Skjult forum - info og regler

Mindre siden det ikke er så mange der inne. Varierer egentlig. Mye mindre aktivitet der nå enn da jeg kom inn for 4 år siden, men så tar det seg opp i perioder.

skjønner. kjenner det blir hart å fylle opp 50 inlegg her inne når det er så lav aktivitet :p
 
Hei, pleier du å bekrefte oss på melding når du har sendt videre til admin? :)
 
Jeg må påskynde skravlingen min litt, ser jeg, om jeg skal få ordnet meg tilgang (igjen) :') Jeg holder på, sender deg melding så snart jeg er i mål med innleggene mine :p
 
Hei!
Det er nok fortsatt ett stort behov for info og regler, jeg kopierte den tidligere TGA la ut og gjorde noen endringer. Det er det som står her dere skal forholde dere til da dette er den nye og oppdaterte.

Hva er skjult gruppe?

Det er et eget underforum her på før svangerskapet som er skjult fra det offentlige rom. I motsetning til det som skrives og legges ut på før svangerskapet, vil alt som skrives og legges ut på vi som prøver *skjult* ikke være synlig for andre enn de brukerne som har tilgang til det skjulte forumet.

I forumreglene står det spesifisert hva som er hensikten med skjult forum:

"Hensikten med skjulte grupper er at brukerne skal kunne diskutere fritt også rundt vanskelige temaer. Derfor er det ikke tillatt å bringe informasjon som er delt i skjulte rom ut av gruppen."

Når kan jeg få tilgang til skjult gruppe?

Du kan få tilgang til skjult gruppe når du oppfyller disse kravene:
  • Du har laget deg et nick (Se her hvordan du lager ett eget nick)
  • Du står oppført på oppropstråden våres !HER!
  • Du har vært medlem av Babyverden i minst 1 måned
  • Du har skrevet minst 50 innlegg på det åpne forumet vårt, Vi som prøver/Før svangerskapet
    • Ved å bruke !DENNE! søkemotoren, kan du lett finne ut hvor mange innlegg du har skrevet:
      • Stikkord - la denne være blank
      • Skrevet av medlem - skriv inn kallenavnet ditt
      • Nyere enn - la denne være blank
      • Søk i underforumene - før svangerskapet
      • Trykk på SØK
      • Bla deg helt ned på siden - se hva som står på den blå linjen (for eks. "viser 1 til 20 innlegg av 197) - Det betyr at du totalt sett har skrevet 197 innlegg på før svangerskapet, og oppfyller da kravet på minimum 50 innlegg.

NB! Det er ønskelig at hvis dere har kommet i dpo land ikke send forespørsel om tilgang. Gjør det heller etter at TR har kommet. Flere har vært i dpo land og akkurat fått positiv g-test når de da får tilgang og i all glede om å ha blitt gravid glemmer det skjulte forumet (som er forståelig) og aldri meldt seg inn der. Det blir unødvendig arbeid for både meg og de som ordner tilgangen.


Hvordan får jeg tilgang til skjult gruppe?

Når du selv har sjekket at du oppfyller alle vilkårene som nevnt over - først da kan du sende meg - MiniMe80 - en privat melding. Det er kun forespørsler via privat melding jeg behandler, ikke forespørsler skrevet på veggen min (som jeg aldri sjekker) eller via denne tråden eller andre tråder. Når jeg får forespørselen fra deg og jeg ser at du oppfyller kravene for å få tilgang, sender jeg en anmodning til admin om å gi deg tilgang. Det er admin som må gi tilgang, og dette gjør de når de har tid til det. Admin har for øvrig fri i helgene, så da må man regne med at det vil ta lengre tid å få tilgang.

Hvordan beholder jeg tilgangen til skjult gruppe?

På bakgrunn av at det tas opp sensitive og private temaer inne på skjult gruppe, har vi i fellesskap inne på skjult kommet frem til at de som har tilgang, til enhver tid må oppfylle følgende krav for å beholde tilgangen:
  • Du må skrive minst 10 innlegg i måneden inne på skjult gruppe.
Vi ønsker ikke å ha medlemmer inne på skjult gruppe som kun er der for å lese - eller snoke i hva andre deler av privatlivet sitt. I begynnelsen av hver måned sjekker jeg at alle medlemmene oppfyller kravene for å beholde tilgang. De som ikke oppfyller kravet, mister tilgangen sin uten advarsel. Jeg har mer enn nok med å gå gjennom aktivitetsnivået til alle medlemme av skjult, så å forvente å få en advarsel før dere mister tilgangen, er det ikke mulighet til. Dere har nå over her fått en bruksanvisning på hvordan dere selv kan sjekke hvor mange innlegg dere har skrevet i løpet av måneden, så om dere er i tvil så må dere følge med på dette selv.

Hvordan får jeg tilbake tilgangen til skjult gruppe, hvis jeg har mistet den?

Dersom du har mistet tilgangen til skjult, stiller vi følgendene krav til deg før du kan få tilbake tilgangen:
  • Du får en karantenetid på 14 dager
  • Du må skrive 50 nye innlegg på den åpne gruppa - før svangerskapet
Når det har gått 14 dager, og du har skrevet 50 nye innlegg på åpent, kan du sende meg en forespørsel om tilgang via privat melding.

Håper dette var oppklarende :)

Klem fra MiniMe80
Heia :)
Vil gjerne ha tilgang, har send en PM til deg for noen dager siden :)
 
Nå spør jeg sikkert dumt, men hvor finner jeg dette forumet?
Ikke noe dumt spørsmål :) Når du har fått tilgang så vises det oppe ved dagbøker, vi som har prøvd lenge og assistert forum.
 
Jeg er sikkert ikke i nærheten av 50 innlegg. Men har lyst til å bli med i skjult forum. Noen som kan sjekke hvor mye jeg har igjen?
 
Jeg er sikkert ikke i nærheten av 50 innlegg. Men har lyst til å bli med i skjult forum. Noen som kan sjekke hvor mye jeg har igjen?
Du har skrevet 7 innlegg her på prøverforumet.
 
Ha forøvd å sende mld, men finner ikke bruker . Har passert 50 innlegg :bag:
 
Hei! Sendte deg melding på søndag, @MiniMe80. Er det fortsatt du som har ansvar? Oppfyller kravene og vil gjerne titte innom skjult før jeg igjen havner i DPO-land.
 
Hei. jeg er litt treig av meg, men jeg skjønte ikke dette med 50 innlegg. Er det innlegg jeg har opprettet? Står side 1 av 17 når jeg søker, men jeg har jo kommentert i over 100 tråder så jeg skjønner ikke det der helt :notworthy
 
Hei. jeg er litt treig av meg, men jeg skjønte ikke dette med 50 innlegg. Er det innlegg jeg har opprettet? Står side 1 av 17 når jeg søker, men jeg har jo kommentert i over 100 tråder så jeg skjønner ikke det der helt :notworthy
Innlegg du har skrevet. Med 17 sider med liste over innleggene dine så ligger du godt over minstekravet :) Send meg en pm hvis/når du vil ha tilgang :)
 
Innlegg du har skrevet. Med 17 sider med liste over innleggene dine så ligger du godt over minstekravet :) Send meg en pm hvis/når du vil ha tilgang :)
Sender en pm når jeg får TR! er i dpo land :D
 
Back
Topp