Skjule graviditet i bryllup

Du får ta deg et glass vin som du nipper halvt til hele kvelden :p og hell det over i mannens glass etterhvert, så det ser ut som om du blir tom :p
Ellers; er det bar, er det vel bare å be om alkoholfritt. Ingen ser om du drikker brus eller en drink med brus :p

..
Og om du ikke er gravid, så kan du begynne med å ikke drikke :p :p
Haha.. Jeg drikker ikke (fordi jeg ikke liker smaken, ikke fordi jeg er avholds), og det er INGEN som hever et øyenbryn engang dersom jeg lar være å drikke :p

.. ellers er det drøssevis av unnskyldninger. Si at du går på flagyl og har fått forbud mot alkohol. Eller at du gikk på en brå smell sist du drakk - og du enda har såpass fylleangst at du ikke vil ta det igjen i et bryllup.. :p
Finn på en VILL unnskyldning om hvorfor du må være sjåfør. En så utrolig historie at den bare må være sann :p

(Edit; jeg så etterpå hvor latterlig mange ":p" det ble.. haha..)

Tusen takk for masse gode forslag! :D er bare å pøse på om dere kommer på noe mer! Setter så stor pris på alle her inne på forumet! Dere er gull verdt❤️

Genialt forslag! Får bare håpe det ikke er kjentfolk som står i baren :p skal i enda er bryllup i august også, så bittelitt stressa over det også :p

Om du er gravid nå er du jo 3-4 mnd i august? Da er det jo ikke noe å skjule mer ;)

Og om du er gravid nå så er det da bare å drikke juice eller be om en cola med isbiter ;) evt alkofri vin

Om du er gravid nå er du jo 3-4 mnd i august? Da er det jo ikke noe å skjule mer ;)

Og om du er gravid nå så er det da bare å drikke juice eller be om en cola med isbiter ;) evt alkofri vin
Er Ca 14uker når vi skal i bryllup i august(hvis jeg er gravid nå), så da er det ikke noe og skjule. Men om jeg blir gravid neste pp, eller pp'en etter det så vil jeg holde det hemmelig enda :)

Det jeg tenker litt på er at jeg er kun 11dpo den dagen, og det er ikke sikkert testen blir positiv så tidlig(om jeg er gravid). Å har hele tiden sagt at jeg lever som normalt frem til positiv test. Så tenker at om den er negativ så tar jeg et par glass vin/drinker. Hva mener dere om dette? Tror jeg vil få veldig dårlig samvittighet om testen blir positiv noen dager etterpå... Men kan liksom ikke sette livet på vent heller.. Hva ville dere gjort?

Hei! Skal i bryllup i helgen, hvor det er fri bar og ikke lov med medbrakt drikke. Vet ikke om jeg er gravid enda, er bare 6dpo i dag. Men skal selvsagt teste før jeg drar i bryllup. Så det jeg lurer på, er at om jeg er gravid, hvordan skal jeg klare å skjule det? Alle skjønner det jo hvis jeg ikke drikker. Var inne på tanken å fylle en tom vinflaske med alkoholfri vin. Men det går jo ikke når det ikke er lov med medbrakt. Så trenger litt tips! Vil ikke at folk skal vite at jeg er gravid SÅ tidlig! Å si at jeg går på antibiotika og lignende funker ikke å si til slekta mi :p
Jeg har nesten samme utfordring. Men jeg er bare dpo 6 den dagen så tviler på at testen slår ut.. Jeg skal i tillegg bort hele helgen, så "jeg kjører" virker ikke.. :-P Vi skal derimot ha med medbragt så jeg har tenkt at jeg skal se om jeg finner en alkoholfri vin eller noe..Tror det er lettere i ditt tilfelle hvor du kan be om alkoholfritt. Jeg er i tillegg redd for at noen som spørre hva slags vin jeg drikker...

Enig med flere her. Hårreisende at dette i utgangspunktet er et problem. Det er valgfritt å drikke alkohol, men om man ikke gjør det er det er grunn for det. Kan jo bare være man ikke liker alkohol..

