**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Neeeida, den har bare hatt ferie :D Jeg nyter frihelg :)

Hvordan går det med deg?

Her snirkler dagene seg mot "håpe på el"-tid. Sakte. Helga går fort, men overtid på jobb går sakte. Lange dager, trøtt, tenker mye, skjer lite. Tid med mannen, lite.

Jeg kan skravle litt ;) Går og teller ned dagen til UL på onsdag. Jeg håper håper håper alt er ute nå! Blødningene er nesten helt borte, så har trua!

Ellers har jeg en utrolig lite produktiv helg, men det er så deilig. Fortsatt veldig trøtt om dagen, vet ikke om det er pga graviditetshormoner som sitter igjen eller SAen. Sliten er jeg i alle fall. Kunne sikkert sovet til kl 16 idag hadde jeg fått lov :P Gleder meg til kroppen er som normal igjen!

Hvordan går det med deg?

Her snirkler dagene seg mot "håpe på el"-tid. Sakte. Helga går fort, men overtid på jobb går sakte. Lange dager, trøtt, tenker mye, skjer lite. Tid med mannen, lite.
Her er dagene litt tunge! Første gang jeg virkelig har følt det Klaffa, og jeg begynte igrunn å la meg selv få forhåpninger men her er mensen på vei, desverre! Synes det er litt tungt men blir bedre når det er overstått og en ny pp kan begynne :) Det er vel snart tid for EL for deg nå? Huff, kjedelig med så mye overtid... Blir vel bedre etterhvert? :)

Jeg kan skravle litt ;) Går og teller ned dagen til UL på onsdag. Jeg håper håper håper alt er ute nå! Blødningene er nesten helt borte, så har trua!

Ellers har jeg en utrolig lite produktiv helg, men det er så deilig. Fortsatt veldig trøtt om dagen, vet ikke om det er pga graviditetshormoner som sitter igjen eller SAen. Sliten er jeg i alle fall. Kunne sikkert sovet til kl 16 idag hadde jeg fått lov :P Gleder meg til kroppen er som normal igjen!
Huff, håper virkelig du får dette overstått og dere kan begynne på nytt :) er så trøtt om dagen selv... Jeg kan sove til 12 og sovne igjen 16 og sove til langt utpå kvelden og sove igjen ved 00 tiden :p

Er ikke like skravlesyk i vente på eggløsningstiden.. Jeg vil ha eggløsning nå, og jeg vil være dpo. I helgen er vi på besøk til svigers. Vi har vært ute med venner i kveld og spist en bedre middag og vært på kino etterpå! Avslappende helg. I morgen blir det middag med svigers, før vi tar turen hjemover igjen. Så blir det ny uke. Jobb mand- onsd. Så er det jentetur på torsd med shopping og god mat ! :-D

Her er dagene litt tunge! Første gang jeg virkelig har følt det Klaffa, og jeg begynte igrunn å la meg selv få forhåpninger men her er mensen på vei, desverre! Synes det er litt tungt men blir bedre når det er overstått og en ny pp kan begynne :) Det er vel snart tid for EL for deg nå? Huff, kjedelig med så mye overtid... Blir vel bedre etterhvert? :)

Det er tungt når man håper, også ser man at det ikke gikk, ja.

Her håper jeg på el innen neste helg, men vi får se. Overtiden er vel over om en måned, eller sånn, heldigvis. 40 timer ekstra så langt i år merkes.

Er ikke like skravlesyk i vente på eggløsningstiden.. Jeg vil ha eggløsning nå, og jeg vil være dpo. I helgen er vi på besøk til svigers. Vi har vært ute med venner i kveld og spist en bedre middag og vært på kino etterpå! Avslappende helg. I morgen blir det middag med svigers, før vi tar turen hjemover igjen. Så blir det ny uke. Jobb mand- onsd. Så er det jentetur på torsd med shopping og god mat ! :-D
Skjønner hva du mener, jeg er også veldig lysten på at denne ventetiden skal være over, dpo er mer gøy.

Dog,. Siste dpo var ikke gøy. Første uka er jo bare å vente til det kan bli gøy, men da var jeg i det minste skravlesyk. Andre uka dpo, det er da det er gøy. Kjenne på symptomer, håpe, lure. Da spottet jeg, så da var det ikke gøy.

Jeg blir ekstremt utålmodig av denne prøvinga. Når jeg har mens er jeg utålmodig etter el, rundt el er jeg utålmodig etter å vœre dpo, når jeg er dpo vil jeg bare til ikm. Jeg vil stort sett bare videre til neste syklusfase. :)

Nå er jeg ca 8 dpo, og kjempe utålmodig. Vi fikk lagt inn godt med aksjer i tiden før el, men jeg er redd det ikke klaffer i denne pp'en. Jeg har vœrt mer eller mindre slått ut av influensa siden forrige lørdag, så jeg er redd kroppen ikke har konsentrert seg om deg jeg vil den skal konsentrere seg om. :P Noe skal det alltid vœre. :)

Noe er det alltid. Lengselen etter "neste syklusfase" kjenner jeg meg igjen i.

Men... jeg har ganske lang erfaring i dette her etterhvert, og de fleste dager klarer jeg å ta et skritt tilbake, kjenne på at det er greit. At ja, jeg er utålmodig, men at det går greit, at jeg ønsker, lengter, men at jeg ikke må glemme at livet er her og nå. Livet som passerer mens man stadig venter på neste fase... det er kjipt. Husk at livet er NÅ.

Noen dager klarer jeg det slett ikke. Andre dager er jeg flinkere

Noe er det alltid. Lengselen etter "neste syklusfase" kjenner jeg meg igjen i.

Men... jeg har ganske lang erfaring i dette her etterhvert, og de fleste dager klarer jeg å ta et skritt tilbake, kjenne på at det er greit. At ja, jeg er utålmodig, men at det går greit, at jeg ønsker, lengter, men at jeg ikke må glemme at livet er her og nå. Livet som passerer mens man stadig venter på neste fase... det er kjipt. Husk at livet er NÅ.

Noen dager klarer jeg det slett ikke. Andre dager er jeg flinkere
Det er så sant. En må nyte livet NÅ. Men det er vanskelig når jeg ønsker og lengter sånn til å starte livet med en familie, med en liten en eller to :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

I know. Men likevel, sett pris på der dere to har sammen. Ungene vokser opp, og dere to skal igjen være dere. Ta vare på det hele tiden.

I know. Men likevel, sett pris på der dere to har sammen. Ungene vokser opp, og dere to skal igjen være dere. Ta vare på det hele tiden.
Helt riktig. Men godt å bli minna på det em gang i blant :-) Denne prøve perioden tar på mye.. mye tanker, stress og styr rundt det. Men vi må også være flinke til å nyte hverandre og nyte tiden bare oss to også!

Heihei, så koselig skravletråd :)
Jeg lurer på en ting, jeg skulle hatt mensen for 22 dager siden, men har ingen symptomer eller noenting på at den skal komme. Har skikkelig sug på potetgull, er kvalm og sliten HELE tiden uansett hvor mye jeg sover, har til å med sovnet på jobb, har skikkelig humørsvingninger og noen dager har jeg såre bryst.
Tok test for 4 dager siden og den var negativ, men har aldri gått så langt over noen gang..
kan fortsatt være gravid? eller er alt håp ute ?

Vi prøver å nyte som vi alltid har gjort, men det er mange småting som minner meg om prøvinga. Først og fremst at jeg ikke kan drikke grønn te pga folaten. Før jeg begynte å ta folat drakk jeg minst 4 kopper daglig. I tillegg er den denne vinen og osten man helst skal unngå dpo. :)
På en måte er det veldig koselig med disse påminnelsene. Det minner meg på at vi er på vei til ett nytt stadie i livet, og det føles fint og spennende. :)

Vi prøver å nyte som vi alltid har gjort, men det er mange småting som minner meg om prøvinga. Først og fremst at jeg ikke kan drikke grønn te pga folaten. Før jeg begynte å ta folat drakk jeg minst 4 kopper daglig. I tillegg er den denne vinen og osten man helst skal unngå dpo. :)
På en måte er det veldig koselig med disse påminnelsene. Det minner meg på at vi er på vei til ett nytt stadie i livet, og det føles fint og spennende. :)
Hvorfor kan en ikke drikke grønn te? Det har jeg ikke hørt :-P

Det
Jeg lurer på en ting, jeg skulle hatt mensen for 22 dager siden, men har ingen symptomer eller noenting på at den skal komme. Har skikkelig sug på potetgull, er kvalm og sliten HELE tiden uansett hvor mye jeg sover, har til å med sovnet på jobb, har skikkelig humørsvingninger og noen dager har jeg såre bryst.
Tok test for 4 dager siden og den var negativ, men har aldri gått så langt over noen gang..

Det er noen som produserer hcg sent, men hvis du pleier å ha regelmessige sykluser ville jeg tatt en tur til legen for å ta blodprøve. Håpet er aldri ute før tanta kommer. :)

Lykke til!

Helt riktig. Men godt å bli minna på det em gang i blant :) Denne prøve perioden tar på mye.. mye tanker, stress og styr rundt det. Men vi må også være flinke til å nyte hverandre og nyte tiden bare oss to også!

Det er jo klart det er lettere for meg å se NÅ, som tobarnsmamma, jeg var ikke like flink da vi var to voksne. Etterhvert ufrivillig barnløse, med en lengsel så stor, så stor.

Det er klart, jeg elsker barna mine. Høyt. Jeg verdsetter veldig å få lov til å være mamma'n deres. Å være den... den ultimate tryggheten, MAMMA. Men det hender av og til, sånn rundt 5.30 på en lørdags morgen, når den ene er våken, og den andre våkner, og jeg må ha to unger oppi senga, en på hver siden av meg, i håp om at i alle fall en av dem sovner, og likevel ikke sove noe mer før jeg står opp med minst en av dem sånn litt etter seks.... ja da hender det jeg tenker på våre barnløse dager, og lurer på om vi er tullerusk som prøver på en til, for nå er jo eldste så stor at han kan stå opp selv, og når bare yngste godtar det, så kan vi bare bytte på bleie og la henne være oppe sammen med ham... vi nærmer oss å kanskje kunne sove til... åtte, den som står opp tidlig, i stedet for at åtte er tidspunktet for den som "får sove lenge"....

Engang, når de blir store...

Også vil jeg være tilstede i den virkeligheten som er NÅ. jeg vil ikke bare vente, for livet er NÅ, og ungene mine lever og vokser opp NÅ.

Håpet er aldri ute før mensen kommer.

Men 22 dager over tiden, da er det mye som tyder på at el ble forsinket, eller at du hoppet over den denne gangen. er det lenge siden du evt sluttet med hormonell prevensjon?

Hvorfor kan en ikke drikke grønn te? Det har jeg ikke hørt :p

Et annet viktig poeng er at både grønn og sort te inneholder tanniner, en syre som reduserer hvor mye folat kroppen tar opp. Folat er et viktig vitamin som bidrar til å redusere fødselsskader.

Hvis du er gravid, eller prøver å bli det, burde du helst redusere inntaket til to kopper om dagen - eller droppe det helt.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp