Sjokkert!!

ORIGINAL: lille snegle

ORIGINAL: Mialille

ORIGINAL: lille snegle

er det normalt der dere bor eller? [:-] bra at vi selger strøm til utlandet,sånn at det blir dyrere for oss.

Har ikke aning. Men mange æ vet om har fådd dobla eller tre dobla regninga.
Vi har fådd ei mange dobbel regning, og lure på kordan vi skal få den betalt.. Innen tirsdag i neste uka. :S

vår ble "bare" doblet. 5000 inkl. tv og internett [:-] vestlandet.

Vi hadde håpa på en sånn regning vi, men neeeida..

Men jeg er fortsatt nyss på hvor høy den er da?! '

Men dere skal kunne få dele den opp da.

Det er utrolig kjipt, men er det den eneste utvei så får man søke sosialen om hjelp til å dekke den da..

Ingen som klare å gjette?

16 000?!

ORIGINAL: LilleBolle!

16 000?!

JA! Hurra, du gjetta rett!
Går det ann? :O
Og 8 dagers frist til å betale..

16 000?!

ehh, det er en hel mnd lønn det. Og det på 2 mnd?! Fy F... [8|]

oooohhhh.steike meg ta...og her syns jeg og gubben at vår på 4300 var mye....da skal vi holde kjeft og ikke klage mere nei!!!!![;)][;)][;)][;)][;)][;)]

herregud! Dette er kjempemye!

Vi hadde også høy faktura nå, men som kjennt er strøm dyrt her i trøndelag. Betalte 1800 i nettleie og 2100 strøm for 2 mnd forbruk

16 000?!

ehh, det er en hel mnd lønn det. Og det på 2 mnd?! Fy F... [8|]

Jupp! Sambo har brukt garasjen veldig mye da. Så nu i sted beordna æ han om å skru av varmen, alle lys. Tilogmed utelysan. :P Og utelyset på huset. :P Har bare halvveis med lys på inne nu. Og varmekablan i stua og på bade e skrudd ned. Håpe bare det ikke e for kaldt i mårra tidlig for ho Julie.

ORIGINAL: addi

herregud! Dette er kjempemye!

Vi hadde også høy faktura nå, men som kjennt er strøm dyrt her i trøndelag. Betalte 1800 i nettleie og 2100 strøm for 2 mnd forbruk

E enda dyrere her i Nord-Norge. Fordi dem bruke strømlinja til Sverige, for dem e visst mer stabil enn de norske, her oppe i nord.
Kraft: 5742,20
Nettleie: 2399,94
A-konto: 7949,04

Ikke at æ vet ka A-konto e for nåkka.
Nån som vet??
Ringte til kraftlaget her, og sporte om å få dele den opp. Ja, kunne dele den opp i så mange bita æ ville, men ALT måtte være betalt innen 1. mars..

lys er nok den minste problem, den bruker ikke så mye strøm, særlig hvis dokk bruk sparepære.
Kan anbefale å kjøpe en strømmåler hos Clas Ohlson. Den koster bare en hundrings og så kan du finner ut hva som bruker mest strøm i huset og hvor det kan være lurt å forandre noe for å spare strøm.

ORIGINAL: addi

lys er nok den minste problem, den bruker ikke så mye strøm, særlig hvis dokk bruk sparepære.
Kan anbefale å kjøpe en strømmåler hos Clas Ohlson. Den koster bare en hundrings og så kan du finner ut hva som bruker mest strøm i huset og hvor det kan være lurt å forandre noe for å spare strøm.

Takk for tipset. Skal si det videre til sambo. ;)

er det sant?

jeg bor i karasjok og har bare brukt 2800 kr.

da bruker dere mye strøm og ikke ved ovn.

husk å spar størm!

ORIGINAL: PhillipOgLeah

er det sant?

jeg bor i karasjok og har bare brukt 2800 kr.

da bruker dere mye strøm og ikke ved ovn.

husk å spar størm!

Bruke nesten ikke strøm vi. Og bruke vedovn.

det er jo helt sykt.... det a konto greiene kutta vi bare ut tror jeg... det er vel betaling for neste mnd eller noe...

syns vi hadde mye men da tror jeg at jeg ikke skal klage

Vet ikke kor mye våres e på.. Va på.. Men æ trur ikke det va så ille.. Her står alt av lys på, tven e på hele dagen, to pca gulvvarme på badet og vi har bare elektrisk fyring.. Eller.. Vi har gasspeis da, men den tørr æ ikke bruke :P

ORIGINAL: EmbrikTheodors mamma

det er jo helt sykt.... det a konto greiene kutta vi bare ut tror jeg... det er vel betaling for neste mnd eller noe...

syns vi hadde mye men da tror jeg at jeg ikke skal klage

Ringte til dem i dag, og dem sa at det va for garasjen.. Ikke vet æ..

åååå fytti F[:-] hakke fått strøm regninga ennå jeg[8|]

Vil ikke være voksen!!

Back
Topp