**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Jeg har servert ungene frossenpizza til middag.... ikke akkurat god mor, men det var enkelt, kjapt og gjennomførbart. All respekt for alenemødre, jeg er ikke skapt for slikt, jeg gleder meg til mannen kommer hjem. Det er dessverre ikke før klokka nærmer seg ni er jeg redd, så derved skal jeg ha i dem kveldsmat og gjennom kveldsstell og legge dem alene, noe som medfører myyyye mindre skravletid enn vanlig (det er mannen som pleier å legge dem)
Gubben min e heim no så æ får god tid t å værra innpå her ;)

Ja, det gjør den også.

Den bitte lille babyen min, er f.eks førskolegutt. Lillesøstra er passert 2,5 og ikke helt baby hun heller. Vi nærmer oss dessuten snart et års prøvetid på nummer tre.
Æ synes itj d e læng sia æ gjekk gravid me første, å no har æ 3 barn på 3 år å prøve på den 4 no :)

3 barn på tre år er ikke oppnåelig for meg, i alle fall.

Vi begynner prøving på neste så snart jeg får igjen mens etter fødsel. Det blir altså bare sånn at det likevel ble 2,5 år mellom de to første, og åpenbart godt over 3 år mellom de neste. (det skulle vært knapt tre år, jeg hadde jo termin tre uker før bursdagen hennes, men den mistet jeg)

3 barn på tre år er ikke oppnåelig for meg, i alle fall.

Vi begynner prøving på neste så snart jeg får igjen mens etter fødsel. Det blir altså bare sånn at det likevel ble 2,5 år mellom de to første, og åpenbart godt over 3 år mellom de neste. (det skulle vært knapt tre år, jeg hadde jo termin tre uker før bursdagen hennes, men den mistet jeg)

Vi hadd planlagt 3 barn, med ca 2 år imellom...men æ har jo blitt gravid på prevensjon 2 ganga :p
Men æ regne med ting tar tid gangen her, sia at no planlegge vi en til ;) Bruke som regel å ta lengre tid når man tenke masse på el å sånt...:rolleyes:

Vi får no bærre sjå kor lang tid det tar gangen her....koselig å værra innpå her å så kainn værra her ei lita stoinn,men så vil æ videre ;)

*fryser*

Vi hadd planlagt 3 barn, med ca 2 år imellom...men æ har jo blitt gravid på prevensjon 2 ganga :p
Men æ regne med ting tar tid gangen her, sia at no planlegge vi en til ;) Bruke som regel å ta lengre tid når man tenke masse på el å sånt...:rolleyes:

Gravid på prevensjon blir jeg i alle fall ikke, i det hele tatt blir jeg ikke lett gravid. Jeg har nok pco(s) og mannen antakelig ikke verdens beste sædkvalitet (eller kvantitet) så vi har våre utfordringer, men vi får flotte unger, de bare kommer ikke så fort.

Gravid på prevensjon blir jeg i alle fall ikke, i det hele tatt blir jeg ikke lett gravid. Jeg har nok pco(s) og mannen antakelig ikke verdens beste sædkvalitet (eller kvantitet) så vi har våre utfordringer, men vi får flotte unger, de bare kommer ikke så fort.
Dokk e no heldig som får barn da :) Kjenne mang some ufrivillig barnløs desverre....:(
Da får det bare ta litt tid å bli gravid,så læng resultatet blir bra :)

Plutselig så blir du gravid igjæn vettu!!!!:):):)

Dokk e no heldig som får barn da :) Kjenne mang some ufrivillig barnløs desverre....:(
Da får det bare ta litt tid å bli gravid,så læng resultatet blir bra :)

Plutselig så blir du gravid igjæn vettu!!!!:):):)

Ja, vi kom jo igang med utredning for vår ufrivillige barnløshet i jakten på eldste. Det var da jeg var hos en gynekolog sin viste meg de mange cystene på eggstokkene mine, egg som ikke har sluppet som de skulle. Og mannen avla den sædtesten som var.... elendig. Han skulle ta en ny etter noen mnd, men da var jeg gravid, så legen så ikke poenget. Og andre kom jo etter bare 8 mnd prøving, så da gjorde vi ikke noe mer med det. Siden jeg ble gravid igjen etter bare 6 mnd denne gangen tenkte vi at det skulle gå lett, men det varte bare ei uke, og siden har månedene gått.

