**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Åhh, du vet, trylle kan vi jo ikke, men... det hjelper å ha hverandre :)

Dere er gode!

Det er godt vi kan støtte deg litt hvert fall. :) Du er nemlig veldig god du og.

Sent from my iPad using BV Forum

Selv om man har vært der før, gjør det minst like jævla vondt andre gang om ikke verre.
"Alle" sier at har man først vært gravid en gang, så går det mye fortere neste gang.

Kan ikke folk bare holde kjeft....

Sorry der ble jeg for personlig igjen, er bare forferdelig hormonell i dag.

Er fryktelig lei meg for dere, vennen <3 <3

Ja, hva er det for noe å si?? At det går fortere neste gang? Lurer på hvem som fant på det.. For de aller fleste jeg vet om brukte lengre tid på nr. 2. Lengre tid som i 1 mnd eller 3 lenger, men dog.. For vår del har det hittil tatt 13 mnd ekstra prøving, hvis det går denne mnd. Så de som sier at nr- 2 går lettere kan ta seg en bolle ;)

Ja, hva er det for noe å si?? At det går fortere neste gang? Lurer på hvem som fant på det.. For de aller fleste jeg vet om brukte lengre tid på nr. 2. Lengre tid som i 1 mnd eller 3 lenger, men dog.. For vår del har det hittil tatt 13 mnd ekstra prøving, hvis det går denne mnd. Så de som sier at nr- 2 går lettere kan ta seg en bolle ;)

Begynner å føle meg desperat nå.
13 måneder på førstemann, og 2,5 år på andremann.
Dersom jeg bruker over 2,5 år denne gang vil det være for lenge...
Begynner på 5. pp nå, og er 38 år.
Begynner å få dårlig tid..

Begynner å føle meg desperat nå.
13 måneder på førstemann, og 2,5 år på andremann.
Dersom jeg bruker over 2,5 år denne gang vil det være for lenge...
Begynner på 5. pp nå, og er 38 år.
Begynner å få dårlig tid..

Ja, ser den.. Det blir vel dessverre ikke lettere med årene.. Men det går jo! Bruker dere noen hjelpemidler eller skjer alt helt naturlig? Tenker da på pergo eller andre ting man kan få hjelp av, hvis det er behov for slikt.. :)

Vi brukte kortere tid på andre, bare 8 mnd, det er 10 mnd mindre enn eldste.

Ja, ser den.. Det blir vel dessverre ikke lettere med årene.. Men det går jo! Bruker dere noen hjelpemidler eller skjer alt helt naturlig? Tenker da på pergo eller andre ting man kan få hjelp av, hvis det er behov for slikt.. :)

Problemet vårt var ikke å bli gravid, men å beholde når vi først ble det.
3 MA'er mellom første og andre.
Prego hjelper ikke på det.
Fikk medisiner for å beholde etter 3. MA, får bare en av de tre denne gang.
Er veldig redd vi må gå gjennom det samme igjen.

Alle tankene om hva som skjedde sist gjorde at jeg brukte lang tid før jeg klarte å bestemme meg for å prøve igjen.
Mannen var klar lenge før meg.
Er fremdeles liv redd.
Så går jeg opp å ser på minsten sove i sengen sin med smokken i munnen og kosekluten i armene, og tenker at 3 MA'er og 2,5 år ikke er så mye i forhold til belønningen....

Problemet vårt var ikke å bli gravid, men å beholde når vi først ble det.
3 MA'er mellom første og andre.
Prego hjelper ikke på det.
Fikk medisiner for å beholde etter 3. MA, får bare en av de tre denne gang.
Er veldig redd vi må gå gjennom det samme igjen.

Alle tankene om hva som skjedde sist gjorde at jeg brukte lang tid før jeg klarte å bestemme meg for å prøve igjen.
Mannen var klar lenge før meg.
Er fremdeles liv redd.
Så går jeg opp å ser på minsten sove i sengen sin med smokken i munnen og kosekluten i armene, og tenker at 3 MA'er og 2,5 år ikke er så mye i forhold til belønningen....

Nei, det er nok ikke det. Glemmer kanskje den lange prøvetiden når man innser at det faktisk blir et barn til slutt? Håper i hvert fall det. Belønningen er jo helt fantastisk!! :)

Men dere.. Er el alltid 14 dager før mensen eller kan det variere?

Det er forskjellig fra person til person, men vanligvis helt stabilt hos hver enkelt kvinne. Det kalles lutealfasen. Så de som har ustabile sykluser har vanligvis varierende tid mellom tr og EL (første del av syklusen). Når EL først har kommet har de fleste nokså lik lutealfase.

Jeg har 12 dager i mellom EL og tr.

Noen har så kalt defekt lutealfase. Da har de så kort lutealfase at egget ikke rekker å feste seg og sende ut hormoner for å stoppe tr. Så da kan det bli vanskelig å bli gravid. Så det er en del som får progesteron for å forlenge lutealfasen sin, også de som spotter mange dager før tr kan få det. Siden det kan, i følge noen gynekologer, være et tegn på en noe defekt lutealfase.

Så. Nei, ikke alle har 14 dager. :)

Jeg har akkurat fulgt eldste tilbake i senga etter at han var en tur på do, og lagt dyna over yngste før jeg gikk.

Hvorfor vi prøver, hvorfor vi ikke gir opp, det er fordi... Det er verd det.

God morgen,damer :)
Håpe dokk får en fin Søndag :love7

Gla vi har d her forumet æ :)

God morgen. :)

Jeg er ikke like håpefull i dag. Synes tempen min er kjedelig. Og negativ test.

Symptomene mine kan jo være en effekt av WY.

Så om jeg har normal syklus vil tempen falle i morgen og tr komme i over i morgen. Om WY har forlenget lutealfasen kan jeg måtte vente noen dager ekstra.

Ser også på grafen min og husker at FF er usikker på EL. Kan ha vært 1-2 dager senere egentlig. Og i så fall er jeg jo bare 10 eller 9 dpo. Så da kan man være litt håpefull.

Ambivalent, ikke så håpefull lenger, men har veldig lyst.

Og i bakhodet ligger jo det at her hvor jeg bor får INGEN barnehageplass når de har barn født etter 1. september.

Æ har sterkar el test i dag enn i går å ifølge første mens,så ska æ ha el imårra...:p

Æ har sterkar el test i dag enn i går å ifølge første mens,så ska æ ha el imårra...:p

Krysser fingrene for EL og normal syklus for deg.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp