Skam dere, Sandvik og Babyverden!!



ForumAnsvarlig Janet skrev:
Kjære dere!

Dette er en sak med flere sider. Og jeg synes det er beklagelig at beskyldninger og påstander blir fremmet uten rot i virkeligheten.

Som dere vet har vi slitt med forumet siden omleggingen i 2011. Vi har mistet brukere, og trafikken har gått ned. Derfor sier det seg selv at vi ikke kan opprettholde den samme bemanningen vi hadde for halvannet år siden. Samtidig får vi et nytt forum i løpet av høsten, med enkelte overvåkingsfunsjoner som vil erstatte administratorrollen.

Vi har hatt fem administratorer og åtte moderatorer. Dette er for mange. Derfor har vi valgt å si opp avtalene med administratorene, da vi ikke trenger denne funksjonen i det nye forumet.

Det er ikke med lett hjerte man sier opp ansatte. All kommunikasjon mellom forumansvarlig og administratorer har i alle år gått skriftlig via MSN. Dette har vist seg å være det enkleste da vi bor spredt i landet. Også møtet i går foregikk på MSN, hvor ALLE de involverte deltok, bortsett fra en som fikk telefon fra forumansvarlig umiddelbart etterpå. Alle de ansatte mottok et signert oppsigelsesbrev på epost etter møtet, og fikk tilbud om å snakke med forumansvarlig. Ingen av de involverte våknet opp til noen overraskelse i dag.

Alt har skjedd på korrekt og ryddig måte etter bestemmelsene i arbeidsmiljøloven, og oppsigelsestiden er en måned i henhold til kontrakten.

At dette er vondt, trist og leit har vi stor forståelse for. Men vi håper også på forståelse andre veien – noen ganger må bedrifter gå den tunge veien å nedbemanne. Vi synes også dette er vanskelig.

Vi beklager overfor de fem administratorene, det har vi selvfølgelig også gjort direkte til dem. Men dette er en personalsak, og vi ønsker ikke å gå offentlig i detaljer rundt dette. Det regner jeg med dere forstår.

Dere som brukere vil få et splitter nytt forum i høst, uten tekniske problemer – og med en motivert stab av moderatorer til å hjelpe dere.



Dette høres for meg veldig suspekt ut,  og jeg vil gjerne få en ordentlig, grundig, saklig og teknisk informasjon og opplysninger om denne overvåkingsfunksjonen.

Kall meg gjerne paranoid,  men med et forum som består av mennesker, så forventer jeg at det faktisk er mennesker som er administrator og moderator.  Og ikke en eller annen teknisk duppedings.

For meg høres dette dessverre ut som en særdeles dårlig ide.
 
Jeg syntes dette blir veldig blåst opp. De følger et regel/lovverk som alle andre arbeidsgivere. Det at det er nedtrapping av ansatte kan skje hvilken som helst arbeidsplass. Dette blir for dumt. Hvis all kommunikasjon har gått via msn, mail, post eller tlf så er det jo ikke unormalt at oppsigelser går den veien også.

Hvorfor så mye negativitet? er ikke rart at det er vanskelig å få nye brukere til å bli her.

Gleder meg til det nye forumet kommer i høst. Håper det ikke blir like mye oppstartsproblemer som det har vært på dette.
 


Tefruen skrev:


ForumAnsvarlig Janet skrev:
Kjære dere!

Dette er en sak med flere sider. Og jeg synes det er beklagelig at beskyldninger og påstander blir fremmet uten rot i virkeligheten.

Som dere vet har vi slitt med forumet siden omleggingen i 2011. Vi har mistet brukere, og trafikken har gått ned. Derfor sier det seg selv at vi ikke kan opprettholde den samme bemanningen vi hadde for halvannet år siden. Samtidig får vi et nytt forum i løpet av høsten, med enkelte overvåkingsfunsjoner som vil erstatte administratorrollen.

Vi har hatt fem administratorer og åtte moderatorer. Dette er for mange. Derfor har vi valgt å si opp avtalene med administratorene, da vi ikke trenger denne funksjonen i det nye forumet.

Det er ikke med lett hjerte man sier opp ansatte. All kommunikasjon mellom forumansvarlig og administratorer har i alle år gått skriftlig via MSN. Dette har vist seg å være det enkleste da vi bor spredt i landet. Også møtet i går foregikk på MSN, hvor ALLE de involverte deltok, bortsett fra en som fikk telefon fra forumansvarlig umiddelbart etterpå. Alle de ansatte mottok et signert oppsigelsesbrev på epost etter møtet, og fikk tilbud om å snakke med forumansvarlig. Ingen av de involverte våknet opp til noen overraskelse i dag.

