**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Så koselig!! :) Har i grunn noen av de samme tradisjonene som deg før jul. Da pynter vi litt sånn nå og da, satte frem adventsstaken med lys i går. En julestjerne i vinduet som lyser, og egentlig en adventstake i vinduet, men den har jeg ikke funnet i år. Også pynter vi pepperkakehus, lager litt julepynt og leser juleeventyr. På lille julaften spiser vi grøt og pynter juletre. På julaften ser vi på NRK1 hele dagen og spiser pinnekjøtt til middag og karamellpudding til dessert. I romjulen er det familiebesøk og nyttårsaftenen blir tilbragt i sofaen. Hehe.. Dritkjedelige på nyttårsaftenen, men det er så innmari stress med den dagen syns jeg. Syns desember er en fantastisk måned hvor det gis tid og rom for å tenke på andre :)

Hihi.. Jeg vet ikke hvordan nyttårsaften blir når vi får barn en gang. Vi pleier å reise på hytta til noen venner nå, men jeg kan egentlig tenke meg at vi da reiser alene til vår hytte. Eventuelt med ett vennepar med barn i samme alder. Blir vel roligere enn det har vært når vi har vært unge og barnløse. :p

Ja, pepperkakehuset er viktig! Og så baker vi mange andre småkaker.

Egentlig hadde jeg appelsin med nelliker de første årene jeg bodde hjemmefra. Det burde jeg jo fortsatt med. I rød sløyfe hengende i vinduet. Det er jo kjempekoselig, og lukter så godt! :D

Den var fin!!! Vi har den tre konger røkelsesstativet fra apoteket. De er så tradisjonelle og fine syns jeg :) Kremmerhuset og feel har hatt stativ til røkelse. Prøv også bolina.no?!

Jeg liker egentlig den tradisjonelle også, men mannen liker litt mer moderne - så jeg vurderte å ha begge to. Kan ha en på kjøkkenet og en i stua. Ikke nødvendigvis tent på likt, men det pynter jo også litt til adventstiden. :D Skal sjekke forslagene dine. Kom på at Glassmagasinet også har en del fin julepynt, så kanskje de har noe sånt og. Hmm.. Må vel kanskje gå en liten shoppingrunde snart.

Var jo litt stilige disse også (ikke til røkelse, men men):
doc_10430_4.jpg.ashx

http://designforevig.no/produkter/khler/107/10430#/produkter/khler/lyshus/107/2296/

Hihi.. Jeg vet ikke hvordan nyttårsaften blir når vi får barn en gang. Vi pleier å reise på hytta til noen venner nå, men jeg kan egentlig tenke meg at vi da reiser alene til vår hytte. Eventuelt med ett vennepar med barn i samme alder. Blir vel roligere enn det har vært når vi har vært unge og barnløse. :p

Ja, pepperkakehuset er viktig! Og så baker vi mange andre småkaker.

Egentlig hadde jeg appelsin med nelliker de første årene jeg bodde hjemmefra. Det burde jeg jo fortsatt med. I rød sløyfe hengende i vinduet. Det er jo kjempekoselig, og lukter så godt! :D
Jeg liker egentlig den tradisjonelle også, men mannen liker litt mer moderne - så jeg vurderte å ha begge to. Kan ha en på kjøkkenet og en i stua. Ikke nødvendigvis tent på likt, men det pynter jo også litt til adventstiden. :D Skal sjekke forslagene dine. Kom på at Glassmagasinet også har en del fin julepynt, så kanskje de har noe sånt og. Hmm.. Må vel kanskje gå en liten shoppingrunde snart.

Appelsin!! Den har jeg jo helt glemt at finnes.. Det må vi lage!! Takk for tips :D Lukter så godt :) Det som for vår del er stress er at barnet vårt ikke sovner andre steder enn her hjemme eller hos mormor og bestefar, så det blir bare grin og hyl hvis vi er borte. Og det orker vi ikke ;) Men med tiden håper jeg vi kan få en ny tradisjon med middag med venner eller noe.. De må bare begynne å få barn :P

Glassmagasinet har kjempemye fint. Traktøren og jernia har også en del fine ting. Kitchn og tilbords kan også kanskje ha noen :)

Appelsin!! Den har jeg jo helt glemt at finnes.. Det må vi lage!! Takk for tips :D Lukter så godt :) Det som for vår del er stress er at barnet vårt ikke sovner andre steder enn her hjemme eller hos mormor og bestefar, så det blir bare grin og hyl hvis vi er borte. Og det orker vi ikke ;) Men med tiden håper jeg vi kan få en ny tradisjon med middag med venner eller noe.. De må bare begynne å få barn :p

Glassmagasinet har kjempemye fint. Traktøren og jernia har også en del fine ting. Kitchn og tilbords kan også kanskje ha noen :)

Jeg hadde glemt appelsin selv, men var skuffet over meg selv når jeg skrev til deg at vi ikke har noen kalender-tradisjoner. Så måtte jeg grave litt i hukommelsen. Det er vel bare de siste to desember-nedtellingene at jeg har glemt appelsinen. Det synes jeg er veldig koselig jeg og.

Ah. Slitsomt når barna ikke kan sove borte nei. Vi får passe på å reise så ofte på hytta at barna sover like godt der som hjemme, for jeg vil gjerne være oppe i snødynene på nyttårsaften. Grille pølser på skitur og så se på stjernene ved midnatt (og litt fyrverkeri da, men ikke like mye som i byen).

Takk for mange gode tips på butikker, jeg må virkelig få tatt meg en runde. Synes det lukter så veldig godt!

Jeg hadde glemt appelsin selv, men var skuffet over meg selv når jeg skrev til deg at vi ikke har noen kalender-tradisjoner. Så måtte jeg grave litt i hukommelsen. Det er vel bare de siste to desember-nedtellingene at jeg har glemt appelsinen. Det synes jeg er veldig koselig jeg og.

Ah. Slitsomt når barna ikke kan sove borte nei. Vi får passe på å reise så ofte på hytta at barna sover like godt der som hjemme, for jeg vil gjerne være oppe i snødynene på nyttårsaften. Grille pølser på skitur og så se på stjernene ved midnatt (og litt fyrverkeri da, men ikke like mye som i byen).

Takk for mange gode tips på butikker, jeg må virkelig få tatt meg en runde. Synes det lukter så veldig godt!

Men tar du ut en nellik om dagen eller henger den urørt i vinduet? Eller setter man inn en nellik om dagen? Husker ikke dette jeg.. :P Ja, må bare venne barnet til å være andre steder. Vi var veldig gode på det i begynnelsen, men lot henne da sove i vognen for det var jo så lettvint. Men hun har vokst ut av den og nekter plent å sove i andres senger (som jeg forstår) og da blir det styr. På hytta går det greit, men vi har bare sommerhytte så det går ikke på vinteren. Men det er drømmen min, en vinterhytte!! :)

Men tar du ut en nellik om dagen eller henger den urørt i vinduet? Eller setter man inn en nellik om dagen? Husker ikke dette jeg.. :p Ja, må bare venne barnet til å være andre steder. Vi var veldig gode på det i begynnelsen, men lot henne da sove i vognen for det var jo så lettvint. Men hun har vokst ut av den og nekter plent å sove i andres senger (som jeg forstår) og da blir det styr. På hytta går det greit, men vi har bare sommerhytte så det går ikke på vinteren. Men det er drømmen min, en vinterhytte!! :)

Setter inn 24 nelliker med en gang og tar ut en om dagen. :)

Ja, vognen ja. Lettvint. Ser den. :) Vi får passe litt på det, så håper det går seg til. Ja, vi har vinterhytte, kjempekos. <3

Det er jo gamle minner;

49850.jpg

appelsin.jpg

Jul i skomakergata!! Minner!! :) Og appelsin med nellik. Får bare lenger og lenger liste jeg nå.. Moro! :D

Ja, haha. Listen blir lengre og lengre. Jeg får stikke tre ekstra hull i en appelsin i morgen, for jeg har ikke noen appelsin i dag. Så den får begynne med 21 nelliker og 3 hull i morgen. :D

Gler mæ t å ta en test i ettermiddag :) Håpe tanta held sæ laaaangt bort! !!!!! ;)

Fikk ikke crinone. :( Nå ble jeg lei meg og frustrert.

Jeg kan lime inn her og;

":( Det gikk ikke som jeg ville. Han mener at siden jeg har helt regelmessige sykluser og "perfekt" lutealfase så har jeg sannsynligvis nok progesteron. Og han teller ikke med de kjemiske før jeg har tatt blodprøver av hcg, så om jeg får svak positiv test på nytt så må jeg dra og ta blodprøve med en gang. Jeg blir så oppgitt og irritert av dette. I USA så virker det som alle som har kjemiske graviditeter tar blodprøve hvor de måler progesteron, uansett om de har stabile sykluser og fin lutealfase eller ikke! Gynekologen min derimot sa at hvis det ikke klaffer så er neste skritt å ta sædprøve (det håper jeg jo å kunne utelukke ved å få ny positiv test og ta blodprøve for å bevise at vi stadig vekk har befruktede egg) og deretter måle om egglederne er tette eller ikke. Mye enklere å ta en blodprøve å måle progesteron? Jeg skjønner ikke hvorfor det virker som det er "standard" i USA, men så er det helt utenkelig at det kan være der det svikter hos meg. Æsj. Og da kjente jeg at jeg mistet håpet litt for denne syklusen her.

Jeg hadde hatt eggløsning da. Alt var bra med eggstokkene og livmoren, og det har nylig løsnet ett egg fra venstre side (kunne stemme godt med at jeg er 4 dpo, livmoren hadde også begynt å få tykkere slimhinne, 7 mm, og bedre blodtilførsel - slik den skulle dpo).

Han var forresten utrolig fornøyd med grafene mine, jeg printet ut og tok med alle sammen. Han sa det gjorde jobben hans mye lettere."

Jeg kan jo sikkert prøve en annen privat gynekolog, men det kostet jo en del så da tror jeg at jeg må vente litt. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre akkurat nå. Jeg håper jo at vi blir gravide helt av oss selv fortsatt, men jeg har mistet litt piffen siden jeg mister. Og nå må jeg komme meg inn og ta blodprøver om jeg får positiv test. Alt virker litt styrete. Jeg får nesten ta meg litt tid først nå uansett. Jeg er jo allerede 4 dpo i en ny syklus. Så får jo håpe, selv om jeg mistet håpet litt. Og så er det uansett snart jul. :)

gyn teller ikke kjemiske før han har sett det bevist. Virker egentlig.... dessverre ikke utenkelig helt normalt ut.

Satser på at den neste spiren SITTER uansett.

gyn teller ikke kjemiske før han har sett det bevist. Virker egentlig.... dessverre ikke utenkelig helt normalt ut.

Satser på at den neste spiren SITTER uansett.

Neida, jeg ser den. Jeg var bare uforberedt på det siden fastlegen ikke trengte blodprøvebevis. :(

Håper du har rett. Begynner med WY igjen for sikkerhetsskyld. Jeg har jo 1/2 boks liggende, så, hvorfor ikke bruke opp den nå.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp