Skal dere tilbake på jobb

Helt ærlig så kommer det litt ann på hvordan smitterversn retningslinjer som kommer og hvor seriøst sjefen min tar dem.
Jobber i barnehage, og sjefen har så langt ikke hatt smittevern høyt på prioriteringslisten.

Edit. Er 50% sykmldt ut April, snakket med legen om det å kan få 100% om jeg selv ønsker det.

Ja, føler jeg ikke har så mye valg egentlig. Jeg var 20% sykemeldt ut mars, men har ikke vært hos legen for å fornye sykemeldingen siden jeg har hatt hjemmekontor. Når jeg snakket med avdelingsleder på telefon sist uke så var hun ganske tydelig på at hun ville jeg skulle prøve å jobbe minst to uker før jeg eventuelt fikk ny sykemelding.
Og siden FHI mener at gravide ikke er i risikosonen og jeg har en lege som viser lite forståelse så er det bare å møte på jobb..
Jeg jobber som støttepedagog i to barnehager, og har spurt om jeg skal være i begge to når vi åpner. De måtte ta det opp lengre oppe i systemet, men forhåpentligvis skal jeg bare være i en av dem.. To barnehager = større sjanse for å bli syk og eventuelt dra rundt på smitte på flere steder.

Ja, føler jeg ikke har så mye valg egentlig. Jeg var 20% sykemeldt ut mars, men har ikke vært hos legen for å fornye sykemeldingen siden jeg har hatt hjemmekontor. Når jeg snakket med avdelingsleder på telefon sist uke så var hun ganske tydelig på at hun ville jeg skulle prøve å jobbe minst to uker før jeg eventuelt fikk ny sykemelding.
Og siden FHI mener at gravide ikke er i risikosonen og jeg har en lege som viser lite forståelse så er det bare å møte på jobb..
Jeg jobber som støttepedagog i to barnehager, og har spurt om jeg skal være i begge to når vi åpner. De måtte ta det opp lengre oppe i systemet, men forhåpentligvis skal jeg bare være i en av dem.. To barnehager = større sjanse for å bli syk og eventuelt dra rundt på smitte på flere steder.
På sykehuset blir vi som gravide behandla som om vi er i risikogruppa. Jeg er skjerma og har ikke pasientkontakt nå - eller dvs veldig lite og iallfall 2 m avstand. Sykepleierne skal ikke ha kontakt med pas. med smitte eller mistenkt smitte. Er du bekymra så ville jeg tatt dette opp med lege og henvist til hvordan sykepleierne blir behandla... Ungene skal jo være fri for smitte når dem er i barnehagen. Men en vet jo aldri. Så tenker du iallfall burde ha minst mulig barn å forholde deg til.

Ville gå ned i 50 prosent stilling men legen sa jobben måtte tilrettelegge. Å då vil eg ikkje. Vil ikkje sitta på data. Er sjukepleier på ein aldersheim.

jobber på barneskole, vil gjerne begynne å jobbe igjen «som normalt».. men spørs om bekkenet er villig :sorry:

Jobber ikke i barnehage/skole, men er sykepleier og har jobbet 100% under hele perioden med Covid-19 med god tilrettelegging fra arbeidsgiver (dvs lite pasientkontakt). Hvis arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge slik at dere får mindre fysisk kontakt med barna, bør det vel kunne vurderes svangerskapspenger?

Jeg jobber i skolen og når de åpner er jeg i tredje trimester. Jeg håper arbeidsgiver fortsetter å la meg undervise via skjerm (må det med noen klasser uansett), viss ikke vurderer jeg svangerskapspenger. Jordmor var veldig tydelig på at jeg ikke skulle være i kontakt med elevene slik situasjonen er nå.

På sykehuset blir vi som gravide behandla som om vi er i risikogruppa. Jeg er skjerma og har ikke pasientkontakt nå - eller dvs veldig lite og iallfall 2 m avstand. Sykepleierne skal ikke ha kontakt med pas. med smitte eller mistenkt smitte. Er du bekymra så ville jeg tatt dette opp med lege og henvist til hvordan sykepleierne blir behandla... Ungene skal jo være fri for smitte når dem er i barnehagen. Men en vet jo aldri. Så tenker du iallfall burde ha minst mulig barn å forholde deg til.

Det synes jeg er veldig fint! Dere jobber jo direkte med mennesker som er syke. Så det er supert at gravide blir skjermet fra pasientkontakt, spesielt fra korona-pasienter!
Som du sier så skal jo barn være hjemme fra barnehagen om de viser tegn til symptomer. Er spent på hvordan man skal forholde seg til en forkjølelse fremover. Barn er jo forkjølte hele tiden..

Skal tilbake i jobb som lærer. Spent på retningslinjene, men forventer ikke noe tilrettelegging siden gravide ikke er listet som risikogruppe her i Norge. I Danmark ser jeg at gravide over 28 uker skal ha hjemmekontor, men der er de regnet som risikogruppe.

I følge jordmor her så er det kommet nye retningslinjer som sir at gravide skal ikke jobbe med smitte. Det gjelder også forkjølelse og influnsa. Det er 3 uker siden jeg var hos henne da

I følge jordmor her så er det kommet nye retningslinjer som sir at gravide skal ikke jobbe med smitte. Det gjelder også forkjølelse og influnsa. Det er 3 uker siden jeg var hos henne da

Snakket hun noe om hvor det stod? For så langt har jeg bare hørt det om de som jobber i helsevesenet

Enig med HennieL, det er nok isåfall noe kommunalt/lokalt. For de har ikke endret noe på FHI sine sider ihvertfall.

Enig med HennieL, det er nok isåfall noe kommunalt/lokalt. For de har ikke endret noe på FHI sine sider ihvertfall.

Vet ikke om jeg stoler så mye på FHI i disse dager kjennes det ut som :-).

Min jordmor anbefalte meg å snakke med fastlegen men hun sa at jeg ikke burde gå på jobb. Men skal høyra med legen ♡

Skal tilbake i jobb som lærer. Spent på retningslinjene, men forventer ikke noe tilrettelegging siden gravide ikke er listet som risikogruppe her i Norge. I Danmark ser jeg at gravide over 28 uker skal ha hjemmekontor, men der er de regnet som risikogruppe.

Sniker fra mai - men jordmor sa at covid-19 nå var oppgitt som grunn til å få svangerskapspenger for oss som jobber tett på mennesker! Altså helse, barnehage og skole bl.a

Sniker fra mai - men jordmor sa at covid-19 nå var oppgitt som grunn til å få svangerskapspenger for oss som jobber tett på mennesker! Altså helse, barnehage og skole bl.a
Interessant. Spent på på om dette gjelder i alle kommuner, eller om det blir gjort store forskjeller nasjonalt. Her i kommunen er det ikke påvist mye smitte enda, men man vet jo ikke mørketallene:confused:

Back
Topp