~Skravetråd for Desember ~

Sjukt spennende kamp!
Tror nesten ikke jeg har sett Norge slite så med å knekke forsvarskoden til motstanderen før.

Jevnt over, ja. De hadde en god første omgang, men strevde litt den første delen av andre omgang. Spennende ble det hvertfall :D
Minus de 15 min i 2 omgang så var de best , så jeg synes det var fortjent , de har vært fantastiske dette mesterskapet

Huff det stenges ned flere skoler og barnehager i nabokommunen , flere nye smittet både her og der, lokale tiltak vurderes

Ja, da har yngste blitt syk. 3 dager før julaften. Snørr og hoste. Krysser fingra for at det går fort over og at storebroren ikke blir smitta. Vi skal bort på julaften.

Hu skulle til svigerforeldra. Og ungen skulle i barnehagen mandag og tirsdag.

Karantene gir ufrivillig tidlig juleferie, ingen tvil om det. Vi har ikke handlet ferdig mat og ville slite om det ble karantene. Men det er mange som feirer alene i år og det må man faktisk som voksen være forberedt på og gjøre der beste utav i år synes jeg.

Vi har feiret hjemme i 7 år og dette er vel andre gangen vi gjør det alene, så jeg synes jo ikke det er krise, men jeg skjønner at det er overveldende for den som ikke hadde planlagt det, og om man ikke har maten i hus (eller erfaring med å lage den)

Men jul blir det dette kjipe året 2020 også, og for ungenes del håper jeg alle gjør så godt de kan, også de som ufrivillig må feire hjemme. Litt alternative løsninger må det bli, men jul blir det.

Ja, da har yngste blitt syk. 3 dager før julaften. Snørr og hoste. Krysser fingra for at det går fort over og at storebroren ikke blir smitta. Vi skal bort på julaften.
Åhh, krysser fingrene.

(men hadde nok sørget for å ha en backupplan, og middag til julaften i hus Just in case...)

Følelsen av å våkne av besøk av minstemor, godta at joda, 6 er morgen det, hun går på do og roper på tørking, skal du eller jeg gå?

Jeg går, sier mannen. Skulle uansett stått opp for 10 min siden.

Åhh, pokker, det er mandag! Jeg tenkte liksom at det var søndag. Jeg må faktisk stå opp og gå på jobb.

Jeg visste jo det i går kveld, men når jeg våkna hadde jeg et lite øyeblikk her helg enda...

Jaja. Morgenstell, frokost, matpakke til hun som skal i bhg og formaninger om å spise for de to som skal være alene hjemme. Og ikke knipe på pakkene ;)

Åhh, krysser fingrene.

(men hadde nok sørget for å ha en backupplan, og middag til julaften i hus Just in case...)
Sitter å tenker på det nå faktisk. Vurderer å ta fram ribba fra fryseren. Har bestilt mer astmamedisin til eldste, sånn i tilfelle.

Sitter å tenker på det nå faktisk. Vurderer å ta fram ribba fra fryseren. Har bestilt mer astmamedisin til eldste, sånn i tilfelle.
Må ta en sjekk av medisiner og se om det er noe vi trenger påfyll av før nyttår også må jeg få tatt og handlet inn så jeg har ribbe i hus, for å si det sånn.

Vi spiser pinnekjøtt julaften da, og det har jeg kontroll på. Det henger til tørk (eller, ferdig nå da) hjemme hos mine foreldre, jeg får det med hjem i morgen når ungene skal dit på nissefest/juleverksted. Men ribbe til første juledag må i hus. Og uante mengder melk og joghurt og sånt, vi kompletterer i løpet av jula, men grunnet helg er det jo ikke åpent før 28.

Den store mathandelen er ikke gjort enda, det pleier jeg gjøre lille julaften, men spørs om jeg bør ta det en kveld eller dersom jeg kan slutte tidlig på jobb i morgen.

Lurer virkelig på hva som har skjedd med ryggen min de siste ukene.
Den har vært ekstremt mye mer vond enn den pleier, og når jeg skulle opp i dag var bekkenet så vondt at jeg hadde problemer med å stå opp :(

Lurer virkelig på hva som har skjedd med ryggen min de siste ukene.
Den har vært ekstremt mye mer vond enn den pleier, og når jeg skulle opp i dag var bekkenet så vondt at jeg hadde problemer med å stå opp :(

Åhh, det var ikke kjekt å høre.

Back
Topp