Skorper på brødskiver

Kengu

Forumet er livet
VIP
Må barna deres spise opp skorpene før de får ny brødskive?

Vet dere hvordan det et i barnehagen barna går i?
 
Yngste må ikke det, for hun har litt problemer med å spise det. Det er noe vi jobber med, men det viktigste er at hun får i seg mat i det hele tatt
 
Nå er mine så store (10,8 og 3) så ja. Men som små, tja, nei, ikke alltid. Minstemor litt i overgangen enda, ikke akkurat skorpen, men at hun kan få mer av noe mat uten å ha spist opp alt annet generelt.

I barnehagen aner jeg egentlig ikke.
 
Vi driver enda på å minne på eldste om skorpene (hun sier som regel at det er nok etter ei skive). F.eks hvis hun spør etter Yoghurt så sier jeg at hun må spise litt mer skorpe først :) minsten spiser skorpene hvis han får sitte lenge nok :hilarious:

Litt usikker i bhg, men vet at de oppmuntrer til å spise skorpene :)
 
Jenta vår må spise opp skorpene ja. Hun klarer det jo, så hvorfor ikke? Man må jo innimellom spise noe som man ikke syns er kjempegodt. Hun har visst kasta litt skorper på gulvet i barnehagen, men gitt dem beskjed om at hun skal bli snakket til der også, og at hun ikke har noen problemer sånn fysisk i forhold til å spise skorper, altså hun kan tygge all mat!
 
Oppmuntrer til det, men hvis skorpene er veldig harde sier jeg ingenting. De har som regel spist skorper uten problemer, da, til dels også før de fikk tenner. I Bhg oppfordrer de også til å spise skorper.
 
Vi har aldri tvunget vår , det går seg til uansett tenker jeg å nå spiser han jo skorper uten problem
I barnehagen presset de og ingen Fikk ny mat før de var spist
 
Nei, vi tvang dem ikke til å spise skorpene når de var små, og etter hvert som de ble eldre spiste de dem uten å spørre oss. Bhg hadde ikke heller noen skorpetvang så langt jeg kan huske; Det har i hvert fall aldri blitt tatt opp i forbindelse med mine barn.
 
Egentlig aldri vært et tema her. Har aldri tatt av skorpene.
Han går ikke i barnehage, så mulig at han ikke har lært av andre barn at man ikke skal spise skorpe, har på følelsen av at små barn lærer mange negative spisevaner når de ser andre barn være pirkete osv :p
 
Vi har aldri tvunget vår , det går seg til uansett tenker jeg å nå spiser han jo skorper uten problem
I barnehagen presset de og ingen Fikk ny mat før de var spist
Det er en uting ved noen barnehager; Noen voksne er altfor strie i forhold til barn og mat. Ikke rart noen vegrer seg mot spising.
 
Egentlig aldri vært et tema her. Har aldri tatt av skorpene.
Han går ikke i barnehage, så mulig at han ikke har lært av andre barn at man ikke skal spise skorpe, har på følelsen av at små barn lærer mange negative spisevaner når de ser andre barn være pirkete osv :p
Min erfaring er motsatt, jeg har sett personale tvinge barn til å smake, selv om man vet og kan se at ungen har problem med det.
 
Min erfaring er motsatt, jeg har sett personale tvinge barn til å smake, selv om man vet og kan se at ungen har problem med det.
Nå sa jeg vel strengt talt ingenting om det du skriver? Lol. Nevnte ikke personale og tvang. Jeg sa at barn tar etter andre barn.
 
Nja.. noen ganger sier jeg at han må spise opp alt før han får ny, men ikke alltid.
I bhg ble det tatt opp på første samtale at han ikke spiste skorper. Kjente jeg ble litt oppgitt. Han var 15 mnd og det var vel ikke akkurat den kampen jeg valgte da. Men vi ble enige om at de kunne få ha regelen om å spise skorpene ved smøremåltidene og så kunne han bestemme selv når han spiste matpakken på ettermiddagen. En grei løsning egentlig. Og det kommer fortsatt skorper hjem i matboksen hver dag :p og noen ganger spiser han de på vei hjem :p
Jeg synes jo at barna kan begynne å spise hele brødskiva på ett tidspunkt da..
 
Egentlig aldri vært et tema her. Har aldri tatt av skorpene.
Han går ikke i barnehage, så mulig at han ikke har lært av andre barn at man ikke skal spise skorpe, har på følelsen av at små barn lærer mange negative spisevaner når de ser andre barn være pirkete osv :p
Frøkna vår lærte å ikke spise skorpene av seg selv :hilarious: (men vi gjorde henne nok en bjørnetjeneste med å skjære bort skorpene og la henne tygge på dem mens vi smørte ferdig brødskiven da hun skulle begynne med brød:p)
 
Nå sa jeg vel strengt talt ingenting om det du skriver? Lol. Nevnte ikke personale og tvang. Jeg sa at barn tar etter andre barn.
Nei, men du sa de lærte av barn i bhg, og jeg svarte at min erfaring er motsatt. Ofte er det de voksne som lager spisereglene ikke ungene.
 
Hun spiser skorper, så foreløpig er ikke det et tema. Men hvis det blir tilfelle så tror jeg at jeg kommer til å gi en ny brødskive før hun har spist opp, vil ikke tvinge henne til å spise noe.
 
Nå er mini bare 7 mnd(og spiser skorpe uten problem), men jeg kommer aldri til å tvinge han til å spise opp/spise noe han ikke vil ha. Kommer til å ha en regel og det er at man må smake før man kan si at man ikke liker det. Men å sitte og presse i seg noe man ikke liker/orker er helt uaktuelt.
 
Uff, det er så tragisk at det skal være slik. jeg synes også det er en uting at personale da ikke lytter til foreldrene, det er da deres barn.
Helt enig , jeg skjønner ikke hvorfor man skal lage måltidene til en kamp i grunn
Vi truet med å ta med skriftlig brev fra barnelegen tilslutt
 
Back
Topp