Skorper på brødskiver

Da hadde de hatt et problem med vår eldste om det var en regel her :p han var veldig var på konsistens og har satt fast i halsen og blitt blå flere ganger av biter :(
Var en grunn til st vi kranglet med de om det for vår har hatt store mandler og sleit i mange år med klumper feks i mat
Barnelegen var rimelig oppgitt da bhg ikke ville høre på oss, finnes dessverre alt for mange av de ansatte som mener barna skal tvinges i mat
 
Oppmuntre er en ting , jva om barnet ikke vil da men vil ha mer mat?
Vi møter dem i midten, hatt vi tar vekk litt av skiven (halvparten), og prøver å oppmuntre dem da. Men vil de ikke ha. Så får de mer mat. Eg jobber med de minste og vi kjenne barna også, og vet hva de klarer.
 
Var en grunn til st vi kranglet med de om det for vår har hatt store mandler og sleit i mange år med klumper feks i mat
Barnelegen var rimelig oppgitt da bhg ikke ville høre på oss, finnes dessverre alt for mange av de ansatte som mener barna skal tvinges i mat

Så fælt!!
 
Vår jente har store mandler og falske mandler og har fysisk problem med enkelte mattyper og konsistenser. Så her presser vi absolutt ikke.
 
Siden jeg vet at de liker skorpene så ja. Yngste er ikke 1 år engang, og får ikke beskjeder på den måten, men om treåringen ikke spiser skorpene er det fordi hun plutselig ikke vil. Kan være selv om hun nettopp har spist skorpe og.
Merker godt at hun lærer av andre barn nå, og kan plutselig midt i et måltid si at hun ikke liker noe. 2 minutter etter elsker hun det :p

Men, hadde jeg visst at skorper var et problem hadde jeg nok ikke vært så streng på det
 
Back
Topp