol-nivåer, og foreløpig har jeg ingen symptomer, så krysser fingrene! Får vite i morgen tidlig hvor mange som er befruktet, og så skulle vi vurdere fortløpende om jeg må sette inn dag 2/3 eller om jeg har nok embryoer til å vente til blastocyst! Håper veeldig på det siste! :smiley-angelic001

Hvordan går det med deg? Du ruger nå? Hvor mange dager? Og når tenker du å teste? :happy:
 
De er veldig bekymret for overstimulering, ja :shy: Men blodprøvene har vist gode østradiol-nivåer, og foreløpig har jeg ingen symptomer, så krysser fingrene! Får vite i morgen tidlig hvor mange som er befruktet, og så skulle vi vurdere fortløpende om jeg må sette inn dag 2/3 eller om jeg har nok embryoer til å vente til blastocyst! Håper veeldig på det siste! :smiley-angelic001

Hvordan går det med deg? Du ruger nå? Hvor mange dager? Og når tenker du å teste? :happy:
Krysser fingrene for det da! Er det første forsøk? :happy:
Jeg ruger, og har hatt positiv test noen dager :D testdato er tirsdag da:p
 
Krysser fingrene for det da! Er det første forsøk? :happy:
Jeg ruger, og har hatt positiv test noen dager :D testdato er tirsdag da:p

Er det sant!? :woot: Da er du jo gravid, da! Gratulerer :dance018:gen014

Dette er første forsøk, ja :happy: hva med deg? (Du har sikkert skrevet masse om dette før, men har ikke hatt tid til å lese lenger opp i tråden)
 
Den gode nyheten: 16 befruktede egg, og jeg kan mest sannsynlig vente med innsett til dag 5.

Den dårlige nyheten: jeg fikk time kl 12.30 på torsdag, jeg har eksamen 13.30... (og må egentlig møte opp en halvtime før) :hungover:

Jaja, barn > eksamen... Og er heldigvis kort vei fra Riksen til eksamenslokalet. Håper bare ikke det vanvittig høye stressnivået jeg kommer til å ha, påvirker embryoet o_O
 
Den gode nyheten: 16 befruktede egg, og jeg kan mest sannsynlig vente med innsett til dag 5.

Den dårlige nyheten: jeg fikk time kl 12.30 på torsdag, jeg har eksamen 13.30... (og må egentlig møte opp en halvtime før) :hungover:

Jaja, barn > eksamen... Og er heldigvis kort vei fra Riksen til eksamenslokalet. Håper bare ikke det vanvittig høye stressnivået jeg kommer til å ha, påvirker embryoet o_O

Innsett tar max 15min, så hvis du ikke har veldig lang vei så rekker du det:D
 
Innsett tar max 15min, så hvis du ikke har veldig lang vei så rekker du det:D

Ja, de sa det, men pga stor fare for OHSS, vil legen undersøke meg nøye først! Tror uansett jeg rekker det akkurat :D Men ingen ideell situasjon, må jeg si :nailbiting: Ser heller ikke for meg at jeg skal klare å sitte der i fem timer og produsere noen god tekst hvis jeg akkurat har fått beskjed om at det ikke blir innsett - hvis jeg er så uheldig :( Kommer til å bryte fullstendig sammen!
 
Back
Topp