Skravletråd April18

Har lest på nett om postafen også, og de gir det også på sykehus til de med hyperemesis, og jordmorforeningen (?) går god for at det er trygt. Det er rød trekant på de jeg tar da, så mulig de er sterkere enn de som fås kjøpt reseptfritt?
 
8d802e413fdd46c41519a7de574cbed5.jpg


Det ble nok kake[emoji85]
 
Ja, det håper jammen jeg også! Ble selvfølgelig en ekstra bekymring i dag, oppdaget nettopp en del brun utflod på papiret. Vet jo det er "normalt", men har litt vondt i magen og det er vanskelig å vite synes jeg, hva som er tarmer, vanlige livmorsmerter osv...

Uff, ikke noe godt å ha kroppsvondt. Håper du har muligheten til å ligge utstrakt og hvile deg i dag, og at det blir bedre innen april!

Ikke lett å vite hva som er hva nei. Alt ligger jo litt oppå hverandre og.
Skjønner at du blir litt bekymret, men denne gangen skal det gå bra. Når er neste ul?

Tar det ihvertfall med ro, som de fleste dager egentlig [emoji14] hehe
 
8d802e413fdd46c41519a7de574cbed5.jpg


Det ble nok kake[emoji85]
Nå fikk jeg lyst på eplekake...
Hadde egentlig en plan med eplene mine, men plutselig en dag var ALLE eplene borte fra treet :eek: så ble ikke noen godt på oss :(
Håper jeg får beholde blåbæra da ihvertfall :)
 
Nå fikk jeg lyst på eplekake...
Hadde egentlig en plan med eplene mine, men plutselig en dag var ALLE eplene borte fra treet :eek: så ble ikke noen godt på oss :(
Håper jeg får beholde blåbæra da ihvertfall :)

Åh- så kjedelig! Epleslang? Du skulle gjerne ha fått av meg! Jeg brukte 20 epler i kaka i dag, og må bake en runde til for å få brukt mest mulig. Har enorme mengder plommer også... Ikke like lett å få brukt opp de plommene. Heldig du da, som har blåbær!
 
Åh- så kjedelig! Epleslang? Du skulle gjerne ha fått av meg! Jeg brukte 20 epler i kaka i dag, og må bake en runde til for å få brukt mest mulig. Har enorme mengder plommer også... Ikke like lett å få brukt opp de plommene. Heldig du da, som har blåbær!
Enten det eller et sultent rådyr :eek:
Er ikke store treet, men var en del epler på det, og de var alle borte over natta plutselig [emoji14]

Blåbær er godt, og frøkna elsker det :) blir sikkert bare å spise som de er [emoji14]

Har rips og solbær og, som jeg har laget saft og gele av :)
 
Har lest på nett om postafen også, og de gir det også på sykehus til de med hyperemesis, og jordmorforeningen (?) går god for at det er trygt. Det er rød trekant på de jeg tar da, så mulig de er sterkere enn de som fås kjøpt reseptfritt?
Rød trekant på den reseptfrie og :) Finns bare en type postafen, men du får bare kjøpe tipakning. På resept kan du få hundre :) Dyrt i lengden for oss som kjøper uten resept ihvertfall:woot:
 
Rød trekant på den reseptfrie og :) Finns bare en type postafen, men du får bare kjøpe tipakning. På resept kan du få hundre :) Dyrt i lengden for oss som kjøper uten resept ihvertfall:woot:

Var mulig å få kjøpt 100pk reseptfritt også, men har selv bare en 10pk. Får høre med legen om evt. bruk når jeg skal i vei i uka her. :) Håper om snarlig bedring så jeg slipper!
 
Rød trekant på den reseptfrie og :) Finns bare en type postafen, men du får bare kjøpe tipakning. På resept kan du få hundre :) Dyrt i lengden for oss som kjøper uten resept ihvertfall:woot:

Aha, I see. Jeg har postafen i bøtter og spann i alle fall. [emoji14]
 
Enten det eller et sultent rådyr :eek:
Er ikke store treet, men var en del epler på det, og de var alle borte over natta plutselig [emoji14]

Blåbær er godt, og frøkna elsker det :) blir sikkert bare å spise som de er [emoji14]

Har rips og solbær og, som jeg har laget saft og gele av :)

Det er litt stas med noe fra egen hage. [emoji4] Jeg er så heldig at jeg har en svigermor som kommer med litervis med blåbær. Det er gull i smoothie, på havregrøten, til syltetøy++ Men det aller beste er jo å spise de som de er, rett fra busken[emoji4]
 
Mmm... Vet hva du skal stille med på trilleturene til våren! :p Håper du får nytet baksten!

Hehe, ja, eplekake kan jeg om ikke annet. [emoji23] Neida, det ble ikke kakespising på meg. Altfor søtt Men fikk frosset ned en del, så eldstesønnen som flytter hjemmefra i dag ([emoji24][emoji24]) får med seg litt, og fikk invitert svigers på kaffe. [emoji106]
 
Hehe, ja, eplekake kan jeg om ikke annet. [emoji23] Neida, det ble ikke kakespising på meg. Altfor søtt Men fikk frosset ned en del, så eldstesønnen som flytter hjemmefra i dag ([emoji24][emoji24]) får med seg litt, og fikk invitert svigers på kaffe. [emoji106]

Åh, så bra du var i såpass god form i går til både bakst og besøk. :D Her ble jeg støggdårlig utover dagen og i hele natt. Blir en tøff dag i dag og'...

Tenk at du har en som flyr ut av redet og snart en ny som kommer. :) Håper mammahjertet overlever utflytting. ❤️
 
Åh, så bra du var i såpass god form i går til både bakst og besøk. :D Her ble jeg støggdårlig utover dagen og i hele natt. Blir en tøff dag i dag og'...

