Skjønner ikke..!

Husk at man ikke skal bruke smokkesnor når barnet sover eller du ikke ser til barnet. Dette gjelder jo spesielt disse "hjemmelagede" som kan være av varierende kvalitet.
 
Jeg skjønne ikke hvorfor sønnen min stapper fingrene sine i munnen, i blant fire på engang. Han gjør dette også når han er mett. Likevel nekter han smokk... Kjenner jeg blir litt små frustrert ettersom han kan trekke fingrene så langt bak at han nesten kaster opp.
Helt vanlig. Min og gjør det. Nekter smokk men fingrene skal inni likevel. Nå har hun endelig funnet tommelen :D
 
Helt vanlig. Min og gjør det. Nekter smokk men fingrene skal inni likevel. Nå har hun endelig funnet tommelen :D
He he.. Tommelen er jo den værste sier de! Når tidene er inne for å slutte med sutt, hvordan skal man anvende de sin egen tommel?? ;)
 
He he.. Tommelen er jo den værste sier de! Når tidene er inne for å slutte med sutt, hvordan skal man anvende de sin egen tommel?? ;)
Vil mye heller at hun skal ta tommel enn sutt. Hva er galt med å kose seg med den? Går helt fint å venne av tommel og ;)
 
Vil mye heller at hun skal ta tommel enn sutt. Hva er galt med å kose seg med den? Går helt fint å venne av tommel og ;)
Hmm.. Har hørt de kan få litt problemer med tennene sine de som bruker tommel totten sin ;) og mange sier de sliter med avvenning også! Men jeg aner ikke.. Min vil ikke bruke smokk så tipper hu finner tommelen sin her og snart!
 
Hmm.. Har hørt de kan få litt problemer med tennene sine de som bruker tommel totten sin ;) og mange sier de sliter med avvenning også! Men jeg aner ikke.. Min vil ikke bruke smokk så tipper hu finner tommelen sin her og snart!
Problemer med tennene kan de vem få både av smokk og tommel. Er vel både positive og negative sider ved begge deler vil jeg tro. Jeg er ihvertfall veldig glad for at hun har funnet tommelen nå så hun får den kosen med den, og ikke minst at det hjelper på sutte behovet. Bedre med tommelen enn alle fingrene i munnen så hun brekker seg som hun gjorde før :)
 
er slik her også.. Prøvd ALT av smokker, men ikke sjangs.. så da får han no bare sytre på :p
 
Brukte smokken første månaden, men så ble den plutseleg spytta ut og tommeltotten ble favoritten. Men nett no driv ho med alle fingra inni munnen, bortsett fra når ho ska sove, då er det kun totten som funke :)
 
Vil mye heller at hun skal ta tommel enn sutt. Hva er galt med å kose seg med den? Går helt fint å venne av tommel og ;)

Hehe, ikke for å skremme, men søsteren min slutta ikke å suge på tommel før hun var 12 år. :p og hadde ei i klassen som gjorde det fram til 8.klasse...
 
Hehe, ikke for å skremme, men søsteren min slutta ikke å suge på tommel før hun var 12 år. :p og hadde ei i klassen som gjorde det fram til 8.klasse...
Jøss. Det var lenge. Men er jo vanskelig å slutte med vaner. Ser det på eldstemann som jeg prøver å få av smokken nå. Han blir glad når han får den til leggetid. Men maser litt etter smokken I løpet av dagen.
 
Jøss. Det var lenge. Men er jo vanskelig å slutte med vaner. Ser det på eldstemann som jeg prøver å få av smokken nå. Han blir glad når han får den til leggetid. Men maser litt etter smokken I løpet av dagen.

Vi har ei som er veldig avhengig som skal avvennes. ;) Et tiltak å begynne. :p
 
Vi har ei som er veldig avhengig som skal avvennes. ;) Et tiltak å begynne. :p
Vet alt om det. Har blitt litt mye prat om smokkeslutt her. Sånn ca i ett halvt år. Er litt dårlig på å ta den om morningen da. Men går fremover:p
 
Back
Topp