**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Det er veldig, veldig kjedelig.

Helga er nå grei da, da går jo dagene litt fortere på en måte. og på mandag er jeg 9 dpo, og da kan jeg jo begynne å kjenne etter tegn.

Veldig, veldig usikker på når jeg skal teste.

Kommer jeg så langt som 9dpo denne pp kommer jeg til å svi av første test da. Kanskje 8dpo også :-P

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg skal vente til MINST 10 dpo.

Men jeg er usikker på den, for 10 dpo har jeg en jobb-greie som jeg ikke føler for å dele på åpent forum (men gjerne pm altså, bare at det blir for spesifikt og ogjenkjennbart og avslørende) som jeg ikke vet om det er LURT å vite om jeg er gravid, eller DUMT fordi det i så fall disraherer meg.

For 10 dpo er for tidlig å fortelle det på jobb, sant ja? Selv om det på en måte er gode grunner til det...

Å? Hmm... Hvis du føler det ødelegger denne tingen ville jeg nok ventet til dagen etterpå om jeg var deg :) Og ja jeg synes det er litt tidlig å si det da ? Men det kommer igrunn helt Ann på grunnen!

Det ødelegger jo konsentrasjonen max da... og, vent litt, så skal du få detaljer, se pm

Det er ikke bare, bare altså :( vanskelig situasjoner man kommer opp i!

TR er kommet og mannen er nettopp reist til sjøs i 5 uker. Sluttet på pillen i januar i fjor, men når han er borte ca annenhver EL så tar det vel litt ekstra tid. Har ikke tålmodighet til dette!!!! :)

Borte annehver el er ikke lett nei. Da blir det jo ekstra krevende.

Jeg har etter å ha skrevet meg gjennom en del frustrasjon og tanker her i dag kommet mer tilbake til mitt faste, rolige, tempo.

Jeg får bare... vente og se.

Det er mulig at det ikke holder lenger enn til mandag, det er lenge å sitte på jobb i 12-13 timer og snike seg inn på bv, hvor nesten ingen skravler fordi andre er mer fornuftige enn meg, og jobber på jobb i stedet for å snike på BV, og derved er det stille, og ingen skravler med meg, og frustrasjonen stiger og.... ja.

Men det er ikke før mandag, først er det lørdagskveld og deretter søndag. Skal etter planen pakke bort jula i kveld, og det kommer jo til å ta litt tid, og i morgen skal jeg kose meg med ungene før hverdagen er tilbake. I dag har vi kost litt for lite, litt for mye frustrasjon, særlig i femåringen, har medført litt for mye konfrontasjoner. Og han takler ikke korreks for fem flate.

Vi har snakket sammen han og jeg, og kommet frem til at jeg kan endre meg. Ikke si "nå må du slutte med det der, ellers blir jeg sint" For da hører han ordet SINT, og begynner å hyle, eller truer med å knipe eller slå om jeg blir sint, og da er vi jo helt på ville veier.

I stedet skal jeg si at nå blir jeg veldig glad om han slutter med det der.

Håpet er at det skal li litt lavere lydnivå i huset da...

Utrolig hva litt forskjell ord kan gjøre altså :) Jeg må ærlig si jeg henger endel her hele døgnet, på jobb, hjemme osv men er som du sier litt lite skravling ... Tror vi må bli flinkere :)

Jeg er gjerne med å skravle. Har ingen å snakke med for vil ikke fortelle noen at vi prøver. Og i allefall ikke nå som det tar så lang tid :( Har ikke lest alt over, men har dere barn fra før? Prøver? Gravid? :rolleyes:

Utrolig hva litt forskjell ord kan gjøre altså :) Jeg må ærlig si jeg henger endel her hele døgnet, på jobb, hjemme osv men er som du sier litt lite skravling ... Tror vi må bli flinkere :)

Jeg VET jo så inderlig vel, at unger ikke skjønner setninger med "ikke", og jeg vet jo så inderlig vel alt dette jeg snakket med guttungen om i dag, men man glemmer det på et vis i praksis etterhvert...

