**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Nei, det er fort litt kjedelig å ta dem når prøvingen tar tid. Og det sier jeg som bare har prøvd i 4 måneder. Jeg synes allikevel det er så viktig at jeg har lagt det inn som rutine. De står helt inntil tannglasset, så da ser jeg dem jo to ganger hver dag. Da bør jeg klare å få ned 1 om dagen. Jeg har jo tatt p-piller hver dag i så mange år, så jeg synes egentlig det har gått veldig greit å ta 1 pille hver dag. Det er jo en gammel vane egentlig. :p

Og jeg mente ikke å gi noen dårlig samvittighet for ikke å ta folat. Det jeg ble irritert for var at det ble fremstilt som om det ikke er så farlig å ikke ta dem. Det liker jeg ikke.

Ja det var det for meg også, frem til de bare ble en daglig påminnelse om at jeg går og venter og venter og puler og puler uten hell :P Det er bare noe forbanna tull selvfølgelig, for folaten skal jo taes hele første trimester også.

Uff jeg har dårlig samvittighet for folaten. Jeg var dritflink i sånn 6- 7 mnd, men nå har jeg blitt skikkelig sløv.. Jeg blir jo aldri gravid liksom.
Folat e viktig dæm 3 første månedan når man e gravid å :)

Hehe neida, men jeg hadde dårlig samvittighet før denne tråden :P

Jeg har en venninne som er 18 uker på vei nå. Hun sier at "ungen kommer til å ryggmarksbrokk og masse greier fordi jeg ikke tar folat" også tar hun det ikke likevel.. *oppgitt*

Æ har prøvd i 2 uka å e allerede utålmodig....blæh:p

Litt koselig den her prøvetia å....masse håp,forventninga,følelsa å masse sex :)

Ja, folatstatusen bør helst være bra før befruktning, så det er jo derfor det anbefales fra en måned før man starter å prøve. Hmm.. Da reduserer man risiko for spontanabort, og det synes jeg er greit å redusere risikoen for. Skuffelsen er så stor hvis spiren først sitter, og så mister man den nesten med en gang. Synes det er så trist hver gang.

Vi har ei jente på 3 år,en gutt på 2 år å ei jente på 9 mnd :love7

Jeg har en venninne som er 18 uker på vei nå. Hun sier at "ungen kommer til å ryggmarksbrokk og masse greier fordi jeg ikke tar folat" også tar hun det ikke likevel.. *oppgitt*

Huffda. Dårlig innstilling synes jeg da. Det er litt sent å begynne nå da, fra 12. uke er det ikke en standard anbefaling, men for sikkerhetsskyld anbefales halv dose (en tablett annenhver dag).

Tuppeline er snart på vei videre hun. Heldiggrisen.

Jeg er redd for at jeg har endometriose og ikke spire. ÆSJ!

Huffda. Dårlig innstilling synes jeg da. Det er litt sent å begynne nå da, fra 12. uke er det ikke en standard anbefaling, men for sikkerhetsskyld anbefales halv dose (en tablett annenhver dag).
Ja nei det er jo litt seint nå..

Høres ikke ut som om du kommer til å være her lenge :p Heldigfis
Det blir speinnanes å sjå....:) Gubben trur at det tar lang tid gangen her, for no e æ så "besatt" av å bli gravid...tar vesst lenger tid da, enn når man bærre slappe av å tar ting som dæm kjæm...:p

Det blir speinnanes å sjå....:) Gubben trur at det tar lang tid gangen her, for no e æ så "besatt" av å bli gravid...tar vesst lenger tid da, enn når man bærre slappe av å tar ting som dæm kjæm...:p
Tja vi har prøvd begge deler. Tok det som det kom fra september til desember, og har prøvd veldig bevisst siden januar. Har ikke fått to streken på den testen noen sinne.

Det er ikke bevist at det tar lengre tid da, det er bare mange som sier det, men det er stadig prøvere som blir gravid her på FS. Og mange av dem har vært besatt! :p

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp