Skjule graviditet i bryllup

Jeg levde som om jeg var gravid fra vi begynte å prøve, uavhengig av hva som måtte være anbefalt og ikke.
Jeg hadde aldri tatt noen sjanser på å skade/drepe et evt. embryo bare fordi jeg ikke klarte å holde meg unna et par lusne mat- og drikkevarer. :)
Det var vel den "tre måneder før befruktning" jeg synes ble litt drøy. Det er ingen offentlige helseråd som sier noe slikt i hvert fall. Du må jo selvfølgelig velge det som føles riktig for deg. Jeg tror imidlertid at det for noen har stor verdi å leve som normalt med tanke på den psykiske påkjenningen det kan være å prøve, spesielt hvis det går lang tid.:)

Det var vel den "tre måneder før befruktning" jeg synes ble litt drøy. Det er ingen offentlige helseråd som sier noe slikt i hvert fall. Du må jo selvfølgelig velge det som føles riktig for deg. Jeg tror imidlertid at det for noen har stor verdi å leve som normalt med tanke på den psykiske påkjenningen det kan være å prøve, spesielt hvis det går lang tid.:)

Jeg har ingen problemer med å se det, nei, vi slet ganske hardt selv, og fikk beskjed om å gi opp før vi engang hadde begynt å prøve. :/
Vi prøvde slavisk annenhver dag i 7 mnd før det klaffet for oss, og jeg følte ofte at "innsatsen" min var forgjeves.
Men, det lønner seg jo å legge til rette så mye som man føler man klarer i det minste, selv om man ikke bør stresse for mye med det. :)

Akkurat det stemmer ikke :).

Stemmer, det gjelder menn, pga effekten alkohol har på svømmerene og svømmeevnen

Nå har jeg vært gjennom prøverør og vet litt av hvilke hensyn som skal tas før man blir gravid, og er man prøver så holder man seg borte fra skadelige stoffer, det gjelder både alkohol, nikotin, narkotika og medisiner som kan skade.

Og som noen sier her, så lenge de er prøvere så lever de som om de er gravid.

Og for de som er i prøveperiode hvor de

Jeg kuttet ut alkohol og røyk 3 dager før vi begynte å prøve, og fra den dagen av, inkludert den første delen av svangerskapet, sa jeg nettopp det hvis noen spurte: "Vi prøver å få barn, så jeg lever som om jeg er gravid, for ikke å ta noen sjanser."

Jeg synes det er flott å høre at du ikke vil ta noen sjanser!
Husk å ta folat også! :)
Jeg prøver å leve så normalt som mulig, for jeg ønsker ikke å sette livet på vent selv om vi prøver. Da stresser jeg bare mer.. Men nå drikker jeg så og si aldri! Hender jeg tar meg et glass vin innimellom. Det har jeg gjort nå også, men ikke mellom EL og neste mens. Tar selvfølgelig folat! :) eneste gangene jeg drikker alkohol ellers er i store feiringer med familie, slik som bryllup. Og folk skjønner at det er noe på gang om jeg ikke drikker. Derfor jeg ønsker å skjule det ;) ønsker ikke at noen skal vite at vi prøver før spira sitter og jeg vet at alt er bra :)

Tror du får svar når du tester 11 dpo så tar du det fra der :) Jeg drikker brus til maten på bryllup o.l for jeg liker ikke alkohol til og det er ingen som tenker så mye over slikt tror jeg altså. Var i bryllup i dpo land en gang og da drakk jeg et par svake drinker ellers brus. Nå har jeg prøvd i 8-9 år og hadde jeg levd etter ingen alkohol som prøver regelen så hadde det vært noen kjedelige år :P Men har aldri drukket meg full mellom EL og IKM.

14e6b77687795c205254f123ccd859c7

Utrolig at man i dagens samfunn ikke kan gå i bryllup ol. uten å måtte nyte alkohol.. Blir litt sjokkert!!

Dette hander jo i hovedsak om ens egne vaner. Hvis omgangskretsen vet man gjerne tar et glass eller to i lystig lag, så legger de jo merke til det om man plutselig lar være.

Skjønner ikke at folk er så avhengig av alkohol at de ikke klarer å la det være.. I mitt hode er barn MYE viktigere enn alkohol. Ser dessverre ofte at alkohol er viktigere enn barna. Synd!
Unnskyld meg, men det er sinnsykt stor forskjell på å være avhengig av alkohol(les: alkoholiker) og å nyte alkohol i feiringer som bryllup og lignende eller å ta seg et glass vin i ny og ned! At man ikke setter hele livet på vent og avstår helt fra alkohol når man prøver betyr ikke at alkohol er viktigere enn barna! Det må være lov og leve normalt for oss som prøver også. Trenger selvfølgelig ikke å dra på fylla i dpo-land, men gjør nok ingen av oss heller. Man kan ikke slutte å leve fordi om man prøver å bli gravid! Og det å avstå helt fra alkohol allerede 3 måneder før man begynner og prøve er for meg bare bullshit. Takk for meg!

Unnskyld meg, men det er sinnsykt stor forskjell på å være avhengig av alkohol(les: alkoholiker) og å nyte alkohol i feiringer som bryllup og lignende eller å ta seg et glass vin i ny og ned! At man ikke setter hele livet på vent og avstår helt fra alkohol når man prøver betyr ikke at alkohol er viktigere enn barna! Det må være lov og leve normalt for oss som prøver også. Trenger selvfølgelig ikke å dra på fylla i dpo-land, men gjør nok ingen av oss heller. Man kan ikke slutte å leve fordi om man prøver å bli gravid! Og det å avstå helt fra alkohol allerede 3 måneder før man begynner og prøve er for meg bare bullshit. Takk for meg!

Støtter deg på denne!
I tillegg så er det noen som er så heldige at det treffer på et par mnd, mens andre må prøve i flere år.. skal man da unngå å feire noe i flere år..? :/

Støtter deg på denne!
I tillegg så er det noen som er så heldige at det treffer på et par mnd, mens andre må prøve i flere år.. skal man da unngå å feire noe i flere år..? :/
Nei, jeg synes ikke man skal slutte å leve selv om man prøver å bli gravid. Man tar selvfølgelig ekstra hensyn i dpo-land, men man skal fortsatt unne seg noe innimellom :)

Må man drikke for å feire?
Nei, man må ikke drikke for å feire :) men synes man skal få lov til å nyte alkohol i begrensede mengder selv om man prøver. Er ikke snakk om å gå på fylla, men å nyte et glass vin innimellom må jo være lov :) er selvfølgelig opp til hver enkelt om de ønsker å avstå helt eller tillate seg å kose seg iblant :)

Back
Topp