Jeg er gjerne med å skravle. Har ingen å snakke med for vil ikke fortelle noen at vi prøver. Og i allefall ikke nå som det tar så lang tid :( Har ikke lest alt over, men har dere barn fra før? Prøver? Gravid? :rolleyes:

Vi som henger på "før svangerskapet/vi som prøver", ja, vi er ikke gravide, vi prøver.

Barn fra før varierer selvsagt, som du nok har skjønt har jeg det. jeg har en gutt på 5 og ei jente som snart blir tre. Og prøver på en bonus. Både jeg og mannen er enige om at vi gjerne vil ha nummer tre også, så vi har prøvd siden november 2012 uten suksess. Eller, gravid i mai 2013, men mistet 5+2, så vi prøver fortsatt.

Stemmer, jeg er ny her så jeg henger ikke helt med enda, men når du sier det så gikk jeg jo inn på det forumet :oops:;) Jeg har ingen barn fra før, er 32 år. Har prøvd et år på kalenderen, men har vel egentlig prøvd bare et halvt år siden mannen jobber offshore. Håper den sitter snart hos deg Sara :)

Stemmer, jeg er ny her så jeg henger ikke helt med enda, men når du sier det så gikk jeg jo inn på det forumet :oops:;) Jeg har ingen barn fra før, er 32 år. Har prøvd et år på kalenderen, men har vel egentlig prøvd bare et halvt år siden mannen jobber offshore. Håper den sitter snart hos deg Sara :)
Jeg også prøver for harde livet :-P hehe. 24 år, prøver på første. Har vært prøvere siden juni. Prøver nå første pp med pergo for å kicke i gang eggløsning :-D Velkommen som ny !

Kanskje jeg óg skal begynne å skravle litt? Har ei jente på snart fem fra før.

Mannen lagde biff i dag, og da kjente jeg at det hadde vært skikkelig godt med et glass rødvin til! Litt deilig å kjenne på det, for da blir jeg kanskje ikke like skuffet om mensen dukker opp i slutten av måneden:p Hvordan gjør dere andre det i forhold til alkohol? Jeg drakk noen glass i jula, mens jeg hadde mensen. Har ikke drukket noe etter det. Jeg har så mange "risikofaktorer" allerede, så vil ikke legge til alkohol...

Jeg også tok noen glass i julen. Et par pils i gårkveld, men vi får ikke prøvd igjen før sent i feb :/ leser jo at man skal vere avholden, men det er jo så mange som blir gravide uten å tenke over hverken hva de spiser eller drikker så jeg tenker ikke så mye over det :) blir lite alkohol når mannen er til sjøs, og litt i helgene når han er hjemme. Burde kanskje vere omvendt

Jeg er 24 år, gift og prøvd på første siden august :) Det med alkohol tenkte jeg igrunn ikke så mye over før men først nå jeg har kuttet ned en del selv om jeg ikke er gravid, vil så gjerne holde kroppen min så ren som mulig for vår kommende spire :)

Jeg selv begynner å bli temmelig utålmodig kjenner jeg. Har prøvd siden august og har ikje fortalt det til noen. Men har vært på familiemiddag idag hvor jeg hører om igjen og om igjen, at vi burde snart bli gravide. Søtra mi som venter nummer to syns eg burde kansje starte. Hun fikk det til så lett, så det er så vondt å høre sånn når vi egentlig ikje helt får det til. :(

Jeg er avholds, så det endrer seg ikke i forbindelse med prøving.

Det er egentlig i hovedsak spekemat jeg pleier innta fra "fy-listen" og det holder jeg meg unna dpo, men jeg spiste vårt hjemmelagde fenalår i jula ja. fikk mens rett før jul, og spiste til jeg var dpo sist helg.

Jeg holder meg borte fra alkohol fra rett før bpo til jeg får mensen. Alt spekemat og det som det er fare for at kan inneholde toxoplasmose holder jeg meg helt unna, frem til vi enten har fått et gull eller vi gir opp som prøvere.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp