Skjønner ingenting... SA eller ikke?

Bubbly

ønsker meg en liten skatt
Vet ikke hva jeg skal tro?

21 sept: innsett 2 fryseegg
14 og 16 dpo; pos cb-test
16 dpo: Blodprøve = hcg 270
15 dpo: magesmerter noen timer
16 dpo: magesmerter fler timer (mandag)
17 dpo: mye magesmerter (hjemme fra jobb) + spotting
18 dpo: kraftige magesmerter + kraftig blødning med klumper på kvelden (mens-mengde)
18 dpo: blodprøve = hcg 625 (tatt før styrtblødningene).
Natt til 19 dpo: Akutten pga ekstreme smerter: innvendig ul- legen mener det "Ser ut som en livmor i ferd med å abortere". Tynn slimhinne øverst, tykk nederst, blødning.

19 dpo (i dag): Fortsatt mye smerter (paralgin forte må tas). Ikke like mye blødning, men må bruke bind.

Kan det være en tvilling som slapp? Eller ville det ikke vært så dramatisk?

Var det for tidlig å teste hcg før blødningen for å se aborten?

Har de sjekket deg skikkelig for exu? Vanskelig å si sikkert hva som kan være å ikke være, men krysser alt jeg har for deg!

Åh.. Krysser hele meg for at alt går bra!! :Heartbigred

Har de sjekket deg skikkelig for exu? Vanskelig å si sikkert hva som kan være å ikke være, men krysser alt jeg har for deg!
Er exu det samme som graviditet utenfor livmor?
Legen sa hvertfall at det ikke var det når han undersøkte meg i natt...

Er exu det samme som graviditet utenfor livmor?
Legen sa hvertfall at det ikke var det når han undersøkte meg i natt...

Ja, det er det samme. De så ikke noe til meg de første gangene, så viste det seg at det satt i livmora, men på feil side av slimhinna. Men mulig det er vanlig med slike smerter ved abort også, jeg har aldri hatt særlig smerter ved abort, mens når jeg hadde exu trodde jeg at jeg skulle dø av smertene. Men pass på at du får sjekket igjen om ikke smertene gir seg til i morgen.

Ja, det er det samme. De så ikke noe til meg de første gangene, så viste det seg at det satt i livmora, men på feil side av slimhinna. Men mulig det er vanlig med slike smerter ved abort også, jeg har aldri hatt særlig smerter ved abort, mens når jeg hadde exu trodde jeg at jeg skulle dø av smertene. Men pass på at du får sjekket igjen om ikke smertene gir seg til i morgen.
Han virka nøye i sine undersøkelser.
Skal heldigvis sjekke igjen i morgen. Såppass hyggelig var han gynekologen. Så blir både blodprøve og ul igjen da. Er livredd exu... Og mine smerter er i overkant mye.

Skal heldigvis sjekke igjen i morgen. Såppass hyggelig var han gynekologen. Så blir både blodprøve og ul da. Er livredd exu... Og mine smerter er i overkant mye.

Det er godt å høre! Så håper jeg virkelig du får et positivt svar :)

Veldig vanskelig å si noe sikkert, dessverre. Den gangen jeg mistet en tvilling (hadde et bekreftet tvillingsvangerskap), hadde jeg lite/ingen smerter og kun små blødninger (hadde kun de normale smertene man gjerne har ved svangerskap, type strekksmerter om jeg kan kalle det det).

Krysser alt jeg har for at alt er som det skal og at du får en positiv nyhet etter nye undersøkelser i morgen! :Heartred

Veldig vanskelig å si noe sikkert, dessverre. Den gangen jeg mistet en tvilling (hadde et bekreftet tvillingsvangerskap), hadde jeg lite/ingen smerter og kun små blødninger (hadde kun de normale smertene man gjerne har ved svangerskap, type strekksmerter om jeg kan kalle det det).

Krysser alt jeg har for at alt er som det skal og at du får en positiv nyhet etter nye undersøkelser i morgen! :Heartred
Så trist at du mistet den ene.
Jeg blør ikke bare litt så er skeptisk til at det går bra. Men nå bare håper jeg.

Smertene bygger seg opp igjen nå, og jeg gruer meg til natta. Da kjenner man dem så ekstra godt. Blir fint å få ett svar i morgen.

Så trist at du mistet den ene.
Jeg blør ikke bare litt så er skeptisk til at det går bra. Men nå bare håper jeg.

Smertene bygger seg opp igjen nå, og jeg gruer meg til natta. Da kjenner man dem så ekstra godt. Blir fint å få ett svar i morgen.
Det kan jo være at alt er i sin skjønneste orden selv om du blør mer enn bare litt. Alle svangerskap er forskjellige! Håper virkelig dette går veien og at blødningene er uskyldige eller eventuelt skyldes at én av spirene har sluppet taket. Krysser alt for deg!

