Håper dere har blitt gode venner igjen nå. Synes det var trist å lese denne, at du var lei deg.
En venninne av meg ble lei seg for sønnen hennes sa at: "Jeg vil at pappa skal dø". Da var han 4 år og veldig sint. Så sa min venninne: "Det vil du vel ikke? Da kan du aldri snakke med han igjen da." Så svarte 4-åringen: "Joda, det kan man." Så sa venninnen min: "Nei, når noen er døde så kan man aldri snakke med dem, hilse på dem eller gi dem en klem. Sånn som oldemor som vi bare kan besøke på kirkegården." Da hadde 4-åringen blitt helt stille, og resten av dagen ville han bare sitte på fanget til pappa'en sin og han spurte mange ganger: "Du skal ikke dø?" Og han sa også mange ganger: "Pappa får aldri lov til å dø." Så da måtte de etter hvert få han til å roe litt ned med døden igjen motsatt vei. Poenget mitt er uansett at barn sier ting de tenker at vil være vonde og sårende når de er sinte (litt sånn som vi voksne gjerne skulle ønske vi kunne si høyt når vi blir sinte, men som de fleste av oss har sluttet med), men man mener det jo veldig sjelden på ordentlig. Det er jo for å skape en reaksjon. Så jeg håper virkelig du ble glad igjen etterpå. Du har ikke skrevet noe mer om det da, så jeg satser på at du har en fin fredagskveld!
![]()
Det går bra nå, og vi er venner igjen
Har ogsåsnakket om at det gjør vondt inni mamma om han sier slikt fordi mamma er veldig, veldig glad i han.
Sent from my iPad using BV Forum