**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Ååååh,har sånn murringa i magen å har hatt det et par daga no....ska ha mensen på mandag eller onsdag, utifra mensen/SA....kainn itj bærre dein dumme tanta kom å få det overstått!!! :p

Vært hos legen og legen synes jeg skulle dra til privat gynekolog, siden "det offentlige vil nok ikke hjelpe deg noe særlig før du har prøvd ett år". Hun teller med de kjemiske hun, og synes derfor det hørtes lurt ut med Crinone. Så når fastlegen anbefaler en privat gynekolog og mener jeg burde få hjelp der så forter jeg meg jeg altså. Så jeg skal til gynekologen til uka og håper at jeg får Crinone før EL (siden det skal taes med en gang man vet at EL har vært). :)

Last edited:
Vært hos legen og legen synes jeg skulle dra til privat gynekolog, siden "det offentlige vil nok ikke hjelpe deg noe særlig før du har prøvd ett år". Hun teller med de kjemiske hun, og synes derfor det hørtes lurt ut med Crinone. Så når fastlegen anbefaler en privat gynekolog og mener jeg burde få hjelp der så forter jeg meg jeg altså. Så jeg skal til gynekologen til uka og håper at jeg får Crinone før EL. :)
Det høres bra ut, håpe du får Crinone fort!!! :)

Det høres bra ut, håpe du får Crinone fort!!! :)

Håper jeg og. Ble så glad når legen tok meg skikkelig på alvor, og når hun sa: "Du har ikke vurdert å gå privat da? Da kan du nok få hjelp mye raskere, men jeg kan selvfølgelig henvise deg offentlig." Så da føltes det veldig greit, når det var hennes forslag (og hun sa navnet på gynekologen som hun kunne henvise til offentlig og privat, og sa at begge to er dyktige (det liker jeg også, for jeg stoler veldig på fastlegen min), men det er jo lite trolig at jeg får noe særlig hjelp offentlig enda OG det er mye lengre ventetid. Så hun ville jo bare hjelpe meg til å få hjelp raskest mulig. <3 )

Håper jeg og. Ble så glad når legen tok meg skikkelig på alvor, og når hun sa: "Du har ikke vurdert å gå privat da? Da kan du nok få hjelp mye raskere, men jeg kan selvfølgelig henvise deg offentlig." Så da føltes det veldig greit, når det var hennes forslag (og hun sa navnet på gynekologen som hun kunne henvise til offentlig og privat, og sa at begge to er dyktige (det liker jeg også, for jeg stoler veldig på fastlegen min), men det er jo lite trolig at jeg får noe særlig hjelp offentlig enda OG det er mye lengre ventetid. Så hun ville jo bare hjelpe meg til å få hjelp raskest mulig. <3 )
Høres ut som en dyktig fastlege du har, godt at hu e så hjelpsom :) Håpe du får hjelp fort,sånn at spiren vil sitt i 9 mnd :) Dokk har jo itj problemer med å bli befrukta :)

Høres ut som en dyktig fastlege du har, godt at hu e så hjelpsom :) Håpe du får hjelp fort,sånn at spiren vil sitt i 9 mnd :) Dokk har jo itj problemer med å bli befrukta :)

Kjempe. Jeg vil nesten kjøpe en julegave til fastlegen min, for hun er så god å ha. Jeg forstår ikke at folk ikke bytter fastlege med en gang de har en ugrei fastlege, det hadde jeg aldri orket. :)

Nei, det ser ut som egg og sædceller er på plass, og det er jo egentlig veldig positivt da. Så nå er jeg spent på gynekologtimen (og gruer meg til GU) neste uke. Kan nesten ikke vente. Tenk så gøy å få positiv test til jul?!? Det hadde vært tidenes julegave. :D