Da jeg mistet i uke 5 så var testen 2-3 noen timer før som den skulle være. Begynte å blø ikke så lenge etter at jeg hadde tatt testen og blødde en del med kraftige menssmerter, noen timer etterpå så kom deg noen små klumper og så en litt større klump som jeg ikke er tvil om at var embryoet, og gikk til legen dagen etterpå og målte hcg og da var den på 155 og tok 2 dager til før testen viste ikke gravid. Så kroppen ordnet raskt opp når det først skjedde.

Man hører så mye forskjellig i slike situasjoner, så vanskelig å vite synes jeg. Men håper at det går bra:-) har hørt at det er ganske vanlig å blø med ivf og egentlig generelt i første trimerster. Krysser fingrene for deg ❤❤

Da jeg mistet i uke 5 så var testen 2-3 noen timer før som den skulle være. Begynte å blø ikke så lenge etter at jeg hadde tatt testen og blødde en del med kraftige menssmerter, noen timer etterpå så kom deg noen små klumper og så en litt større klump som jeg ikke er tvil om at var embryoet, og gikk til legen dagen etterpå og målte hcg og da var den på 155 og tok 2 dager til før testen viste ikke gravid. Så kroppen ordnet raskt opp når det først skjedde.

Man hører så mye forskjellig i slike situasjoner, så vanskelig å vite synes jeg. Men håper at det går bra:-) har hørt at det er ganske vanlig å blø med ivf og egentlig generelt i første trimerster. Krysser fingrene for deg ❤❤
Takk for at du delte. Høres ut som det som skjer med meg. Kom mye klumper noen timer etter blodprøven. Kan ikke si om noe av det var embryoet, for det var MYE. Men overrasker meg ikke om den kom ut da, føltes sånn.

Uff, bubbly! Jeg føler så uendelig mye med deg! Har vært gjennom det samme flere ganger selv, inkl 1 ex-u.. Jeg hadde sånne smerter når egglederen min sprakk, men var da ca 9 uker på vei.. Tror du har kommet litt for kort til at det er grunnen, men fikk nesten tilsvarende etter en tvillinggraviditet i sommer - og da hadde det satt seg fast rester i livmorhalsåpningen som skapte en betennelse i magen...

Håper veldig for deg at det går veien, men skjønner deg godt når du er bekymret. Tenker masse på deg! Håper du får sove godt i natt, og at du får god oppfølging i morgen kjære! ❤️

lykke til i dag!! håper at alt er bra med deg og den lille :)
ikke for å skremme deg, men det høres veldig ut som de smertene som jeg hadde ved exu`en jeg hadde for 2 mnd siden..
men håper ikke at du må gå igjennom det samme! og at den lille ligge fint og trygt i magen :)

Uff, bubbly! Jeg føler så uendelig mye med deg! Har vært gjennom det samme flere ganger selv, inkl 1 ex-u.. Jeg hadde sånne smerter når egglederen min sprakk, men var da ca 9 uker på vei.. Tror du har kommet litt for kort til at det er grunnen, men fikk nesten tilsvarende etter en tvillinggraviditet i sommer - og da hadde det satt seg fast rester i livmorhalsåpningen som skapte en betennelse i magen...

Håper veldig for deg at det går veien, men skjønner deg godt når du er bekymret. Tenker masse på deg! Håper du får sove godt i natt, og at du får god oppfølging i morgen kjære! ❤️

Kjennes veldig ut som betennelses-smerter (altså det samme som jeg har ved mensen som påvirkes av endometriosen)... Oppi hodet mitt er det en betennelsesreaksjon, men jeg forstår ikke hvorfor eller hva som skjer..

Hvordan går det med deg i dag? :)
På en måte bedre. Jeg har ikke hatt de samme ekstreme smertene som jeg hadde da vi måtte på akutten. Men jeg blør fortsatt 'mens-mengder' og jeg har fortsatt smerter som jeg må ta smertestillende for.
Våknet og måtte ta smertestillende i natt i 3-4 tida.
Det rare er at når jeg våknet i 9-tida igjen hadde jeg ingen smerter, men med en gang jeg stod opp kom smertene snikende tilbake...

lykke til i dag!! håper at alt er bra med deg og den lille :)
ikke for å skremme deg, men det høres veldig ut som de smertene som jeg hadde ved exu`en jeg hadde for 2 mnd siden..
men håper ikke at du må gå igjennom det samme! og at den lille ligge fint og trygt i magen :)
Takk! :)
Jeg er utrolig redd for exu... og trodde ærlig talt at det var det jeg hadde natt til torsdag. Men gynekologen virket veldig nøye, han sjekket flere ganger rundt inni der. Både høyre og venstre eggstokk så fine ut og det var ingen blod i buken. "Alt" så bra ut, bortsett fra at han var 90% sikker på at det var abort. Dette pga blødningen fra livmora og at slimhinna var blitt tynn øverst (?).
Jeg var rimelig fjern pga smertene men jeg merket meg at han sa at det de ofte er bekymra for er graviditet utenfor livmor, og at det kunne han ikke se i mitt tilfelle. Må jo tro han har sjekket godt nok? Glad han inviterte meg til å komme for en ny sjekk i dag.

Back
Topp