**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Babysvømming er sikkert gøy. Jeg tror vi skal prøve det med neste, om vi får plass, det arrangeres to kurs i året og det aner meg sinnsyke ventelister... Kursene starter i september og januar, og de synes at 3-4 mnd er en fin alder å begynne... fint. Om vi får juli er den to mnd i september, og for ung. Da blir det altså januar da, 6 mnd, om vi får plass der. Det kan fungere det da.

*googler andre babysvømmingsalternativer, jeg tror det skal være et her på øya også*

Jeg er veeeeeldig klar for å skravle, så bring it on!

Høres ut som om det går fremover med kjøkkenet!
Jo det går framover men ikke fort nok :p skulle helst vært ferdig på en-to-tre :p men blir jo bra når det blir ferdig.

Sent from my iPhone using BV Forum

Lørdag i dag, og da får ungene være litt lenger oppe, men nå ser jeg fram til å få dem i seng! Blir godt med litt voksentid :-) Koselig med unger rundt oss, men du så godt det er når stillheten senker seg også ;-)

Bor dere på en øy?
Har ikke peiling på hvilket tilbud vi har her, trur jeg må google det

Det er i alle fall mulig å bade her også, men om der er organsiert babysvømming får vi finne ut av.

Jo det går framover men ikke fort nok :p skulle helst vært ferdig på en-to-tre :p men blir jo bra når det blir ferdig.

Det TAR jo gjerne tid, men det blir bra når det er på plass da!

Vi gikk på babysvømming med førstemann, men var ikke helt fornøyd med opplegget de hadde her. Hun som var "sjef" var litt "psyko", og spesielt mannen min slet med henne.

Med barn nr to orket vi ikke den svømmingen, både pga at det var mer stress med to barn, og pga hun "psyko" instruktøren ;-)

Lørdag i dag, og da får ungene være litt lenger oppe, men nå ser jeg fram til å få dem i seng! Blir godt med litt voksentid :) Koselig med unger rundt oss, men du så godt det er når stillheten senker seg også ;-)

Mine får ikke egentlig være mye lenger oppe på lørdag, i alle fall ikke når de er trøtte og sure. De trenger å legge seg i relativt normal tid. Og det trenger vi voksne at de gjør også

Nå er jeg klar for skravling :) har hatt mamma her idag for å hjelpe meg med kjøkken høyskapene, så nå har jeg igjen å montere skuffene å sette på skapdørene:)
Håper det går likere å svømmehallen i morgen Sara :)
Har veldig lyst å dra på babysvømming når jeg får en baby, elsker å bade ^^

Så gøy med nytt kjøkken da :-)

Så dårlig ut med tilbud her i bøgda ja, bah..
Orker liksom ikke å kjøre 13 mil til nærmeste by for litt svømmig. Men kan jo sikkert dra bare jeg å babyen å svømme? Eller må man dra på kurs?

Bor dere på en øy?
Har ikke peiling på hvilket tilbud vi har her, trur jeg må google det

Strengt tatt gjør vi det ja. Ikke at vi merker noe til det, øya er landfast med ei bor over det vesle sundet som skiller den fra... vel, nei, ikke fastlandet det heller, sånnsett, bare ei mye større øy som igjen er landfast med fastlandet. Vi bor på vestlanskysten. Og kommunen jeg bor i er altså avgrenset til å være denne øya. Kommunegrenseskilt på hver sin side av de broa.