Men da kommer dilemmaet (som det er altfor tidlig å tenke på nå): Hva gjør man i julen da, i forhold til familie? Vi pleier jo å overnatte og være på besøk her og der, så jeg har INGEN gode grunner for ikke å ta et glass vin til maten, eller en øl på kvelden? Det blir jo FRYKTELIG tidlig å fortelle om en graviditet (vil jo være max 4+5 på juleaften liksom). Ajajajaj. Det ordner seg vel, men jeg kjenner at den er litt kinkig. Skulle gjerne vært 12+ til jul i stedet. :p For jeg klarer alltids å finne på en unnskyldning for én kveld, men for en hel uke blir det vanskelig. :confused:

Ingen vet at vi prøver og jeg kommer ikke til å drikke alkohol i julen uansett, sier at jeg ikke har lyst. Sluttet å snuse med en gang jeg bestemte meg for at spiralen skulle ut, men alle tror jeg bruker p-piller og at jeg bare blir sunnere ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ingen vet at vi prøver og jeg kommer ikke til å drikke alkohol i julen uansett, sier at jeg ikke har lyst. Sluttet å snuse med en gang jeg bestemte meg for at spiralen skulle ut, men alle tror jeg bruker p-piller og at jeg bare blir sunnere ;)

Jeg vet at alle kommer til å tro at jeg er gravid om jeg ikke drikker noe hele julen. :-) Ikke at jeg pleier å drikke mye, men et par glass vin eller en øl liksom. Så at jeg ikke har lyst, er sliten eller har vondt i hodet kan fungere for én dag, men ikke en hel uke. Jeg drikker ikke dpo, så jeg har hatt flere lørdager hvor jeg har hatt vondt i hodet/vært sliten/sjåfør, men julen blir vanskelig altså. Ingen vet at vi prøver, men vi giftet oss før sommeren. Så jeg tror mange håper.

*Taster på app på mobilen*

Jeg vet at alle kommer til å tro at jeg er gravid om jeg ikke drikker noe hele julen. :-) Ikke at jeg pleier å drikke mye, men et par glass vin eller en øl liksom. Så at jeg ikke har lyst, er sliten eller har vondt i hodet kan fungere for én dag, men ikke en hel uke. Jeg drikker ikke dpo, så jeg har hatt flere lørdager hvor jeg har hatt vondt i hodet/vært sliten/sjåfør, men julen blir vanskelig altså. Ingen vet at vi prøver, men vi giftet oss før sommeren. Så jeg tror mange håper.

Hos meg er det omvendt, mange håper ikke. Så det er hemmelighetsstemplet her av en grunn, er en del som synes jeg er for ung og kommer med små stikk hele tiden. Får alltid høre at jeg kommer til å bli en kjempegod mor en gang i fremtiden, rare greier. Nå sporet jeg av, men det må da være noe som er gyldig grunn? Kanskje du og mann har et "veddemål" om hvem som klarer seg lengst uten et glass i julen. Dersom dere er av den lekne typen par, må jo være litt å finne på nettet? :)

4 daga etter fødseln å fotballfrue har helt flat mage/sixpack å ongen e såååå snill å søv heile natta :p
Jaja,forskjell på folk ;)

Hos meg er det omvendt, mange håper ikke. Så det er hemmelighetsstemplet her av en grunn, er en del som synes jeg er for ung og kommer med små stikk hele tiden. Får alltid høre at jeg kommer til å bli en kjempegod mor en gang i fremtiden, rare greier. Nå sporet jeg av, men det må da være noe som er gyldig grunn? Kanskje du og mann har et "veddemål" om hvem som klarer seg lengst uten et glass i julen. Dersom dere er av den lekne typen par, må jo være litt å finne på nettet? :)

Tja. Om mannen har et veddemål om å ikke drikke reagerer de hvert fall. Haha.. Ikke at han drikker mye, men han tar seg alltid en øl til helgen og vil helst at jeg skal være sjåfør så han kan ta seg vin til maten eller cognac til kaffen og akevitten har han vel allerede begynt å glede seg til. :rolleyes:

Jeg får google litt rundt. Det er jo en hypotetisk problemstilling en måned frem i tid. Jeg kan ha fått mensen en uke før jul også, så i så fall er det veldig greit. Da drikker jeg til maten med god samvittighet i så fall. :)

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp