Sjanse for at det vil gå bra :)

Haha, jeg også :D alt som kan berolige meg nå, sluker jeg lett!

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
dytter denne opp igjen jeg, jenter :D
 
Jeg er fortsatt veldig forvirret angående uker, og hvordan en omtaler dette. Noen som har noen tanker om de her mener at 9+0 -9+6 er uke 9, eller om 8+0 - 8+6 er uke 9?
 
Jeg er fortsatt veldig forvirret angående uker, og hvordan en omtaler dette. Noen som har noen tanker om de her mener at 9+0 -9+6 er uke 9, eller om 8+0 - 8+6 er uke 9?

Ved 8+0 - 8+6 er du inne i uke 9 (ferdig med åtte hele uker pluss x antall dager av uke 9). Tror jeg. Samtidig sier BV at man da er i uke 8, mens whattoexpect.com og gravid app sier man er i uke 9. Det ER veldig forvirrende.. Er noe med folkelig og medisinsk betegnelse.
 
Last edited:
Dette forvirrer meg også veldig mye. Så ifølge den oversikten som står her hvor er jeg da når jeg er i uke 8 (7+2)? Er det når jeg er i uke 8 eller i uke 9 jeg kommer opp på "neste"?
 
Jordmoren og legen min sier at man er i uke 7 når man er 7+4 f eks..
 
Hvis jeg har forstått det rett så er den medisinske betegnelsen uke 7 ved 7+4, mens den folkelige betegnelsen er uke 8 ved 7+4. Men det er helt idiotisk at de forskjellige nettsidene benytter forskjellige betegnelser. Skulle ha holdt seg til én, eller i alle fall skulle de ha skrevet om de benytter den medisinske eller den folkelige betegnelsen :p Jeg vet ikke om jeg har forstått det riktig, jeg er superforvirra rundt det der.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Ved 8+0 - 8+6 er du inne i uke 9 (ferdig med åtte hele uker pluss x antall dager av uke 9). Tror jeg. Samtidig sier BV at man da er i uke 8, mens whattoexpect.com og gravid app sier man er i uke 9. Det ER veldig forvirrende.. Er noe med folkelig og medisinsk betegnelse.
Den delen av det skjønner jeg. Men det som forvirrer meg er hvilken type måte å definere på som brukes. Slik som her, bruker de den medisinske eller folkelige måten? Burde vært obligatorisk å skrive hvilken måte en bruker :p
 
9+0 og sjansene har igjen økt for at dette går veien! Hold deg fast lille spira mi<3
 
Kikka på denne i dagtid, runda 8 uker i dag!

Sent from my LG-D802 using BV Forum mobile app
 
Målte hjertelyden i dag 9+3 og den var på 177:) så satse på det er bra:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Måtte bare inn å lese ISAF for å minne meg selv på at dette kommer til å gå bra. Ultralyd imorgen å jeg gruer meg forferdelig


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Godt å lese. :) 8+0 i dag, og jeg er så nervøs hver gang jeg er på do. :(


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Godt å lese. :) 8+0 i dag, og jeg er så nervøs hver gang jeg er på do. :(


Sent from my iPhone using BV Forum
Det er vi alle. Betyr bare at du bryr deg om fosteret allerede ;) helt naturlig å være bekymret, men i de fleste tilfeller er det unødvendig ;)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Da er sjansene for at det går bra høyere enn 89.9 % kom at jeg så et bankende hjerte idag


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Da er sjansene for at det går bra høyere enn 89.9 % kom at jeg så et bankende hjerte idag


Sent from my iPhone using BV Forum
er sjansen større etter å ha sett hjerte slå? :D
 
Back
Topp