Tenk at du har en som flyr ut av redet og snart en ny som kommer. :) Håper mammahjertet overlever utflytting. [emoji173]️

Det er bare så vidt, kjenner jeg. Han flytter bare et par km unna, så jeg har ikke noe å klage på, men vemodig er det likevel. Det har liksom alltid vært oss to.. Hjelper ikke akkurat med hormonene som raser i kroppen heller da sjø. [emoji85] Han flytter sammen med kjæresten, og det hjelper også. Må bare håpe at jeg ikke blir bestemor med det første. [emoji23]

Æsj, den kvalmen altså! Jeg tvang meg til å få gjort litt i går, selv om sofaen ropte hele dagen. Jeg er nesten letta når helga er over og huset blir stille igjen. Føles til tider som man har ME vettu... Blir overstimulert av den minste ting. Men før klarte jeg ikke se TV heller , det gjør jeg heldigvis nå.

Håper du kommer deg gjennom dagen uten å gå altfor mye i kjelleren.
 
Det er bare så vidt, kjenner jeg. Han flytter bare et par km unna, så jeg har ikke noe å klage på, men vemodig er det likevel. Det har liksom alltid vært oss to.. Hjelper ikke akkurat med hormonene som raser i kroppen heller da sjø.
emoji85.png
Han flytter sammen med kjæresten, og det hjelper også. Må bare håpe at jeg ikke blir bestemor med det første.
emoji23.png


Æsj, den kvalmen altså! Jeg tvang meg til å få gjort litt i går, selv om sofaen ropte hele dagen. Jeg er nesten letta når helga er over og huset blir stille igjen. Føles til tider som man har ME vettu... Blir overstimulert av den minste ting. Men før klarte jeg ikke se TV heller , det gjør jeg heldigvis nå.

Håper du kommer deg gjennom dagen uten å gå altfor mye i kjelleren.

Tenk hvis onkel og barnebarn havner i samme årstrinn! Er ikke så uvanlig, men regner med du håper at sønnen din avventer litt kanskje? ;)

Takk, i like måte. Håper dagen i dag blir om ikke like produktiv som i går, men bra for deg!
 
Drar opp denne jeg, sitter og kjeder meg her innimellom slagene av oppkast. For par uker siden, kunne jeg sove i det minste i mellomtiden mens jeg var dårlig, nå er jeg "pigg" nok til å ikke få sovet noe særlig, men ute av stand til å få gjort stort, da kvalmen slår meg fullstendig ut...
Uff, så kjedelig. Har hatt det sånn de to andre svangerskapene. Men for meg er det uaktuelt å holde meg unna medisiner, så lenge legen går god for dem og det hjelper meg i hverdagen, tar jeg dem uten dårlig samvittighet. Den psykiske helsa er viktig og den påvirkes så enormt av den altutslettende kvalmen. Hadde Stemetil i forrige svangerskap, denne gangen er jeg ikke blitt så dårlig enda-jeg jobber fremdeles, og selv om jeg er utkjørt resten av døgnet, klarer jeg iallefall det. Så nå har jeg henta resept på Afipran-det hjalp i helga (hadde noen igjen fra februar) og håper de kan funke nå for de blir jeg ikke så trøtt av. Postafen var bare som å gå rundt i en eneste stor døs, uten at kvalmen forsvant.
 
Uff, så kjedelig. Har hatt det sånn de to andre svangerskapene. Men for meg er det uaktuelt å holde meg unna medisiner, så lenge legen går god for dem og det hjelper meg i hverdagen, tar jeg dem uten dårlig samvittighet. Den psykiske helsa er viktig og den påvirkes så enormt av den altutslettende kvalmen. Hadde Stemetil i forrige svangerskap, denne gangen er jeg ikke blitt så dårlig enda-jeg jobber fremdeles, og selv om jeg er utkjørt resten av døgnet, klarer jeg iallefall det. Så nå har jeg henta resept på Afipran-det hjalp i helga (hadde noen igjen fra februar) og håper de kan funke nå for de blir jeg ikke så trøtt av. Postafen var bare som å gå rundt i en eneste stor døs, uten at kvalmen forsvant.

Skal til legen ila. uka, så får høre da om jeg kan få noe. Sist i vinter svarte hun bare tørt da jeg spurte om å få noe, fordi "alle andre får" - ingefær kan hjelpe... o_O
 
Det er litt stas med noe fra egen hage. [emoji4] Jeg er så heldig at jeg har en svigermor som kommer med litervis med blåbær. Det er gull i smoothie, på havregrøten, til syltetøy++ Men det aller beste er jo å spise de som de er, rett fra busken[emoji4]

Vet ikke om det blir nok til syltetøy osv. Får se når jeg har fått plukka dem :) og hvor mye det blir. De holder vel ikke akkurat evig når de er plukket...
 
Vet ikke om det blir nok til syltetøy osv. Får se når jeg har fått plukka dem :) og hvor mye det blir. De holder vel ikke akkurat evig når de er plukket...

Men de er fin å fryse. Om du fryser ned i små porsjoner, kan du bare røre så stor porsjon som du trenger hver gang. :)
 
Herrefred... Der fikk hormonene mine kjørt seg... Ser "veterinærene", og ei måtte avlive hunden sin. [emoji24][emoji24] Vet ikke om jeg kan skylde på hormoner heller, egentlig. Åh. Som jeg savner å ha dyr.... Men så ufattelig vondt det er når de dør...

(Litt godt å få grine litt også, spesielt når det er på andres vegne, og noe som egentlig ikke angår meg;))
 
Back
Topp