Strengt tatt gjør vi det ja. Ikke at vi merker noe til det, øya er landfast med ei bor over det vesle sundet som skiller den fra... vel, nei, ikke fastlandet det heller, sånnsett, bare ei mye større øy som igjen er landfast med fastlandet. Vi bor på vestlanskysten. Og kommunen jeg bor i er altså avgrenset til å være denne øya. Kommunegrenseskilt på hver sin side av de broa.
Okei, ser for meg at det er fint å bo på ei øy:) jeg har alltid drøm om å bo på ei øy som er liten med plass til hus og et lite fjøs så kan dyra bare gå løse uten gjerde :p

Mine får ikke egentlig være mye lenger oppe på lørdag, i alle fall ikke når de er trøtte og sure. De trenger å legge seg i relativt normal tid. Og det trenger vi voksne at de gjør også

Ja, er jo greit med gode rutiner, men mine er litt eldre enn dine ;-) Eldste er 8 år, og de fleste på hans alder er opp litt lenger på lørdagen. Han på 5 år er B-menneske, så det er ikke noe problem om han er litt lenger oppe en gang i blant :-) Han tar det igjen neste morgen, og det går fint så lenge det er fridag i morgen :-)

Vi gikk på babysvømming med førstemann, men var ikke helt fornøyd med opplegget de hadde her. Hun som var "sjef" var litt "psyko", og spesielt mannen min slet med henne.

Med barn nr to orket vi ikke den svømmingen, både pga at det var mer stress med to barn, og pga hun "psyko" instruktøren ;-)

Instruktørene på de to kursene jeg har vært på nå er i alle fall veldig greie virker det som, men de er unge. Tenåringer, tenker jeg, sånn 18-20 åt gamle kanskje? Men det funker altså, det så ut til å funke bra.

Men det er i svømmeklubben, og de har ikke for tiden babysvømming. Svømmehallen har, men hvilke instruktører det er der aner jeg jo ikke.

Vi skal finne ut av det med babysvømming. NÅR det blir aktuelt, for tiden er det småbarnssvømming og svømmekurs som er aktuet for mine to da.

Igjen, vi bor på vestlandskysten. Det betyr 1)nærhet til hav og vann (og vi bor rett ved et lite vann og, for den del) og 2)ikke så ofte vær til å svømme ute. Ungene MÅ lære å svømme, så vi har begynt en prosess. DEt blir nok dyrt, og tidkrevende. Jeg håper bare det blir koselilg etterhvert.

Okei, ser for meg at det er fint å bo på ei øy:) jeg har alltid drøm om å bo på ei øy som er liten med plass til hus og et lite fjøs så kan dyra bare gå løse uten gjerde :p

Dette gir minimalt følelsen av å bo på ei øy altså. Vi må ikke mer ferge engang, bare ei 50 meter lang bro som man ikke merker om det ikke er for at det er ofte omtrent der vi treffer køa på morgenkvisten...

Det blir vell kos når barna venner seg til vannet, de fleste barn liker jo å bade( har jeg fått inntrykk av) :)

Nå piper vaskemaskina, før... ørtende gang i dag. Denne gangen er det badetøyet vårt som er vasket, jeg får henge det opp så det er klart til ny innsats i morgen.

Det blir vell kos når barna venner seg til vannet, de fleste barn liker jo å bade( har jeg fått inntrykk av) :)

Ja, og med henne BLIR det nok kos ganske fort. For hans del, så er det jo meninga at han skal bade, og en av oss sitte pent på en stol et stykke unna. Hvor lang tid det tar før vi kommer så langt.... ja det aner jeg ikke. Jeg håper vi får det til.

Fordelen med det kurset hun går på, er at hun da vil være mer klar for det neste, uten å være så redd som han er. Dog da altså, det er fra fem år, så det er 2,5 år til hun kan delta på det.

Nå piper vaskemaskina, før... ørtende gang i dag. Denne gangen er det badetøyet vårt som er vasket, jeg får henge det opp så det er klart til ny innsats i morgen.
Jeg er bortkjemt fortiden siden vi bor til svigers mens huset pusses opp så jeg får ikke borti vaskemaskina:p vasker klær viss hun ber meg om det ja, men hun jobber skift så hun vasker som regel når vi er på jobb. Men blir utrolig godt å flytte i desember, har de beste svigers men best å bo for oss selv.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp