**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Jeg kan lime inn her og;

":( Det gikk ikke som jeg ville. Han mener at siden jeg har helt regelmessige sykluser og "perfekt" lutealfase så har jeg sannsynligvis nok progesteron. Og han teller ikke med de kjemiske før jeg har tatt blodprøver av hcg, så om jeg får svak positiv test på nytt så må jeg dra og ta blodprøve med en gang. Jeg blir så oppgitt og irritert av dette. I USA så virker det som alle som har kjemiske graviditeter tar blodprøve hvor de måler progesteron, uansett om de har stabile sykluser og fin lutealfase eller ikke! Gynekologen min derimot sa at hvis det ikke klaffer så er neste skritt å ta sædprøve (det håper jeg jo å kunne utelukke ved å få ny positiv test og ta blodprøve for å bevise at vi stadig vekk har befruktede egg) og deretter måle om egglederne er tette eller ikke. Mye enklere å ta en blodprøve å måle progesteron? Jeg skjønner ikke hvorfor det virker som det er "standard" i USA, men så er det helt utenkelig at det kan være der det svikter hos meg. Æsj. Og da kjente jeg at jeg mistet håpet litt for denne syklusen her.

Jeg hadde hatt eggløsning da. Alt var bra med eggstokkene og livmoren, og det har nylig løsnet ett egg fra venstre side (kunne stemme godt med at jeg er 4 dpo, livmoren hadde også begynt å få tykkere slimhinne, 7 mm, og bedre blodtilførsel - slik den skulle dpo).

Han var forresten utrolig fornøyd med grafene mine, jeg printet ut og tok med alle sammen. Han sa det gjorde jobben hans mye lettere."

Jeg kan jo sikkert prøve en annen privat gynekolog, men det kostet jo en del så da tror jeg at jeg må vente litt. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre akkurat nå. Jeg håper jo at vi blir gravide helt av oss selv fortsatt, men jeg har mistet litt piffen siden jeg mister. Og nå må jeg komme meg inn og ta blodprøver om jeg får positiv test. Alt virker litt styrete. Jeg får nesten ta meg litt tid først nå uansett. Jeg er jo allerede 4 dpo i en ny syklus. Så får jo håpe, selv om jeg mistet håpet litt. Og så er det uansett snart jul. :)
Så kjipt :-( Håper ikke du får flere kjemiske og at spiren sitter neste gang<3
Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Æ sende en goklæm t aill som mått treng en i dag :love7
Samt masse fruktbarhetsstøv å gravidstøv!!!!!!!!:)

Så kjedelig!!! Skjønner godt at du ble lei å frustrert! Krysser fingra for en skikkelig positiv nå, med spire som er "fit for fight"!!!!

Jeg er en av dem som er litt provosert av at hun legger ut bilde av seg selv i sexy undertøy 4 dager etter fødselen, men det er ikke lov å si høyt for da er man misunnelig på kroppen hennes og en av de som vil kvinner verst. Men da føler jeg meg misforstått. For all del. Hun har jo trent masse og har en flott kropp, og sikkert litt genetikk også som tilsvarer at det er sånn kroppen hennes er. Det provoserer meg ingenting. Folk må gjerne ha flat mage og jogge dagen etter fødselen for min del. :)

