Sjekk av leie

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Når begynte legen/jordmoren din med det? Legen min prøvde i uke 29, men det gjorde så sykt vondt, at han ville vente. Jeg vet ikke om jordmor sjekket nå, hun skrev bare + på helsekortet. Hun er ganske kortfattet hun jordmoren jeg går til, så det er lite som sies og forklares.
 
Ble gjort fra uke 32 her :)
 
Legen sjekka i uke 27(?), å det va sykt vondt(mest pga bekkenet) å lillegutt va då i hodeleie å langt nedi bekkenet....jm sjekka ikje sist(uke 29+6) men skal sjekke nå på tirsdag (33+4), gruer meg veldig da bekkenet er så ekstremt smertefullt :-/
 
Min sjekket sist, i uke 28, men trengte ikke ta noe hardt, siden det var veldig synlig selv utenpå magen, at han lå i
tverrleie..
Denne gangen, i uke 32, må hun nok sjekke litt mer grundig, mtp om hodet er ned, om det er langt ned etc.. Vet av erfaring at det noen ganger også, selv for erfarne jordmødre, kan være vanskelig å skille mellom hodet og rumpa på disse små, så er vel derfor de må ta så hardt i at de kan kjenne hvor bena er etc..
 
Var uke 28 for første gang når jordmor prøvde å kjenne etter. I uke 30 var det ingen tvil.
 
Jordmoren min har ikke sjekket enda, men da jeg sa at jeg kjente hikking nede ved symfysen sa hun at babyen ligget med hode ned, og på ul på fredag viste det seg at det stemte. Er 33+0 i morgen, og har kontroll hos jm da, regner med at hun bil sjekke leie da å.
 
Jøss - vondt? Det var det aldri med førstemann, og heller ikke sist hun sjekket (i uke 30). Det er da de begynner å sjekke leie her
 
Kan være litt ubehagelig hvis du forsøker å kjenne etter om hodet er festet.

Opplevde aldri dette med nr 1 heller som sagt - så må ha vært heldig ;) denne gangen sa jm at hodet sjeldent festet seg så ;) bare håper hun fortsatt ligger med hodet ned ;)
 
Min har sjekket i både uke 24 og 28, og sjekker nok også i morgen, nå når jeg er i uke 32. Hun har lagt i hodeleie begge ganger, men det er nok mest tilfeldigheter, for jeg har kjent spark langt nede senest i går kveld :p Så jeg tror absolutt ikke jeg får beskjed om at hodet er festet på kontroll i morgen, da blir jeg overrasket :p Har ikke vært vondt når hun har sjekket meg :)
 
Har sjekket fire ganger siden uke 28, siden jeg uansett er inne og baby veksler mellom tverr- og seteleie. Har ikke gjort vondt, annet enn at bekkenet uansett krangler på å ligge på rygg.
 
Jøss - vondt? Det var det aldri med førstemann, og heller ikke sist hun sjekket (i uke 30). Det er da de begynner å sjekke leie her
Ja, det var kjempevondt. Men det skyldtes vel at jeg da hadde hatt kjempevonde kynnere, hvor det toppet seg den uken der med rielignende aktivitet. Vil tro det ikke gjør vondt neste gang. Bortsett fra ved symfysen, der gjør det vondt uansett ;)
 
Uff, at det er vondt er ikke bra da... Her er det ubehagelig om hun holder på når jeg får en kynner, men da får hun klar beskjed om å vente. Helt på slutten med nr.1 og 2 kan jeg huske at det var litt ubehagelig å sjekke om hodet var festet. Men bortsett fra det har det aldri vært vondt.
Har sjekket leie siden uke 24 her, og da mener jeg hun lå i samme leie som nå. I seteleie med beina på venstre side.
 
Her skjekket jordmor i uke 28, og da lå baby med hode ned. Jeg synes det var ubehagelig, får så vondt i korsryggen av å ligge på ryggen, samt at magen var veldig stram (kynnere sikkert). Legen sjekket i uke 32, men sa ikke noe.. Glemte å spørre, tenkte vel ikke over før etterpå at det var det han gjorde. Har på følelsen at baby fremdeles ligger med hodet ned.
 
Sjekket leie på kontroll i uke 28. Regner med det blir sjekket hos lege denne uka også :)
 
Her lå snuppa med hodet opp i dag, 32+2. Heldigvis god tid til å snu seg enda ;p
 
Legen min har ikke sjekket, men så på ul for 2 uker siden, og på 3d ul i dag at hun lå med hodet ned.
 
Jordmor har sjekket de siste ca 3 gangene, ligget i hodeleie da. Er 32+5 i dag.
 
Er det vanlig at jordmor sjekker dette? Har vært hos henne to ganger nå (uke 24 og uke 28), og da ble det ikke sjekket, men fikk vite hvordan frøkna lå da vi var på 3D-ultralyd i uke 28. Skal på kontroll igjen denne uken, men vet ikke om jeg har lyst til at hun skal sjekke hvis det gjør vondt...
 
Back
Topp