Det jeg tenker litt på er at jeg er kun 11dpo den dagen, og det er ikke sikkert testen blir positiv så tidlig(om jeg er gravid). Å har hele tiden sagt at jeg lever som normalt frem til positiv test. Så tenker at om den er negativ så tar jeg et par glass vin/drinker. Hva mener dere om dette? Tror jeg vil få veldig dårlig samvittighet om testen blir positiv noen dager etterpå... Men kan liksom ikke sette livet på vent heller.. Hva ville dere gjort?

Hadde levd som normalt og gjort det jeg ville ;)

Jeg kan godt være edru på fest uten at noen hever et øyebryn :p men det er nok fordi jeg drikker max annenhver gang :p
Jeg tror man legger lista selv egentlig. Selvsagt stusser andre deltakere dersom en person som ALLTID nyter alkohol plutselig har bestemt seg for å være edru! Selv drikker jeg EN øl så sjelden at folk hever øyenbrynene når jeg faktisk åpner den ene ølen.. Klart jeg har fått spørsmål om jeg er gravid når jeg ikke har drikker, men det er fra ukjente.
Tror nok kanskje trikset for å ikke bli brutalt avslørt er å gjøre som deg - ikke drikk hver eneste gang, da er det mer som skal til før folk stusser :-)

Jeg ville også levd som normalt. Vet det er forskjellige meninger her.

Jeg kan godt være edru på fest uten at noen hever et øyebryn :p men det er nok fordi jeg drikker max annenhver gang :p

Samme her :)
Men så drikker jeg mer på et årlig basis, og takker ofte nei.

Mulig jeg herper tråden litt her nå, men er man prøver så anbefales det faktisk å avstå fra alkohol fra man begynner prøving, helst tre måneder før befruktning. Så i mitt hode, om jeg skulle i bryllup så hadde jeg latt være å drikke alkohol uansett.

Og så tror jeg vi alle må bli flinkere til å akseptere at andre velger å ikke drikke uten å kreve en grunn for hvorfor de ikke drikker. Og kanskje vi alle bør gå litt i oss selv når vi er på fest og maser på den ene om "kom igjen da".

Ethvert menneske skal få lov til å gjøre ett valg, enten den ene eller andre veien uten at den personen skal måtte begrunne det ovenfor andre.

Mulig jeg herper tråden litt her nå, men er man prøver så anbefales det faktisk å avstå fra alkohol fra man begynner prøving, helst tre måneder før befruktning. Så i mitt hode, om jeg skulle i bryllup så hadde jeg latt være å drikke alkohol uansett.

Og så tror jeg vi alle må bli flinkere til å akseptere at andre velger å ikke drikke uten å kreve en grunn for hvorfor de ikke drikker. Og kanskje vi alle bør gå litt i oss selv når vi er på fest og maser på den ene om "kom igjen da".

Ethvert menneske skal få lov til å gjøre ett valg, enten den ene eller andre veien uten at den personen skal måtte begrunne det ovenfor andre.
Amen!!

Akkurat det stemmer ikke :).
Jeg levde som om jeg var gravid fra vi begynte å prøve, uavhengig av hva som måtte være anbefalt og ikke.
Jeg hadde aldri tatt noen sjanser på å skade/drepe et evt. embryo bare fordi jeg ikke klarte å holde meg unna et par lusne mat- og drikkevarer. :)

Hei! Skal i bryllup i helgen, hvor det er fri bar og ikke lov med medbrakt drikke. Vet ikke om jeg er gravid enda, er bare 6dpo i dag. Men skal selvsagt teste før jeg drar i bryllup. Så det jeg lurer på, er at om jeg er gravid, hvordan skal jeg klare å skjule det? Alle skjønner det jo hvis jeg ikke drikker. Var inne på tanken å fylle en tom vinflaske med alkoholfri vin. Men det går jo ikke når det ikke er lov med medbrakt. Så trenger litt tips! Vil ikke at folk skal vite at jeg er gravid SÅ tidlig! Å si at jeg går på antibiotika og lignende funker ikke å si til slekta mi :p

Jeg kuttet ut alkohol og røyk 3 dager før vi begynte å prøve, og fra den dagen av, inkludert den første delen av svangerskapet, sa jeg nettopp det hvis noen spurte: "Vi prøver å få barn, så jeg lever som om jeg er gravid, for ikke å ta noen sjanser."

Jeg synes det er flott å høre at du ikke vil ta noen sjanser!
Husk å ta folat også! :)

Back
Topp