Sko til gullungene

iGnite

Forelsket i forumet
Har dere kjøpt sko til barna? Hvilken str. bruker de? Vi var og fikk målt føttene hans. De ble målt til 19, og skodamen anbefalte str. 20

Kjøpte noen støvler på salg i str 22.
Kommer ikke til å bruke før hun kan gå :)

Bruker dere sko? Jeg er så usikker på det. Kunne egentlig tenkt meg å kjøpe støvler fordi vi bor i Bergen og det høljer ned i tid og utid, og noen ganger klarer regner å komme under (!!) regntrekket - aner ikke hvordan.. Men så mener jeg å ha hørt/lest en gang at de ikke skal ha sko før de står helt selv (uten støtte altså) pga at fortsålen ikke er helt "moden" (altså ikke helt flatet ut)..? Men det var kanskje bare tull?

Bruker dere sko? Jeg er så usikker på det. Kunne egentlig tenkt meg å kjøpe støvler fordi vi bor i Bergen og det høljer ned i tid og utid, og noen ganger klarer regner å komme under (!!) regntrekket - aner ikke hvordan.. Men så mener jeg å ha hørt/lest en gang at de ikke skal ha sko før de står helt selv (uten støtte altså) pga at fortsålen ikke er helt "moden" (altså ikke helt flatet ut)..? Men det var kanskje bare tull?
Det samme fikk jeg beskjed av helsesøster :) her står han selv nå, så litt kjekt at han kan ha noe på bena sine. Han er ikke så glad i å ha noe på bena sine. Strømpebukser går fint selv om han prøver å dra de av seg, sokker napper han av ved første anledning. Regner med sko kommer til å få samme behandling :p

Det samme fikk jeg beskjed av helsesøster :) her står han selv nå, så litt kjekt at han kan ha noe på bena sine. Han er ikke så glad i å ha noe på bena sine. Strømpebukser går fint selv om han prøver å dra de av seg, sokker napper han av ved første anledning. Regner med sko kommer til å få samme behandling :p
Kanskje det var helsesøster som sa det ja :) skal jo være forsiktige med disse små :) jenta vår er helt lik, drar av seg sokkene med en gang :p hun står, men må støtte seg til noe, og står mye på tærne og sånt, så jeg har ikke turt å ta på henne sko med fast såle (bare tøysko med anti-skli), og tror jeg venter til hun står støtt :) blir vel en 9/10-mnd-kontroll ila august, så kan ta det opp da :)

Nei, det har vi ikke gjort. Kommer til å gjøre samme som med broren. Når hun kan gå så kjøper vi. Får målt opp foten og får en solid og skikkelig sko. Første skoene til guttungen var ecco i str. 20. Bruke sko når de ikke kan gå ville jeg ikke gjort.

Hun går ikke enda, så bruker ikke sko :) Tenker at når hun går i barnehagen, hvis hun ikke kan gå da, så kjøper jeg skinntøfler. Men hard såle skal de ikke ha før de kan gå da :) Kan ødelegge føttene.....

For å klargjøre noe her. Her er det ikke snakk om noe annet enn tilvenning av å ha noe på bena, siden dette er noe han hater sterkt

For å klargjøre noe her. Her er det ikke snakk om noe annet enn tilvenning av å ha noe på bena, siden dette er noe han hater sterkt
Da ville jeg fått noe uten hard såle. Slike som du kan dra og bøye i alle kanter. Som faktisk er til de som ikke kan gå, men man får likevel følelsen at noe er på foten

Vi har kun tøfler med myk såle. Synes han får bedre feste når han kravler på gulvet. Tror vi venter med sko en stund til. Kan jo være 6 mnd til han kan gå så vi venter så vi vet str.

Da ville jeg fått noe uten hard såle. Slike som du kan dra og bøye i alle kanter. Som faktisk er til de som ikke kan gå, men man får likevel følelsen at noe er på foten
Er str på de også vettu :) derfor spm. var spent på hvilken str deres bruker eller har.

Sånn er det hos oss også! Hvis vi skal på tur så er sokker det plagget jeg har med flest skift av :wideyed: Hun drar de av seg og putter de rett i munn så hvis jeg er litt uoppmerksom på det så er de søkkvåte og kan vris opp o_O

Back
Topp