Skal dere tilbake på jobb

Enig, jeg er også veldig forvirret! Og nå er jeg redd for at jeg har forvirret dere andre også. Styreren var i kontakt med smitteverngruppa i kommunen i dag, og de sier at jeg skal følge råd som står i den veilederen. Da skal jeg altså jobbe direkte med barn likevel. Blir så forvirra og frustrert!!! Har bestilt meg legetime til uka for å få avklart det hele. Beklager nok en gang, var ikke meningen å forvirre dere enda mer!

Det er ikke din feil at de forskjellige institusjonene ikke klarer å bli enige retningslinjer for gravide.
Tror selv det som står i veilederen er mer for å sørge for at de ikke skal bli mangel på personalet enn nødvendigvis vurdering av hvem som trenger å bli skjermet.

Selv blir jeg å jobbe så lenge ikke jordmor sier noe annet, og bekkenet holder.
 
Jobber til vanlig i barnehage, men er nå sykemeldt 100% på grunn av bekkenet. Har vært det siden uken før alt stengte ned. Legen min har sagt at jeg mest sannsynligvis er sykemeldt ut svangerskapet, noe jeg er glad for nå mtp korona. Jeg blir litt forvirret av at det er så mye forskjellig som blir sagt, og forskjellige retningslinjer i ulike yrker..
 
jeg jobber på sykehus og jobber også med pasienter der hvor vi venter på prøvesvar mtp Covid-19. Har fått beskjed fra leder at jeg ikke skal jobbe med pasienter der hvor vi får påvist corona smitte eller annen type smitte som kan være farlig for gravide.

Vi tester / venter også. Få symptomer når så små men alle mistenkte, foreldre og barn testes.
Ser nå gravid nr 2 (uten annen bakenforliggende årsaker) er død av Covid , siste sykepleier som jobber med
Covid

https://metro.co.uk/2020/04/15/preg...ng-coronavirus-babys-life-saved-12561063/amp/
 
Fastlege anbefalte karantene for meg for å sikre, jeg er i utsatt gruppe uavhengig av svangerskapet, så har jeg fra før covid19 vært 100% hjemme med både vondt bekken samt annet som var før svangerskapet. Det hadde vært fint å kunne jobbe, men holder meg til anbefaling fra fastlege og jordmor. Er 29+5 nå og har i utgangspunktet en ped.leder stilling på småbarnsavdeling. På slutten måtte jeg være på toppen av bemanning og var innom storbarnsavdelingen og hadde tilrettelagt med mer administrativt, fikk godt tilrettelagt så lenge jeg klarte og savner jobben. Håper på bedre tider og at jeg kan besøke jobben etterhvert❤️
 
Back
Topp