Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Har avtale med sykehuset at jeg kan komme på tidlig UL rundt uke 9. Det er pga MA i uke 18 ved sist graviditet, og en tidligere svangerskapsforgiftning.
Men skal nok tilbake igjen rundt uke 14 også. I forrige graviditet der jeg hadde en MA i uke 18, så var jeg på UL i uke 9, og da var alt normalt. Så føler meg ikke trygg med kun UL i uke 9!!!
Er det slik at de ikke har lov til å se etter tegn på trisomi (nakkfold/neselengde) når det er privat tidlig ultralyd? Pleier de å gjøre det likevel? Eller henvises man bare videre dersom de ser det? De kan vel ikke bare late som de ikke har sett noe - samtidig høres der merkelig ut at de skal henvise videre uten å si hvorfor.. Noen som vet?
Jeg har litt lyst til å få en tidlig ul. Sist hadde jeg kun den ordinære ultralyden. Men nå er jeg faktisk litt usikker på når jeg ble gravid, så regner med at vi kanskje får en ul for å se hvor langt jeg er.
Får tidlig ul pga risikosvangerskap sist. Får ihvertfall to ekstra, men mulig jeg får fler. Var hos legen i går, skal til legen til uka. Får ul mellom uke 7-12 i teorien, men jeg er jo på ferie da, så spørs når det blir. Skal høre med gyn om han har en ledig time til meg før jeg drar på ferie