Sjokkert!!

de som har bodd der før dere har ikke latt være og lese av strømmen så dere har fått den STORE smellen?????

mener det var det en gjorde på meg da jeg overtok en leilighet for mange år siden...første regninga jeg fikk var på 3000 kr, og alle andre lå på 1500...maks 1800 kr...så følte det var noe glat med den første[;)][:D]

et tips som fikk vår strøm regning til og minske helt enormt mye, var og skru opp tempraturen på varmtvannstanken vår...samboer var redd for og få høye strømregninger, så han skrudde den ned i all hemmelighet, så vi dusja allti i lunket/kaldt vann...så kom typen til søstra mi og jeg fikk han til og skru den opp i all hemmelighet...og da minska strømregninga vår veldi mye!!!!hehehe[:D][:D][:D]

Hjelpes Vi ligger på rundt 4000 med nettleie og tvpakke

ORIGINAL: Trone

Hårballen: De leste av strømmen når de flyttet inn nemlig[&:][&:][&:]
hmmmm....en vei må det være en feil....

fikk du sms forresten Trone??[;)]

ORIGINAL: Hårballen`s mamma

de som har bodd der før dere har ikke latt være og lese av strømmen så dere har fått den STORE smellen?????

mener det var det en gjorde på meg da jeg overtok en leilighet for mange år siden...første regninga jeg fikk var på 3000 kr, og alle andre lå på 1500...maks 1800 kr...så følte det var noe glat med den første[;)][:D]

et tips som fikk vår strøm regning til og minske helt enormt mye, var og skru opp tempraturen på varmtvannstanken vår...samboer var redd for og få høye strømregninger, så han skrudde den ned i all hemmelighet, så vi dusja allti i lunket/kaldt vann...så kom typen til søstra mi og jeg fikk han til og skru den opp i all hemmelighet...og da minska strømregninga vår veldi mye!!!!hehehe[:D][:D][:D]

Vi leste av strømmen med husvert. :)

LIte tips om det trekker veldig fra vinduer/dører. Kjøp tettelist (Type teip) Der vi bodde en stund var det beinkaldt ved alle dører & vinduer, men viste seg at tettningen bare var blitt gammel og dårlig.. Kan være det hjelper[:)]

Hmmm, det var jo sykt rart da. Jeg regner med dere leste av strømmen når dere flyttet inn? Hørtes veldig rart ut..

Kraftleverandøren har lov å nekte noen å dele opp regningene sine, men det høres veldig veldig rart ut, syntes både mannen og jeg. Mannen min jobber enda i kraftselskapet.

Jeg ville bedt om spesifisert oversikt over forbruket. Og så ville jeg tenkt gjennom hvorvidt dere skulle fått ut en montør til å sjekke anlegget deres.
Det som er litt småkjipt med å få ut montør er er dersom det ikke er noe feil på anlegget så må dere betale det det kostet å få ut montøren.. Men det er ikke sånn superdyrt da.

Og noe annet dere også kan gjøre er å si til kraftlev at dere vil ha en oversikt over tidligere års årsforbruk. REELT forbruk, IKKE forventet årsforbruk.

den damen her vet hva hun snakker om! Kan bare anbefale dere å gjøre som Trone sir

Det er ikke sikkert det er feil noe sted. Vår strømregning er nok ikke så veldig langt unna, og jeg kjenner flere med strømregninger på dette nivået...

Da ska e hold kjeft..

Vi fikk nemlig tebakebetalt 1000 kr.

Og det enda vi leste av feil vannmåler-stand...

(vi les av strøm, vann og vannbåren varme-stand 1 gang i året. Betal 800 kr i A-konto for de 3 tingene)

Synes det va en sinnsyk regning.

Brukt mye varmvann(dusj osv)?

ORIGINAL: Sofie.

Da ska e hold kjeft..

(vi les av strøm, vann og vannbåren varme-stand 1 gang i året. Betal 800 kr i A-konto for de 3 tingene)

Nei, dusje hver andre tredje dag, etter behov. Men hvertfall hver tredje dag.
Æ dusje fort, 7-10 minutta, sambo 15-20 minutta.
Julie bade 2 ganga i uka, med ca 29-40 grader i vannet, med vann til magen i vanlig badekar.

Vaske klær en del, men ikke mer enn en arna vanlig familie vil æ tru. Og vaske aldri halvfulle maskina. Dem e alltid full.
Og oppvaskmaskin e også full når den startes. Og ikke bestandig hver dag det heller.

ORIGINAL: Mialille

Da ska e hold kjeft..

Julie bade 2 ganga i uka, med ca 29-40 grader i vannet, med vann til magen i vanlig badekar.

Vaske klær en del, men ikke mer enn en arna vanlig familie vil æ tru. Og vaske aldri halvfulle maskina. Dem e alltid full.
Og oppvaskmaskin e også full når den startes. Og ikke bestandig hver dag det heller.

E har ganske "nye" maskiner(oppvask og vaskemaskin) så de bruke kaldt vann som de varmer opp inni maskinen. Og her går maskinene kvær dag.

ORIGINAL: Mialille

Da ska e hold kjeft..

E har ganske "nye" maskiner(oppvask og vaskemaskin) så de bruke kaldt vann som de varmer opp inni maskinen. Og her går maskinene kvær dag.

Vaskemaskin ble kjøpt ny for 3 år siden, og oppvask-maskin e ca 4 år.

samme har skjedd oss en gang! det var når vi leide leilighet.. vi hadde bare bodd der en kort stun (1-2mnd) og fikk bare den syke regninga! da viste det seg at det hadde noe med forrige man som leide.. og da fikk vi sånn a-konto! betalte ikke strøm nesten på et år vi.. for det blei liksom gradvis trekt fra den syke første regniga som vi fikk. trur t.o.m vi fikk igjen penger når året var gått!!!

så det er som trone sier.. man betaler på forskudd!!!

trur også det kan ha noe med hvis man har betalingsanmerkinger å gjøre og? for det hadde sambo da!! (ikke nå lenger..) og da skulle di liksom forsikre seg om at di fikk inn penger eller no??? snakk om idioti! "ja, vi robber allerde di som har pengeproblemer!!" huff[8D] og vi hadde ikkke en enste varmekabel elelr el-ovn. fyrte kun med ved! og vi hadde ikke TV engang.. haha.. huff!

håper forresten det ordner seg!!

ORIGINAL: Susa87

samme har skjedd oss en gang! det var når vi leide leilighet.. vi hadde bare bodd der en kort stun (1-2mnd) og fikk bare den syke regninga! da viste det seg at det hadde noe med forrige man som leide.. og da fikk vi sånn a-konto! betalte ikke strøm nesten på et år vi.. for det blei liksom gradvis trekt fra den syke første regniga som vi fikk. trur t.o.m vi fikk igjen penger når året var gått!!!

så det er som trone sier.. man betaler på forskudd!!!

trur også det kan ha noe med hvis man har betalingsanmerkinger å gjøre og? for det hadde sambo da!! (ikke nå lenger..) og da skulle di liksom forsikre seg om at di fikk inn penger eller no??? snakk om idioti! "ja, vi robber allerde di som har pengeproblemer!!" huff[8D] og vi hadde ikkke en enste varmekabel elelr el-ovn. fyrte kun med ved! og vi hadde ikke TV engang.. haha.. huff!

håper forresten det ordner seg!!

Det har ikke noe å si i forhold til a-konto. Det er enkelte tilfelle hvor dette er tilfelle, men det er mye mer kompliserte saker enn dette.
Enkelte kraftleverandører kan man ikke velge hvordan man vil betale strømmen. Utenbyes kraftselskaper er helt vanlig å bet i form av a-konto. (Det må man også med det lokale kran bet a-konto. Det må man også med det lokale kraftselskapet på hyttestrøm og slike ikke-privatboliger.)

Strøm er ikke bare strøm nemlig, he he!! :lol:

ORIGINAL: Hårballen`s mamma

oooohhhh.steike meg ta...og her syns jeg og gubben at vår på 4300 var mye....da skal vi holde kjeft og ikke klage mere nei!!!!![;)][;)][;)][;)][;)][;)]

det fikk vi og, å eg har vært pisse sur... men nå ska eg ikke klage mer.....

eg er sjokkert på deres vegne eg o. sallan for dyr strøm dokke hadde. gosj. eg så syns me hadde masse denna mnd. å d va 3300kr. trur eg ska holda monnen min eg. håper det ordner seg for dokker og at d er blitt gjort ein stooooooor feil.  

Hvordan går det. har dere snakket noe mer med kraftlev? :(

Tenkte bare å si en ting til.
Kan sammenlikne strømbruken med speeding med bilen.

Altså, når man kjører i 50 km i timen så bruker man forskjellig mengde bensin alt etter hvordan føret er. Feks hvis man skal holde 50 km i timen opp en lang bakke og man kjører i 5.giret, så sier det seg selv at man bruker myyye mer bensin.
Litt sånn er det med sprengkulde også. Selv om tempen står på feks 24 grader jevnt, så bruker anlegget mer strøm for å holde seg på de innstilte gradene. Dessverre.
Håper denne sammenlikningen var overkommelig?

Hvordan går det. har dere snakket noe mer med kraftlev? :(

Tenkte bare å si en ting til.
Kan sammenlikne strømbruken med speeding med bilen.

Altså, når man kjører i 50 km i timen så bruker man forskjellig mengde bensin alt etter hvordan føret er. Feks hvis man skal holde 50 km i timen opp en lang bakke og man kjører i 5.giret, så sier det seg selv at man bruker myyye mer bensin.
Litt sånn er det med sprengkulde også. Selv om tempen står på feks 24 grader jevnt, så bruker anlegget mer strøm for å holde seg på de innstilte gradene. Dessverre.
Håper denne sammenlikningen var overkommelig?

Kraftlaget va lite samarbeidsvillig, så æ så ikke arna råd enn å gå til sosialkontoret. Va der i går, like før stengetid..
Huff..

Back
Topp