Alt har skjedd på korrekt og ryddig måte etter bestemmelsene i arbeidsmiljøloven, og oppsigelsestiden er en måned i henhold til kontrakten.

At dette er vondt, trist og leit har vi stor forståelse for. Men vi håper også på forståelse andre veien – noen ganger må bedrifter gå den tunge veien å nedbemanne. Vi synes også dette er vanskelig.

Vi beklager overfor de fem administratorene, det har vi selvfølgelig også gjort direkte til dem. Men dette er en personalsak, og vi ønsker ikke å gå offentlig i detaljer rundt dette. Det regner jeg med dere forstår.

Dere som brukere vil få et splitter nytt forum i høst, uten tekniske problemer – og med en motivert stab av moderatorer til å hjelpe dere.



Dette høres for meg veldig suspekt ut,  og jeg vil gjerne få en ordentlig, grundig, saklig og teknisk informasjon og opplysninger om denne overvåkingsfunksjonen.

Kall meg gjerne paranoid,  men med et forum som består av mennesker, så forventer jeg at det faktisk er mennesker som er administrator og moderator.  Og ikke en eller annen teknisk duppedings.

For meg høres dette dessverre ut som en særdeles dårlig ide.

Hei Tefruen!

Det som menes med dette er at vi har et filter på enkelte ord, slik at når enkelte ord nevnes i samtaler vil jeg få beskjed om dette og vil ta en titt på de. Helt ufarlig. De aller fleste forum bruker dette i dag.
 


Gollemor skrev:
All kommunikasjon har ikke foregått på msn.
Ansettelse har selvsagt foregått per epost og post.
Personalsaker har gått via epost og telefon.
Personalmøtene har vært på msn, hvor de har tatt opp forumrelaterte ting. 
Å samle alle administratorene til et møte på msn, med ordene "det gjelder det nye forumet", for så å masse-avskjedige dem, er litt drøyt. Samtlige trodde det gjaldt utprøving av det nye forumet, og de hadde gledet seg til å sette i gang med det.
Kanskje ikke så rart at de reagerer da? 


Det jeg lurer på ang oppsigelsene.
Er det vanlig å gjøre sånn på møter? 
Jeg hadde ihvertfall satt pris på om det ble gjort litt mer privat. En og en.
 


Knerten07 skrev:


Nøstet skrev:


Frk. Tvert I. Mot skrev:
Synes det var en god forklaring jeg. Og kan, og kunne heller ikke, se hva galt som skulle vært gjort. Det er jo fullt forståelig at dere ikke vil gå ut og si for mye om personalsaker!

Blir spennende og se til høsten, håper på bedre lykke denne gang! ;p


Signerer. 


Kan ikke annet enn å signere!


Jeg er med å signerer!  Og håper på god stemning og et enda bedre forum fremover!
 
Jeg syns hele diskusjonen virker som en storm i et vannglass!
De som vil slette seg, eller bruke andre forum; Gjør det da!

Så kan vi heller prøve å få tilbake noe optimisme her inne, og slutte å dvele så mye over hvordan det engang var. Sandvik har gjort mye feil, det har tatt tid og vært irriterende. Men, det gir oss ikke babyverden tilbake som den engang var. Min innstilling går nå over på å gi konstruktiv kritikk og kom oss videre!
 


*Snuppo+1+1* skrev:


Gollemor skrev:
All kommunikasjon har ikke foregått på msn.
Ansettelse har selvsagt foregått per epost og post.
Personalsaker har gått via epost og telefon.
Personalmøtene har vært på msn, hvor de har tatt opp forumrelaterte ting. 
Å samle alle administratorene til et møte på msn, med ordene "det gjelder det nye forumet", for så å masse-avskjedige dem, er litt drøyt. Samtlige trodde det gjaldt utprøving av det nye forumet, og de hadde gledet seg til å sette i gang med det.
Kanskje ikke så rart at de reagerer da? 


Det jeg lurer på ang oppsigelsene.
Er det vanlig å gjøre sånn på møter? 
Jeg hadde ihvertfall satt pris på om det ble gjort litt mer privat. En og en.

Hvis en hel yrkesgruppe blir sagt opp, pga. firmaet, så er dette helt vanlig ja.

En annen ting er om en oppsigelse kommer i plenum fordi du ikke klarer jobben din el. Men her ser jeg virkelig ikke hvorfor det skal være nødvendig og ta det en og en...
 
Tenk at et firma som Sandvik AS kan synke så dypt og være så useriøse.  Synes alle medlemmer burde slette seg og moderatorene slutt i solidaritet til adminene som plutselig får sparken.
 


Knerten07 skrev:


Nøstet skrev:


Frk. Tvert I. Mot skrev:
Synes det var en god forklaring jeg. Og kan, og kunne heller ikke, se hva galt som skulle vært gjort. Det er jo fullt forståelig at dere ikke vil gå ut og si for mye om personalsaker!

Blir spennende og se til høsten, håper på bedre lykke denne gang! ;p


Signerer. 


Kan ikke annet enn å signere!


 
Syns BV virker dårligere og dårligere..hovedsakelig på grunn av den dårlige kvaliteten på forumet og så utrolig lite brukere!

Skal være medlem frem til det nye forumet kommer, er det noe tull da så er jeg ferdig etter 7!! år som medlem..grenser for hvor mange sjanser man fortjener før man finner seg noe bedre!
 


Kallenavn ikke valgt skrev:


Håperpåentil skrev:
Jeg støtter dere sandvik/babyverden. Syntes egentlig at det bare er bra at enkelte av de inngrodde gamle medlemmene forsvinner. Jeg føler at de har deltatt i en viss grad for at det har vært dårlig stemning og laber deltagelse i dette forumet. Det er daglig syting om at de savner hvordan det var før, påpeking av alt som ikke funker osv osv. Dette i kombinasjon med at de rotter seg sammen mot nye deltakere har nok skremt bort mange potensielle bv brukere. 

Gleder meg masse til å se hva som skjer videre og håper at enkelte holder seg langt borte fra bv, men som tidligere erfart så kommer de nok krypende tilbake skal dere se;)


Tror du kommer til å få deg en overraskelse, nå som det begynner å tynnes ut i rekkene her.. Ja, de inngrodde gamle medlemmene hadde sine unoter - men det var strengt tatt de som holdt liv i forumet og ;-)



Også kommer det nye.. Som kan lage enda mere liv:) ingen krise.. Sikkert nye brukere hver dag
 


Frk. Tvert I. Mot skrev:
Synes det var en god forklaring jeg. Og kan, og kunne heller ikke, se hva galt som skulle vært gjort. Det er jo fullt forståelig at dere ikke vil gå ut og si for mye om personalsaker!

Blir spennende og se til høsten, håper på bedre lykke denne gang! ;p


Signerer denne :)
 
Synes det er litt komisk å jobbe for et internett selskap, og så reagere på å motta elektronisk informasjon. Hadde forstått reaksjonen om dere satt på kontorer i samme bygg og så fikk oppsigelse på e-post.
Synes oppsigelsen er forståelig slik som det ble forklart.
 
Må si at jeg syns det er like useriøst av en tidligere ansatt å gå inn på forumet og klage høylytt over måten ting er gjort på. Vist noen har et problem med måten det ble gjort på så er ikke dette forumet kanalen å gå!! DET blir for dumt og for meg, og henge ut arbeidsgiver og få litt "buhu syns synd meg jeg mista jobben" sympati! Jeg var veldig aktiv på BV tidligere, da spesielt på terminforumene jeg har holdt til på, Generelt var jo helt texas for der var det jo nærmest en egen klan med gamle brukere som "viste alt" nye ble halshugd for spm som mange andre hadde stilt før for en var jo såååååå lei av de samme spm om igjen og om igjen. Tror nok heller mange flere nye vil kunne "tre fram i lyset" når gamle travere forsvinner. Skal helt ærlig si at det er heller brukere her inne som gjør at jeg bruker forumet lite enn endringer i forumet!

Syns Sandvik kom et godt svar her og har mye større tiltro til et stort firma som faktsik gjør sitt beste enn en snurt ansatt!!
 


Lissuz skrev:
Synes det er litt komisk å jobbe for et internett selskap, og så reagere på å motta elektronisk informasjon. Hadde forstått reaksjonen om dere satt på kontorer i samme bygg og så fikk oppsigelse på e-post.
Synes oppsigelsen er forståelig slik som det ble forklart.


E9! ;) 
Synd at gamle brukere blir borte pga noe slikt. En sak har alltid 2 sider.
 


Lissuz skrev:
Synes det er litt komisk å jobbe for et internett selskap, og så reagere på å motta elektronisk informasjon. Hadde forstått reaksjonen om dere satt på kontorer i samme bygg og så fikk oppsigelse på e-post.
Synes oppsigelsen er forståelig slik som det ble forklart.


E9! ;) 
Synd at gamle brukere blir borte pga noe slikt. En sak har alltid 2 sider.
 


Lissuz skrev:
Synes det er litt komisk å jobbe for et internett selskap, og så reagere på å motta elektronisk informasjon. Hadde forstått reaksjonen om dere satt på kontorer i samme bygg og så fikk oppsigelse på e-post.
Synes oppsigelsen er forståelig slik som det ble forklart.


E9! ;) 
Synd at gamle brukere blir borte pga noe slikt. En sak har alltid 2 sider.
 
Back
Topp