De av dere som jobber i skole/barnehage og er gravide?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
På sykehuset blir vi som gravide behandla som om vi er i risikogruppa. Jeg er skjerma og har ikke pasientkontakt nå - eller dvs veldig lite og iallfall 2 m avstand. Sykepleierne skal ikke ha kontakt med pas. med smitte eller mistenkt smitte. Er du bekymra så ville jeg tatt dette opp med lege og henvist til hvordan sykepleierne blir behandla... Ungene skal jo være fri for smitte når dem er i barnehagen. Men en vet jo aldri. Så tenker du iallfall burde ha minst mulig barn å forholde deg til.Ja, føler jeg ikke har så mye valg egentlig. Jeg var 20% sykemeldt ut mars, men har ikke vært hos legen for å fornye sykemeldingen siden jeg har hatt hjemmekontor. Når jeg snakket med avdelingsleder på telefon sist uke så var hun ganske tydelig på at hun ville jeg skulle prøve å jobbe minst to uker før jeg eventuelt fikk ny sykemelding.
Og siden FHI mener at gravide ikke er i risikosonen og jeg har en lege som viser lite forståelse så er det bare å møte på jobb..
Jeg jobber som støttepedagog i to barnehager, og har spurt om jeg skal være i begge to når vi åpner. De måtte ta det opp lengre oppe i systemet, men forhåpentligvis skal jeg bare være i en av dem.. To barnehager = større sjanse for å bli syk og eventuelt dra rundt på smitte på flere steder.
På sykehuset blir vi som gravide behandla som om vi er i risikogruppa. Jeg er skjerma og har ikke pasientkontakt nå - eller dvs veldig lite og iallfall 2 m avstand. Sykepleierne skal ikke ha kontakt med pas. med smitte eller mistenkt smitte. Er du bekymra så ville jeg tatt dette opp med lege og henvist til hvordan sykepleierne blir behandla... Ungene skal jo være fri for smitte når dem er i barnehagen. Men en vet jo aldri. Så tenker du iallfall burde ha minst mulig barn å forholde deg til.
De av dere som jobber i skole/barnehage og er gravide?
I følge jordmor her så er det kommet nye retningslinjer som sir at gravide skal ikke jobbe med smitte. Det gjelder også forkjølelse og influnsa. Det er 3 uker siden jeg var hos henne da
Nei men hun hadde et skriv om det på bordet sitt så regner med at alle jordmødre fikk det tilsendt?Snakket hun noe om hvor det stod? For så langt har jeg bare hørt det om de som jobber i helsevesenet
Nei men hun hadde et skriv om det på bordet sitt så regner med at alle jordmødre fikk det tilsendt?
Enig med HennieL, det er nok isåfall noe kommunalt/lokalt. For de har ikke endret noe på FHI sine sider ihvertfall.
Skal tilbake i jobb som lærer. Spent på retningslinjene, men forventer ikke noe tilrettelegging siden gravide ikke er listet som risikogruppe her i Norge. I Danmark ser jeg at gravide over 28 uker skal ha hjemmekontor, men der er de regnet som risikogruppe.
Interessant. Spent på på om dette gjelder i alle kommuner, eller om det blir gjort store forskjeller nasjonalt. Her i kommunen er det ikke påvist mye smitte enda, men man vet jo ikke mørketalleneSniker fra mai - men jordmor sa at covid-19 nå var oppgitt som grunn til å få svangerskapspenger for oss som jobber tett på mennesker! Altså helse, barnehage og skole bl.a