Det som provoserer/irriterer meg (vet ikke egentlig hvilket ord som passer) er jo ikke at magen hennes er borte og at hun har sixpack, men at det er det hun velger å poste nå. Hvorfor velger hun å poste det nå? Hun vet at 200 000 (eller noe sånt?) følger med på alt hun gjør, og at når hun gjør noe spektakulært så når det mediene (sånn at 1 million får med seg det hun gjør). Så hva er budskapet hennes? Det er det som irriterer meg. Hun vet jo at hun har en haug av unge kvinner som følger bloggen hennes. Hva ønsker hun å si til dem i sexy undertøy med six-pack mage under en uke etter fødselen? Kunne ikke sexy-bildene ventet noen måneder? Så kunne hun heller holdt babyen mens hun gikk i noe tettsittende klær som også kunne vist at magen er borte (uten at det var budskapet sånn med en gang)? Tja. Det er det som irriterer meg. At jeg ikke forstår budskapet, og opplever at hun ikke forstår hva slags rollemodell/påvirkning hun faktisk er. Man kan absolutt ikke skylde på at hun vil gi noen anoreksia, men det hadde jo ikke skadet om hun selv forsøkte å begrense kroppsfokuset noe av og til? Tenker jeg da. Men det henger kanskje også sammen med at jeg ikke synes undertøysbilder og internett hører sammen i utgangspunktet, ville aldri kunnet poste noe sånt uansett (og jeg har vært fornøyd med kroppen min stort sett jeg altså, så det er ikke derfor). :p Kroppen hennes er flott den, jeg personlig vil ikke være så tynn, men for all del, hun har jobbet hardt for kroppen, og er stolt og fornøyd med den - gratulerer med den - bra jobba! :) Det er formidling og budskap jeg stusser over, er ikke hun journalist da? Hva er storyen? :)
Er helt enig med deg :)

Så kjipt :-( Håper ikke du får flere kjemiske og at spiren sitter neste gang<3
Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Huff :(
Masse goklæmma :love2

Så kjedelig!!! Skjønner godt at du ble lei å frustrert! Krysser fingra for en skikkelig positiv nå, med spire som er "fit for fight"!!!!

Tusen takk for mange hyggelige ord! :D

Jeg begynner å ha det litt bedre nå. Puppene brenner i dag (dette er bare etter-EL-symptom hos meg altså, så ingenting spennende), men men. Håper jo puppene fortsetter å være ømme om noen dager også. :)

Er helt enig med deg :)

Godt noen forstår meg. :p Livredd for å skrive det på nettet for jeg tenkte at jeg fikk slengt misunnelig-kortet i trynet. Alle andre har jo fått det om de ikke har hyllet bilde. Irriterer meg det og. At man ikke har lov til å ha mer enn én riktig mening (altså, hylle bildet). :p

Godt noen forstår meg. :p Livredd for å skrive det på nettet for jeg tenkte at jeg fikk slengt misunnelig-kortet i trynet. Alle andre har jo fått det om de ikke har hyllet bilde. Irriterer meg det og. At man ikke har lov til å ha mer enn én riktig mening (altså, hylle bildet). :p
Ikke sant..

EYH! Har du hatt el allerede du a?! O.o

Ikke sant..

EYH! Har du hatt el allerede du a?! o_O

Haha.. Ja, gikk du glipp av det? Kroppen min er HELT på tur etter de kjemiske. Så nå kom den på CD 10. Jeg begynte å lure med tidlig EL-slim og sterke EL-tester og så plutselig temp-hopp. Og i dag er det dobbelt-bekreftet hos gynekologen og. Kroppen hadde SUPERTIDLIG EL denne runden her. :p Kanskje det er meningen at det SKAL klaffe denne runden for at jeg skal rekke bhg-opptaket allikevel. Fikk plutselig EL-termin 26.8 istedet for 2.9 eller noe sånt. :p

Det skjønner jeg utrolig godt, og vet hvordan det føles, dessverre :(

Håper dere klarer det likevel

Æsj. Synes det er så irriterende at man må bekrefte flere kjemiske (eller SA'er) før man får hjelp. Og at det ikke holder med hjemmetester, slik at jeg må ha blodprøve på de neste. Jaja. Håper vi klarer det alle sammen snart, FS skulle jo bli tomt!

Haha.. Ja, gikk du glipp av det? Kroppen min er HELT på tur etter de kjemiske. Så nå kom den på CD 10. Jeg begynte å lure med tidlig EL-slim og sterke EL-tester og så plutselig temp-hopp. Og i dag er det dobbelt-bekreftet hos gynekologen og. Kroppen hadde SUPERTIDLIG EL denne runden her. :p Kanskje det er meningen at det SKAL klaffe denne runden for at jeg skal rekke bhg-opptaket allikevel. Fikk plutselig EL-termin 26.8 istedet for 2.9 eller noe sånt. :p
Det liker vi! Jeg aner ikke hva jeg skal forvente, men det kan være det samme. Det går nok ikke denne gangen heller :) Sånn er nå det! Godt vi har valp å se frem til!

