Sitter/reiser seg?

Så flink jente!! :) Jeg tenker det er travlere nå? :p Jeg nyter å fortsatt kunne legge ham på gulvet og at han ikke flytter seg mer enn en halvmeter før jeg er tilbake :)
Hinsides mye travlere nå :p Artig å se henne så fornøyd når hun mestrer nye ting, men blir helt svett med tanke på alle uhellene hun kommer til å ha framover. Hun er rimelig flink til å holde seg fast, men ser hun noe hun gjerne vil ha tak i, så slipper hun alt og strekker seg etter det. Var skummelt nok så lenge hun satt på kne, fallhøyden blir brått mye høyere nå som hun står på beina! :eek:
 
Så flink da! Her er det lenge siden det skjedde noe utvikling.
Hun var lenge fornøyd med å åle seg framover, gikk noen uker uten mer utvikling. Men har sett at hun har "pønsket" på noe de siste dagene, ble bare mer på en dag enn jeg hadde regnet med :)
 
Hinsides mye travlere nå :p Artig å se henne så fornøyd når hun mestrer nye ting, men blir helt svett med tanke på alle uhellene hun kommer til å ha framover. Hun er rimelig flink til å holde seg fast, men ser hun noe hun gjerne vil ha tak i, så slipper hun alt og strekker seg etter det. Var skummelt nok så lenge hun satt på kne, fallhøyden blir brått mye høyere nå som hun står på beina! :eek:
Ja det er skummelt, men heldigvis lærer de av det.

Jeg har faktisk begynt å sikre trapp og kjøkken. Greit å være føre var tenker jeg :)
 
Mi på 7 mnd gjør ikke stort annet enn å ligge på ryggen enda :p Vi trener på å rulle fra rygg til mage. Det går treigt, men sakte og sikkert framover :)
 
Mi på 7 mnd gjør ikke stort annet enn å ligge på ryggen enda :p Vi trener på å rulle fra rygg til mage. Det går treigt, men sakte og sikkert framover :)

Mi ruller fra rygg til mage. Ikke ivrig andre veien.. Flytter seg bittelitt i mageleie. Sitter som en prest i fanget men ikke på gulv. Men står.. Det gjør hun. Får hun sjangs reiser hun seg.. Dette er heldigvis kun i fanget eller på gulvet mens hun holder våre hender..

Går altså ikke så fort her heller. Og synes det er heeeelt ok! Fysio følger opp motorikken likevel så er ikke det minste bekymret
 
Mi ruller fra rygg til mage. Ikke ivrig andre veien.. Flytter seg bittelitt i mageleie. Sitter som en prest i fanget men ikke på gulv. Men står.. Det gjør hun. Får hun sjangs reiser hun seg.. Dette er heldigvis kun i fanget eller på gulvet mens hun holder våre hender..

Går altså ikke så fort her heller. Og synes det er heeeelt ok! Fysio følger opp motorikken likevel så er ikke det minste bekymret
Mi er generelt "slapp" i kroppen, veldig bedagelig av seg :) Blir vel oppfølging av fysio her også regner jeg med. HS snakket om det på sist kontroll :)
 
Min er 6,5 mnd. Han ruller begge veier og åler seg framover med en del strev. Han krabber ikke og klarer ikke å sette seg opp enda.
 
3 her og de andre var lenge baby de å. Lærte så vidt å gå før Bhg start.. (Startet 20 og 19 mnd gamle ca) størrelsesmessig er ikke mine baby lenge da :p
Kos da :) De to guttene mine har vært relativt tidlig ut med alt motorisk. Jentene mine er litt seine :)
 
Hun her mestrer å rulle fra rygg til mage og fra mage til rygg. Hun sitter ganske støtt på gulvet, men kaster seg noen ganger bakover og det er skummelt :O
Den siste uken har det skjedd litt mer, for nå klarer hun å snu seg sakte mot ting mens hun ligger på magen. Så da er mora litt slem og flytter tingene lengre og lengre bakover sånn at hun må snu seg. :p så med god tid så kommer hun seg rundt 360 grader :p
Ellers er hun ikke klar for verken sette seg opp selv eller å reise seg. Hun er tung, så det vil nok ta litt tid. Hun er senere ute enn broren. Veldig behagelig jente :p
 
Her går det unna. Vesla er 7,5 mnd og øver balanse for harde livet. Hun reiser seg opp over alt, og klarer å sette seg ned uten å holde seg fast :-) Hun står ofte midt på gulvet på ett kne, som om hun frir til noen, hehe.
 
Huff, det har blitt skummelt her hjemme nå, hun skal reise seg opp etter ALT. Blitt litt knall og fall... Veldig søt når det ivrige fjeset dukker opp ved sofaen eller salongbordet da :) <3
 
Nå har hun begynt å reise seg opp etter alt! Favoritten er bordet, men hun er fortsatt ustø så blir litt knall og fall... Sitter og kryper fremover :) 7 mnd i dag
 
Back
Topp