**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Da er vi litt forskjellige allikevel. :)

Jeg gidder ikke være med i en lek hvor reglene endres underveis, det gadd jeg ikke i barnehagen, og det gidder jeg fremdeles ikke.

Forskjellen ligger i at jeg visste om regelen, og derfor oppfatter det som "meg som har glemt" ikke "reglene som endres".

Disse reglene gjelder forumet generelt sett, og er en del av reglementet man godkjenner når man registrerer seg.

Spamming defineres som mange innlegg etter hverandre på kort tid av samme bruker, eller "monologer", som det har blitt kalt her. Eneste gangen det har vært tillatt med slike monologer har vært under skravledøgnene til TGK.

Dere må gjerne si NÅ at spamming defineres slik, men dere har ikke definert det slik i reglene deres.

"Spamming
Gjentatte innlegg på forumet utover det som regnes som uheldige dobbeltposter, anses som spamming. Brukere som med vilje spammer forumet i en eller annen form, vil bli ekskludert fra forumet etter 2 advarsler."

Jeg kaller det ikke gjentatte innlegg å skrive om forskjellige ting etter hverandre når man skravler. Det står heller ingen spesifisering av tidsaspektet her. Dette betyr jo at dagbøkene f.eks. har gjentatte innlegg - det er altså ikke lov etter den nye definisjonen deres, som ikke står spesifisert i reglene.

Definisjonen på spam sånn ellers i verden er:
- "Søppel" eller reklame som ingen vil ha, gjerne i masseutsendelser/massekopiering osv.

Hvordan dere da velger å si at på deres forum er en tråd hvor en kjerne på 4-5 personer oppdaterer og skravler med hverandre, og vi følger opp det de andre har skravlet om når vi ikke var der - at det er "uønsket informasjon" (les: SPAM) er for meg helt uforståelig. Dere har deres egen spesialdefinisjon på spam som ikke er presisert i reglene deres. Og det presenterer dere for oss 3 dager før slutten på en månedskonkurranse. Jeg synes det er ufint.

Nå har ikke jeg fått noen PM, så jeg vet ikke om det betyr at dere ikke mener at jeg har gjort det, men jeg føler jo at beskjeden er gitt spesifikt til oss her inne og vi er så få. Så da tar jeg det som en beskjed til meg, Sara og Tuppeline, sånn primært. Og at dette er straffen vi får for å prøve å skravle på et forum med få personer å skravle med. Jeg har ikke måttet lese et eneste "uønsket" innlegg eller "søple" innlegg i Skravletråden.

Beklager, denne kom feil.

Last edited:
Forskjellen ligger i at jeg visste om regelen, og derfor oppfatter det som "meg som har glemt" ikke "reglene som endres".

Men spiller du ofte brettspill med regler som er uskrevne?

Og over på noe helt annet enn forumsregler..

Vi alle her prøver jo på en liten baby.

Kjønn betyr selvfølgelig ikke noe, og blir like glad om det blir en jente eller en gutt.
Men innerst inne ønsker jeg meg egentlig ei liten jente til rett og slett fordi jeg elsker små søte kjoler....

Hva "ønsker" dere dere?

Hmm.. Jeg ønsker meg flere barn, så jeg håper på å få begge deler. :)

Dere må gjerne si NÅ at spamming defineres slik, men dere har ikke definert det slik i reglene deres.

"Spamming
Gjentatte innlegg på forumet utover det som regnes som uheldige dobbeltposter, anses som spamming. Brukere som med vilje spammer forumet i en eller annen form, vil bli ekskludert fra forumet etter 2 advarsler."

Jeg kaller det ikke gjentatte innlegg å skrive om forskjellige ting etter hverandre når man skravler. Det står heller ingen spesifisering av tidsaspektet her. Dette betyr jo at dagbøkene f.eks. har gjentatte innlegg - det er altså ikke lov etter den nye definisjonen deres, som ikke står spesifisert i reglene.

Definisjonen på spam sånn ellers i verden er:
- "Søppel" eller reklame som ingen vil ha, gjerne i masseutsendelser/massekopiering osv.

Hvordan dere da velger å si at på deres forum er en tråd hvor en kjerne på 4-5 personer oppdaterer og skravler med hverandre, og vi følger opp det de andre har skravlet om når vi ikke var der - at det er "uønsket informasjon" (les: SPAM) er for meg helt uforståelig. Dere har deres egen spesialdefinisjon på spam som ikke er presisert i reglene deres. Og det presenterer dere for oss 3 dager før slutten på en månedskonkurranse. Jeg synes det er ufint.

Nå har ikke jeg fått noen PM, så jeg vet ikke om det betyr at dere ikke mener at jeg har gjort det, men jeg føler jo at beskjeden er gitt spesifikt til oss her inne og vi er så få. Så da tar jeg det som en beskjed til meg, Sara og Tuppeline, sånn primært. Og at dette er straffen vi får for å prøve å skravle på et forum med få personer å skravle med. Jeg har ikke måttet lese et eneste "uønsket" innlegg eller "søple" innlegg i Skravletråden.
Jeg leser at du er frustrert, og jeg forstår deg godt.
Hvis dette er noe du har lyst til å ta videre, står du fritt til å sende en klage, enten til en av oss moderatorer, eller til Forumansvarlig Janet.

Det har ikke kommet nye regler, ei heller nye definisjoner eller tolkningsregler på noen av forumsreglene i løpet av denne månedskonkurransen, dette er noe som håndheves på generelt grunnlag.

Dere står forøvrig fritt til å skrive innlegg på alle deler av foumet dere har tilgang til, det er ikke bare innlegg inne på før svangerskapet som teller. :)

Jeg leser at du er frustrert, og jeg forstår deg godt.
Hvis dette er noe du har lyst til å ta videre, står du fritt til å sende en klage, enten til en av oss moderatorer, eller til Forumansvarlig Janet.

Det har ikke kommet nye regler, ei heller nye definisjoner eller tolkningsregler på noen av forumsreglene i løpet av denne månedskonkurransen, dette er noe som håndheves på generelt grunnlag.

Dere står forøvrig fritt til å skrive innlegg på alle deler av foumet dere har tilgang til, det er ikke bare innlegg inne på før svangerskapet som teller. :)

Regler som håndheves på generelt grunnlag bør være skrifltige. Uskrevne regler som håndheves minner om dikatatur.

Jeg har ikke noe godt inntrykk av kjerringene på resten av forumet i dag, så om du ikke synes vi skal oppholde oss på FS så finner jeg heller et helt annet forum.

Og bare for å presisere:

Jeg bryr meg ikke om konkurransen, det er bare å fjerne meg fra topp-listen. Hvis noen mener jeg har jukset, på regler som ikke står skrevet noe sted, så er det helt greit for meg at jeg ikke konkurrerer. Så slipper dere bråket.

Men jeg liker ikke måten dere gjør dette på. Og det sier jeg i fra om her på FS. Jeg gidder ikke å sende inn en klage, for jeg er for sint og frustrert til å gjøre det, og jeg vil bare skravle videre med de andre hyggelige damene på FS. Rett og slett. Som jeg har hatt lyst til hele tiden i oktober.

Edit: Og nå var sikkert dette juks, siden jeg quotet deg to ganger på 5 minutter, men det var ikke ment som juks. Jeg bare kom på at jeg ville si noe mer. Og da jeg hadde trykket send så jeg nå at de stod under hverandre og at det helt sikkert da ikke er lov. Så det beklager jeg. Nå tenkte jeg langt nok til å helle trykke "Rediger" denne gangen. Slik at det ikke ble tre innlegg under hverandre.

Og over på noe helt annet enn forumsregler..

Vi alle her prøver jo på en liten baby.

Kjønn betyr selvfølgelig ikke noe, og blir like glad om det blir en jente eller en gutt.
Men innerst inne ønsker jeg meg egentlig ei liten jente til rett og slett fordi jeg elsker små søte kjoler....

Hva "ønsker" dere dere?

Har en av hver allerede... Dette ER virkelig en bonus vi prøver på.

Hei

Folkens, da har jeg fått svar på meldingen jeg sendte til forumansvarlig i går

-----------------------------------------------------------------------
Hei,

takk for at du tar kontakt. Det er viktig å få ut frustrasjon.

Det som er her er at jeg vet ikke hele historien om hvem som har gjort hva og hva som har blitt sagt og gjort av moderatorene etc. Derfor kan jeg ikke pr. nå utestenge eller diske før vi har tatt en gjennomgang av hvilken informasjon dere faktisk har fått. For hvis dere ikke har fått tilstrekkelig informasjon, så skjønner jeg godt at dere angriper konkurransen på denne måten.

Men jeg var inne selv og så i enkelte tråder at ting som blir gjort ikke er ok, dermed følte jeg for å presisere. Selv om jeg presiserte i et innlegg til dere i går, betyr ikke det nødvendigvis at det vil få konsenkvenser, jeg må få info fra alle først.

----------------------------------------------------------------------

Hei

Folkens, da har jeg fått svar på meldingen jeg sendte til forumansvarlig i går

-----------------------------------------------------------------------
Hei,

takk for at du tar kontakt. Det er viktig å få ut frustrasjon.

Det som er her er at jeg vet ikke hele historien om hvem som har gjort hva og hva som har blitt sagt og gjort av moderatorene etc. Derfor kan jeg ikke pr. nå utestenge eller diske før vi har tatt en gjennomgang av hvilken informasjon dere faktisk har fått. For hvis dere ikke har fått tilstrekkelig informasjon, så skjønner jeg godt at dere angriper konkurransen på denne måten.

Men jeg var inne selv og så i enkelte tråder at ting som blir gjort ikke er ok, dermed følte jeg for å presisere. Selv om jeg presiserte i et innlegg til dere i går, betyr ikke det nødvendigvis at det vil få konsenkvenser, jeg må få info fra alle først.

----------------------------------------------------------------------

Det var jo et godt svar i det minste. Vi angriper ikke konkurransen, jeg liker ikke måten forumreglene er skrevet på (ved at det altså finnes regler som ikke er skrevet, men som blir håndhevet). Konkurransen er jo bare en stellebag til 2000 kr? Det kan man vel ønske seg til jul eventuelt? Ingen krise med konkurransen. Det er det at reglene ikke er skriftliggjort og at vi nå blir anklaget for å ha bevisst jukset.

Det at vi etter advarselen fikk vite at to på rappen som er like ikke er lov selv som spøk, forventet noen at vi skulle vite at to ULIKE heller ikke var lov.

Ikke rart vi blir sint og skuffet.

Det har aldri vært snakk om det utenfor tgk, og jeg trodde det var en tgk-regel, rett og slettn

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp