Skravletråd April

Det idiotiske med å sjekke skatten og være fornøyd med at jeg får igjen ganske mye (Vel, altså, jeg jobbet bare fem mnd så jeg tjente ikke så mye og skattet ikke så mye. Men 17 000 tilbake er jo en grei bonus i juni når jeg får litt lite feriepenger pga altså bare fem mnd jobb pga ulønnet permisjon med lillemor)

Vel, der idiotiske er at jeg har jo felles økonomi med min mann. Som sover. Og derfor får jeg ikke sjekket hans (å ta mobilen hans og logge inn for ham er liksom litt drøyt) og det spiller jo veldig klart inn. I fjor fikk jeg mine sedvanlige 6-7 tusen igjen som jeg pleier men hva hjalp det når han hadde over 20 i restskatt liksom ? Men for 2017 hadde han ryddigere forhold (restskatten skyldtes en forsikring som betalte billånet vårt når han var arbeidsledig. Det regnes som inntekt men var jo ikke trukket skatt av) så det er håp om at det ikke er så ille, men han har ikke historisk sett like forutsigbar skatt som meg, merkelig nok. Jeg har de første år fått sånn mellom 2 og 5 tusen tilbake liksom og ds treffer jo skattekortet fint synes jeg.

Håper dere var heldige med mannens skatt også[emoji2]
 
Fikk telefon fra sfo, en stykk kvalm gutt.

Har hentet ham hjem.
"desverre" ikke hodepine, aka migrene, bare kvalm. Derved en viss fare for at uka er spolert. Hadde det vært migrene er det1) over i morgen og 2) ikke smittsomt.
 
Vurderer å tvinge meg selv til å gå en tur med lillejenta senere. Skikkelig motvillig kropp! Har gått opp i vekt i påsken og. Ikke mye, men jeg har nok gått opp til fredagens veiing. Heldigvis har jeg immunitet, så jeg mister ikke plassen min i krogen, men likevel. Er så nær mitt første delmål! Og siden jeg ammer så er det begrenset hvor mye jeg kan gå ned i vekt og, så jeg må hele tiden passe på å spise nok mat. Vektnedgangen går dermed sakte. Men det er jo verdt det da :)

Sakte nedgang er jo det beste[emoji2]
Jeg har ikke akkurat gått ned i påsken jeg heller[emoji23]
 
Hehe ^^
Liker hun vaffelmiksen fra Toro? Jeg mener at man kan lage pannekake av den og, men jeg har aldri prøvd. Men den miksen er i alle fall kjempegod som vafler.

Ja den liker hun[emoji1] kan prøve meg på pannekaker av de ja! Lurt![emoji1]
 
God ettermiddag[emoji1] snø er kjipt!
Her snør faktisk bare mer og mer.

Nå er det april og tid for vår så nå kunne jeg tenke meg at dette gir seg snart ja.

De stakkars påskeliljene på trappa som ket skulle plante i blomsterbedet kommer jo ikke dit. For jorda er bunnfrossen. Og oppå både bed og blomster ligger nysnøen
 
Fikk telefon fra sfo, en stykk kvalm gutt.

Har hentet ham hjem.
"desverre" ikke hodepine, aka migrene, bare kvalm. Derved en viss fare for at uka er spolert. Hadde det vært migrene er det1) over i morgen og 2) ikke smittsomt.

Oh no![emoji20] masse god bedring til han!
 
Back
Topp