Sjekk av leie

Er det vanlig at jordmor sjekker dette? Har vært hos henne to ganger nå (uke 24 og uke 28), og da ble det ikke sjekket, men fikk vite hvordan frøkna lå da vi var på 3D-ultralyd i uke 28. Skal på kontroll igjen denne uken, men vet ikke om jeg har lyst til at hun skal sjekke hvis det gjør vondt...

De skal jo sjekke ette leie. Viktig å vite om barnet sitter eller ligger i forhold til fødsel. Jeg har aldri opplevd smerter i forhold til det ;)
Her er det etter uke 30 de starter å sjekke det

I går sjekket jm leie (33+0), syns hverken det gjorde vondt eller var ubehagelig. Kanskje det er mer ubehagelig om hode har festet seg? Hun sa ingen ting om det, så jeg tror ikke han har festet seg enda, men han ligger iallefall i hodeleie fortsatt :)

Sjekket leie på fredag, (uke 32) og han sitter i seteleie. Ny sjekk i uke 34, om han da sitter i seteleie fortsatt, så får jeg tilbud om vendingsforsøk..

Sjekket leie på fredag, (uke 32) og han sitter i seteleie. Ny sjekk i uke 34, om han da sitter i seteleie fortsatt, så får jeg tilbud om vendingsforsøk..
Du får prøve å stå på alle fire i sofaen og med overkroppen ned på gulvet en stund;) jenta her lå i seteleie kjempelenge,og jordmor ba meg gjøre dette,og dagen etter snudde hun seg faktisk. Var sikkert tilfeldig,men skader jo ikke å prøve litt;) ellers anbefalte hun akupunktur (moxa heter det vel).

Jm sjekka leie idag (33+4) å hun mener han ligger med hode ned, å ganske langt nede også siden magen har sunket mye:-) ville ikke sjekke så veldig godt da, men det er pga bekkenet mitt! Sa jeg skulle glede meg til neste kontroll for da var hun nødt til å sjekke leie bedre(så til da håper jeg på at enten så blir bekkenet bedre å mer stabilt så det ikke gjør så vondt, eller at det ikke er andre på helsestasjonen da så folk ikke blir vett skremt av ett eventuelt høyt smertehyl)

Er vel vanlig å begynne å sjekke leie fra uke 32. Før uke 32 har det vel ingen betydning, for fosteret kan snu seg mange ganger pga god plass.

Er vel vanlig å begynne å sjekke leie fra uke 32. Før uke 32 har det vel ingen betydning, for fosteret kan snu seg mange ganger pga god plass.

Her mente jordmor at det var lite sannsynlig at frøkna ville snu seg igjen (i uke 30) da hun lå med hodet ned.

Jordmor sjekket leie I går, 32+4 og min ligger nå med hodet ned, og det har han gjort siste ukene. Han kan jo selvfølgelig fortsatt snu seg igjen, men når de har funnet seg godt til rette med hodet ned nå, så holder de seg mest sannsynlig I det leiet fremover, sa jordmor..
Her er det ikke ny sjekk før uke 36 og selv om det hadde vært seteleie, så hadde det ikke blitt noen sjekk tidligere, og da hadde det evt blitt henvisning til UL for å konstatere leie og evt planlegging av ks.

Min opplevelse var at det ble veldig vondt. Men etter et par uker ++ med veldig vonde kynnere og etter det premature rier, så var jeg ganske mørbanket. Og de var ikke noe forsiktig med å trykke nedi for å kjenne etter leie. Derfor gjorde der vondt for meg

Var på ultralyd idag, og han har snudd seg med hode ned!! Visste det var noe han holdt på med for noen dager siden :D

Sjekket i dag, 31+2 . Hodet ned :) syns det var litt ubehagelig når hu trykka nederst . Sa ikke noe Om festet. Men hun sa hun kjente ryggsøylen hennes på venstre side . Enn at de kjenner slike ting :D ❤️

Ligger fortsatt med hodet ned Her også etter kontroll :) lå med ryggen til venstre men mer mot ryggen min, så var litt vanskelig å få målt hjerterytme :) men alt så veldig bra ut :)

Du får prøve å stå på alle fire i sofaen og med overkroppen ned på gulvet en stund;) jenta her lå i seteleie kjempelenge,og jordmor ba meg gjøre dette,og dagen etter snudde hun seg faktisk. Var sikkert tilfeldig,men skader jo ikke å prøve litt;) ellers anbefalte hun akupunktur (moxa heter det vel).
Jeg prøver og prøver på dette men ikke søren om det skjer noe :(
Klarer ikke å stå på alle 4 så lenge da. Gjør utrolig vondt i ryggen.
Har også prøvd å ligge på rygg med baken høyt, men det er begrenset hvor lenge jeg orker det også...
Hun har ligget i mer eller mindre samme leie siden rundt uke 25! Rumpa godt nedi bekkenet.
Alle kommenterer at jeg har lav mage også, så tror hun har satt seg godt til rette...

Jeg prøver og prøver på dette men ikke søren om det skjer noe :(
Klarer ikke å stå på alle 4 så lenge da. Gjør utrolig vondt i ryggen.
Har også prøvd å ligge på rygg med baken høyt, men det er begrenset hvor lenge jeg orker det også...
Hun har ligget i mer eller mindre samme leie siden rundt uke 25! Rumpa godt nedi bekkenet.
Alle kommenterer at jeg har lav mage også, så tror hun har satt seg godt til rette...
Nei,var sikkert tilfeldig at hun snudde seg etter at jeg gjorde dette altså. Håper jenta di snur seg,det er jo fortsatt tid og plass til det:) ellers skader det kanskje ikke å prøve akupunktur hos noen med erfaring med dette? Det stod hvertfall på planen over ting jeg skulle prøve før time til evt vendingsforsøk på sykehuset.

Fikk se på ultralyd på onsdag at han har snudd seg med hodet ned ;)
Var vel tirsdags natt, han var så sykt aktiv at jeg fikk vondt i hele magen. Kunne kjenne han OVERALT. Jeg ble nesten urolig liksom.. :p dagen etter var han muse stille så ringte opp på føden og fikk sjekk. Da hadde han snudd seg :D

Min jordmor sjekket på forrige kontroll, som var i uke 32.

Back
Topp