Men, vi satser på at i skal klare det tilslutt.

Ska ta me lillemor å ta et lite bad :)

Virker fristende. Men JEG har lyst til å bade, og da helst ikke sammen med to unger i et badekar som ikke har plass til at det er behagelig, og dessuten skulle tørke meg og to unger på en gang etterpå... nei, bade med ungene egner seg best når mannen er hjemme, så kan han tørke ungene og kle på dem mens jeg vasker håret i dusjen og tørker meg selv tilslutt.

Jeg bør virkelig ikke bli alenemor, jeg egner meg ikke alene med ungene.

Ja, vi kom jo igang med utredning for vår ufrivillige barnløshet i jakten på eldste. Det var da jeg var hos en gynekolog sin viste meg de mange cystene på eggstokkene mine, egg som ikke har sluppet som de skulle. Og mannen avla den sædtesten som var.... elendig. Han skulle ta en ny etter noen mnd, men da var jeg gravid, så legen så ikke poenget. Og andre kom jo etter bare 8 mnd prøving, så da gjorde vi ikke noe mer med det. Siden jeg ble gravid igjen etter bare 6 mnd denne gangen tenkte vi at det skulle gå lett, men det varte bare ei uke, og siden har månedene gått.

Men, vi satser på at i skal klare det tilslutt.
Sende dæ masse gravidstøv æ å krysse alt æ kainn for at du får en positiv test snart!!!:)

Altså, jo, jeg KLARER meg fint alene med ungene, når alt kommer til alt, men jeg ser for meg at det blir så utfordrende, så jeg bruker mer energi på DET, enn å faktisk gjennomføre en alenedag.

F.eks leggingen i dag, kveldsmat og legging, jeg har sett for meg utfordringene siden jeg i går kveld fant ut at han kommer så sent hjem at han ikke rekker det, og egentlig så vet jeg at det ER helt gjennomførbart, jeg får bare ikke skravlet her på en god time. Det trengs bare en til å gi dem kvedlsmat. Det går antakelig helt greit å stelle dem også, jeg GJØR jo i praksis oftest det. Å legge dem, det pleier mannen gjøre, men jeg gjør det jo faktisk 2-3 ganger i uka til tider (bare at da er han med på starten, men så går han på trening) så egentlig så går det helt finfint dette. Jeg bare liker best at vi er to.

Har ikke badekar :(

Badekar er fint altså.

Der vi bodde før hadde vi et stort hjørnebadekar. (Der er yngste født, faktisk)

Her har vi et helt vanlig badekar, det er ikke like god plass der, men det er fortsatt et badekar. Jeg liker badekar. Men jeg kan ikke BARE ha badekar, jeg synes å vaske hår i badekar er stress og styr, så jeg foretrekker å gå inn i dusjen for å vaske håret.

Badekar er fint altså.

Der vi bodde før hadde vi et stort hjørnebadekar. (Der er yngste født, faktisk)

Her har vi et helt vanlig badekar, det er ikke like god plass der, men det er fortsatt et badekar. Jeg liker badekar. Men jeg kan ikke BARE ha badekar, jeg synes å vaske hår i badekar er stress og styr, så jeg foretrekker å gå inn i dusjen for å vaske håret.
Jeg vil ha begge deler, men vi har ikke plass til badekar her. Da må vi bygge om badet, og det er så styrete når det ikke er her vi skal bo resten av livet. Vi skal flytte om et par år, med en gang muligheten åpner seg, til hjemstedet mitt :)

Jeg vil ha begge deler, men vi har ikke plass til badekar her. Da må vi bygge om badet, og det er så styrete når det ikke er her vi skal bo resten av livet. Vi skal flytte om et par år, med en gang muligheten åpner seg, til hjemstedet mitt :)

Da sørger du fpr bad med badekar på nytt sted da, det går fint det :)

Badekar er veldig fint når man har unger, selv om man selvsagt klarer seg helt fint uten også :)

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp