Sitter/reiser seg?

Virretrollet

Betatt av forumet
Novemberbarna 19
❤️Mailykke 2022❤️
Lille tulla mi er nå 6 1/2 mnd og har lært seg å sitte ordentlig de siste 2 ukene og klarer å reise deg opp :) :D litt på krabbingen men drar seg stort seg fremover med armene :)

Får stadig høre at ho er tidlig ute, men er ho det? Hva gjør deres små skjønne? :)

Min er på rullen ennå. Sønnen min var tidlig ute. Han ålte og satt seg opp ved 6 mnd alderen. Gikk da han var 10 mnd.

6,5mnd. Ruller begge veier, har akkurat begynt å få til å åle seg litt framover hvis supermotivert. Hittil har hun bare kommet seg bakover. Klarer ikke sette seg opp selv.

Her står hun. Men hun reiser seg ikke selv. Hun greier å sitte litt men sette seg opp.

Ruller og åler seg bakover :)

(Ståingen er trening for feilstilling i anklene da men står stødig som et fjell)

Her åler han seg framover, og ruller begge veier! Han har veldig lyst til å komme seg opp men greier det ikke helt enda :p

Hvis han holder i hendene mine reiser han seg opp!

Han har vært oppe på alle 4 men pga glatt gulv greier han ikke komme seg framover!

Han er 6 1/2 mnd! En ting han fant ut av i dag var å åpne skuffene på TV-benken :p på tide å barnesikret :D

Akkurat fylt syv måneder. Kravler kjapt framover. Heiser seg opp etter armene dersom noe er i rett høyde, og får beina under seg. Klarer ikke komme seg helt opp i stående, blir sittende på knærne. Sitter temmlig stødig på egen hånd, men mister balansen av og til, så blir litt knall og fall på gulvet til tider...

6mnd, hun står på alle fire, både knær og tær. Hun klarer ikke å komme seg fremover enda, men sklir/humper seg bakover :)

Jenta mi blir 7 mnd denne uka. Hun krabber skikkelig, setter seg opp selv og reiser seg selv. Hun har kunnet det en knapp måned.

Tipper hun vil gå tidlig. Hun øver bl.a ved å gå langs kanten i lekegrinda og senga, og hun eelsker det, hun hviner av fryd :-)

Rullet siden 3 måneder, men gjør fortsatt ikke noe mer. Kan heller ikke sitte selv enda, men kommer tidsnok :) 7 måneder om 2 dager.

7 måneder om 4 dager mente jeg da jeg skrev;)

Last edited:
Ruller bare rundt her, og bare en vei. Kommer seg rundt i runde på gulvet, men usikker på hvor bevist det er. Er 7 mnd.

Her åles det til den store gullmedaljen :) ikkje antydning til å ville sette seg opp/reise seg opp enda, mer enn fornøyd nok slik det er nå :) sitter stødigere og stødigere i matstolen sin :)

Her åler han seg framover, og ruller begge veier! Han har veldig lyst til å komme seg opp men greier det ikke helt enda :p

Han har vært oppe på alle 4 men pga glatt gulv greier han ikke komme seg framover!

Han er 6 1/2 mnd! En ting han fant ut av i dag var å åpne skuffene på TV-benken :p på tide å barnesikret :D
Lurt med strømpebukser med antiskli på knæra eller krypematte ;)

Her åles det til den store gullmedaljen :) ikkje antydning til å ville sette seg opp/reise seg opp enda, mer enn fornøyd nok slik det er nå :) sitter stødigere og stødigere i matstolen sin :)
Høres ganske likt ut som her;)
Han kommer seg akkurat så langt som han vil/gidder, og det er ingenting å si på tempoet heller:D

De har noen gode strømpebukser på sparkjøp med anti-skli på knær og under føttene:)

Her krabbes det skikkelig nå, er blitt veldig rask de siste ukene:) reiser seg inntil sofa eller bord, men er veldig ustødig. Er blitt noen blåmerker av det, er veldig over-modig;) klarer å sette seg opp, men ikke å sitte. Er snart 8 mnd:)

Last edited:
Min er litt over 6 mnd, og han kommer seg stort sett bare bakover :p han har begynt å komme seg opp på alle 4, men detter fort ned igjen. Han er allerde tidligere ute enn det storebror var :) han kan sitte selv i korte perioder (vil ikke la han sitte for lenge) og det elsker han :D

Back
Topp