Hvorfor fikk du ikke? Har dere ikke prøvd lenge nok?

Skulle ikke be om det fordi jeg har prøvd så lenge (dette er pp 6), men fordi jeg har hatt tre kjemiske. Men gynekologen telte ikke med dem siden jeg ikke har tatt blodprøver på dem. Så han begynte egentlig å snakke om hva som er videre utredning for infertilitet. Inkludert sædprøve på mannen. Synes det var sært, fordi jeg vet jo at jeg har hatt utslag på g-tester - så hvorfor skal mannen ta sædprøve da? ÆSJ. Dustedag! :p Gynekologen var egentlig grei han altså, jeg bare følte at han misforstod hvorfor jeg kom. Jeg tror jo ikke vi er kommet til steget at vi skal ha full utredning enda.

Det liker vi! Jeg aner ikke hva jeg skal forvente, men det kan være det samme. Det går nok ikke denne gangen heller :) Sånn er nå det! Godt vi har valp å se frem til!

Valp er jo kjempebra, men jeg krysser nå fremdeles fingrene for en overraskelsesspire hos deg. <3

Skulle ikke be om det fordi jeg har prøvd så lenge (dette er pp 6), men fordi jeg har hatt tre kjemiske. Men gynekologen telte ikke med dem siden jeg ikke har tatt blodprøver på dem. Så han begynte egentlig å snakke om hva som er videre utredning for infertilitet. Inkludert sædprøve på mannen. Synes det var sært, fordi jeg vet jo at jeg har hatt utslag på g-tester - så hvorfor skal mannen ta sædprøve da? ÆSJ. Dustedag! :p Gynekologen var egentlig grei han altså, jeg bare følte at han misforstod hvorfor jeg kom. Jeg tror jo ikke vi er kommet til steget at vi skal ha full utredning enda.
Ja, nei jeg veit hvorfor du skulle be om det, bare lurte på om det var den unnskyldningen gyn brukte for å ikke gi deg noe :) Må du liksom ta blodprøve neste gang da eller? Herregud så teit..

Å, så å forstå..
Kroppen prøver å si unnskyld for tidligere rampestreker ved å gi dere en baby som kommer med på barnehage opptaket :P

Valp er jo kjempebra, men jeg krysser nå fremdeles fingrene for en overraskelsesspire hos deg. <3
Takk for det :) Vi får nå se. (Haha det rimte!) I utgangspunktet så bare lever vi som før, koser oss med hverandre.

Ja, nei jeg veit hvorfor du skulle be om det, bare lurte på om det var den unnskyldningen gyn brukte for å ikke gi deg noe :) Må du liksom ta blodprøve neste gang da eller? Herregud så teit..

Åja sånn du mente ja, jeg trodde egentlig du kunne historien min (jeg har jo skravlet hull i hodet på deg så mange ganger). :p

Ja, altså, jeg må ta blodprøve med en gang jeg får en positiv test. Sånn for å bevise at jeg har kjemiske. Men uansett så får jeg ikke Crinone av gynekologen, fordi han mener det ikke er noe poeng for meg som har "perfekt" lutealfase. Da vil han heller at vi skal gjøre sædprøve på mannen og kontrastvæske i livmoren min for å se om jeg har tette eggledere.

Så jeg tror jeg drar til fastlegen for å måle progesteron der. For jeg vil heller prøve ut progesteron ett par sykluser før vi begynner med videre utredning.

Å, så å forstå..
Kroppen prøver å si unnskyld for tidligere rampestreker ved å gi dere en baby som kommer med på barnehage opptaket :p

Ja, ikke sant? Det er det jeg håper på nå. Hvis jeg ender opp med en baby denne gangen her så kommer jeg til å tro at det er den store bhg-skjebnen. :p :D (Eller så får jeg en liten rakker 6 dager på overtid og ender med 1. september). :confused:;)

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp