**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
HEhe, nåfortiden heter hun mest "Du, lillefrøken snupp!"

Ja, jeg tror det kan bli bra. Navnene passer bra sammen, og de er begge ikke så altfor poppise, og kan brukes både på norsk, finsk og svensk (noe som er kravet, da mannen er halvt svensk og halvt finsk) :)

Ja, da har dere jo fått det fint til da. Er en del finske navn som ikke er akkurat helt fantastisk på norsk, etter min mening. Så da synes jeg dere har gjort en god jobb med navnene. :)

Lillefrøken snupp og Lillegutt fungerer kanskje ikke like greit i Finland?

Vil dere ha dagens rapport fra svømming?

en ting er sikkert, neste skal ikke bare fødes i vann, vi skal bli der. Babysvømming begynner vi på så snart det åpner, og i mellomtiden bor vi i badekaret., Grei plan?

HAHAHAHAHA.... laughing7 Fantastisk!

Ja, da har dere jo fått det fint til da. Er en del finske navn som ikke er akkurat helt fantastisk på norsk, etter min mening. Så da synes jeg dere har gjort en god jobb med navnene. :)

Lillefrøken snupp og Lillegutt fungerer kanskje ikke like greit i Finland?
Nei, hehe, i Finland funker ikke det. Men vi har ikke vært der siden 2010.
Mammaen til mannen kan heldigvis svensk, så Lillegutt eller lillpojken blir nok mye brukt :) <3

Vil dere ha dagens rapport fra svømming?

en ting er sikkert, neste skal ikke bare fødes i vann, vi skal bli der. Babysvømming begynner vi på så snart det åpner, og i mellomtiden bor vi i badekaret., Grei plan?

Dere aner hvordan dette gikk, ja?

Blås bobler: NEKT
Dykke: NEKT
Flyte på ryggen: ABSOLUTT IKKE
Flyte på magen; til nød. Bittelitt. Helst med armen rundt nakken til mamma, mens man gjør fraspark sp mamma velter bakover, og hyler deretter i protest om det gjør at mammas manøver for å unngå drukning medfører en millimeter med vann på henne.
Hoppe: Ikke i dag nei. NEKT
Sklia: ABSOLUTT IKKE. Ikke engang tilbud om å skli sammen med mamma ble tatt mot.

Men hun elsker å dusje da, og gjorde det fremskritt at hun faktisk spylte litt i håret sitt også i dag!

Broren gikk også på hennes kurs, og kommer til å forbli der til lenge etter skolestart er jeg redd. Han var ikke nevneverdig med interessert i å delta i øvelsene han enn søstra, og forsøkte visstnok å rømme inn i damegarderoben når de skulle gå i dusjen.

Koselig? Ikke det spøtt.

Gjenta i morgen: Ja, Og to helger til.

Kan vi bare satse på å holde dem unna vann til evig tid, så er det ikke noe problem? Ja, at vi har et vann nedenfor hagen ser vi bort fra, med sånn vannskrekk kommer de ikke til å oppsøke det så de kan falle uti uansett, sant nei?

Du er jo fantastisk som klarer å ha humor på det allerede i dag da? :)

Høres ikke så enkelt ut nei, men på den annen side så gjør du dem en stor tjeneste ved å starte nå da. Selv om du mener det er for sent så kunne det jo kanskje blitt enda vanskeligere senere. Og jeg tror kanskje ikke løsningen om å holde dem unna vann til evig tid er en god løsning dessverre.

Nei, hehe, i Finland funker ikke det. Men vi har ikke vært der siden 2010.
Mammaen til mannen kan heldigvis svensk, så Lillegutt eller lillpojken blir nok mye brukt :) <3

Lillpojken. <3 Svensk er søtt med småbarn, men det synes jeg kanskje pga. svensk barne-innflytelse (Pippi Langstrømpe, Emil i Lønneberget osv). Vi har vel blitt påvirket fra vi var små på svensk. :)

Svensk er ganske mye greier enn finsk ja. Fordel at farmor kan svensk. Ser den. :)

Sara: jeg skjønner dagen har vært sådär. En klem skal du få!

Dere får flytte inn i et akvarium eller noe sånt... eneste løsninga!

Vi kan flytte til Sahara?

Lillpojken. <3 Svensk er søtt med småbarn, men det synes jeg kanskje pga. svensk barne-innflytelse (Pippi Langstrømpe, Emil i Lønneberget osv). Vi har vel blitt påvirket fra vi var små på svensk. :)

Svensk er ganske mye greier enn finsk ja. Fordel at farmor kan svensk. Ser den. :)
Litt verre da de kaller jenta for tøsen. Jeg vet jo hva det betyr, så jeg tar det ikke negativt når svigers kaller henne for Lill´tøsen :p

Du Sara, hvordan nøyaktig er det du tenker at vi skal bli bedre på formidlingsevnen vår? ;)

Vel, vi må nok bare fortsette, men ja, neste skal på babysvømming, håper det er tidsnok.

Yngste ER jo nemlig født i vann. Ikke at det hjelper...

Litt verre da de kaller jenta for tøsen. Jeg vet jo hva det betyr, så jeg tar det ikke negativt når svigers kaller henne for Lill´tøsen :p

Ojda, ja den er kanskje ikke like heldig på bussen i Oslo. :p

Du Sara, hvordan nøyaktig er det du tenker at vi skal bli bedre på formidlingsevnen vår? ;)

Det er det jeg også lurer på... derfor spørr jeg mottakeren, som ikke fatter det vi sier, tenkte det var greit å begynne i den enden?

(eller, så gir jeg opp)

Det er det jeg også lurer på... derfor spørr jeg mottakeren, som ikke fatter det vi sier, tenkte det var greit å begynne i den enden?

(eller, så gir jeg opp)

Ja, lurt det. Om ingen andre forstår oss så forstår vi i det minste hverandre?

Hehe, nei.. men det funker i Bergen da! Hey!

Hihi.. Jeg valgte en tilfeldig storby med mange folk på bussen. Jeg skjønner at det skal mer til for å imponere/sjokkere buss-gjengerne i Bergen by.

Vel, vi må nok bare fortsette, men ja, neste skal på babysvømming, håper det er tidsnok.

Yngste ER jo nemlig født i vann. Ikke at det hjelper...

Tja. Bonusen kommer altså da til å få sitt eget akvarium i stua?

Hihi.. Jeg valgte en tilfeldig storby med mange folk på bussen. Jeg skjønner at det skal mer til for å imponere/sjokkere buss-gjengerne i Bergen by.
Hehe, jau.
Jeg bryr meg ikke akkurat heller, da svigers så og si alltid bruker bil, og bor i Sverige der det er godtatt :p

Tror ikke mannen går med på å flytte til Sahara, han vil ikke engang la meg dra på tur med jobb til afrika...

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp