Mamma er verdens største sladrekjerring, så jeg må ringe og fortelle det til søsknene mine før jeg sier det til henne. Da jeg var gravid første gang ringte hun søstra mi for å fortelle det, selv om hun visste jeg skulle fortelle det til henne samme kveld. Heldigvis kjenner jeg henne så godt at jeg allerede hadde sagt det til søstra mi. Men vi latet som hun ikke visste det, og jeg kjeftet skikkelig på mamma.
I forrige uke fikk broren min barn. Mamma forsøkte å ringe meg på kvelden, men jeg skjønte hva det var, så jeg tok ikke tlf. Tenkte broren min skulle få fortelle det selv. Da prøvde hun å ringe samboeren min, før hun sendte meg mld på Facebook. Jeg sendte henne mld og sa at jeg ikke svarte med vilje, fordi jeg ville at broren min skulle få mulighet til å fortelle det selv. Hun ble skikkelig sur for at jeg med viten og vilje unngikk å ta tlf. "Du må da ta telefonen når jeg ringer, det kan jo ha skjedd noe alvorlig. Kanskje pappa hadde falt om". Sa til henne at jeg håpet hun ringte ambulansen om pappa skulle falle om, og ikke meg. Haha