Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ikke for det, jeg tror kroppen vet mer enn det som kan påvises, jegDet kan jo være. Vi får se på fredag!!Eller lørdag/søndag hehe

Ikke for det, jeg tror kroppen vet mer enn det som kan påvises, jeg![]()

Hehe bra, lurte på om det var et signal siden jeg har lovet å starte samtidig som degNeida! Skal vente til freddan!Må nå klare noe før galskapen setter inn
Jada, er litt spennende symptomer, hvertfall ømme pupper siden jeg omtrent ikke har hatt det på et par år. Men har jo erfart at symptomer oftest ikke betyr noe spesieltHar du kjent på noen symptomer?
men som du sier, symptomer betyr ofte ikke noe, men blir jo til at man tolker likevel 
Tenk om det er en festedipp6 dpo:
Da jeg la meg igår kveld så fortsatte denne stølheten i magen. Plutselig fikk jeg noen heftige stikk nederst i livmor. Holdt på i kanskje 2-3 minutter.
Fortsatt ganske øm/støl nederst i magen idag også.
Tempen gikk ned noe idag, men vet ikke hvor mye jeg stoler på den siden jeg temper i munnen. Føler kanskje det ikke blir reelt? Men hva vet jeg
Vis vedlegget 464097
Håper masse for degTenker at du kan helt fin stole på oral måling, altså. Selv om den er mer utsatt for ytre faktorer, så skal det litt til for å klusse til temperaturen. F.eks at munnen er åpen, du snakker mens du måler eller blåser på termometeret. Så lenge du måler til mer eller mindre samme tid, og målingens plassering er konsekvent under tungen, så skal du kunne stole på målingen.6 dpo:
Da jeg la meg igår kveld så fortsatte denne stølheten i magen. Plutselig fikk jeg noen heftige stikk nederst i livmor. Holdt på i kanskje 2-3 minutter.
Fortsatt ganske øm/støl nederst i magen idag også.
Tempen gikk ned noe idag, men vet ikke hvor mye jeg stoler på den siden jeg temper i munnen. Føler kanskje det ikke blir reelt? Men hva vet jeg
Vis vedlegget 464097
Det var for å gi deg en pling om fredags-teste-dateHehe bra, lurte på om det var et signal siden jeg har lovet å starte samtidig som deg
At du både har unormalt ømme pupper og ømhet i livmorområdet virker jo veldig lovende, kjenner jeg nesten er mer spent på din testing enn egen jeg nåjeg har lite symptomer, det jeg legger mest merke til er fraværet av ømme pupper. Ømheten kommer alltid raskt etter EL, så det gir meg litt håp at det lar vente på seg mer enn vanlig
men som du sier, symptomer betyr ofte ikke noe, men blir jo til at man tolker likevel
![]()

Det var jo noe óg, ja! Kan det være det, tror du? Jeg må lese meg litt opp ser jegTenk om det er en festedippHåper masse for deg

Da skal jeg stole på detTenker at du kan helt fin stole på oral måling, altså. Selv om den er mer utsatt for ytre faktorer, så skal det litt til for å klusse til temperaturen. F.eks at munnen er åpen, du snakker mens du måler eller blåser på termometeret. Så lenge du måler til mer eller mindre samme tid, og målingens plassering er konsekvent under tungen, så skal du kunne stole på målingen.![]()
Tempen kan vel variere litt selv om den skal holde seg høy litt til?Ja, det er ikke enkeltmålingene så er det viktigste, men helheten. Temperaturen varier fra dag til dag, så ikke bli skuffa hvis den faller i morgen f.eksDa skal jeg stole på detTempen kan vel variere litt selv om den skal holde seg høy litt til?

Ser jeg har litt å lære, får lese meg opp litt og se inne på tempe-trådenJa, det er ikke enkeltmålingene så er det viktigste, men helheten. Temperaturen varier fra dag til dag, så ikke bli skuffa hvis den faller i morgen f.eks![]()
Det er veldig fascinerende. Forskning på det er også ganske kult å lese - hvis man liker såntSer jeg har litt å lære, får lese meg opp litt og se inne på tempe-trådenNår synker den om det er mensen på vei?
Men for å svare på spørsmålet: temperaturnivået synker når progesteronen begynner å falle. Vanligvis 1-2 dager før TR starter. Da ser man tydelig nedgang i BBT, tilbake til den temperaturen man har før lutealfasen.
Det gir mening! Håper jo jeg slipper å tempe mer, men hvis jeg må, så blir det nok mer tydelig og lettere å se når jeg temper hele syklusen. Takk for utfyllende svar til en nybegynnerDet er veldig fascinerende. Forskning på det er også ganske kult å lese - hvis man liker såntMen for å svare på spørsmålet: temperaturnivået synker når progesteronen begynner å falle. Vanligvis 1-2 dager før TR starter. Da ser man tydelig nedgang i BBT, tilbake til den temperaturen man har før lutealfasen.
Grafen din viser ingen cover line, altså den horisontale linjen som skal hjelpe med å identifisere om temperaturen har steget etter eggløsning. Det er nok fordi du ikke har tempet tidligere, og grafen har ikke et utgangspunkt i dine tidligere temperaturer. Men, coverline viser en overgang mellom lave og høyere BBT etter EL, så når temperaturen begynner å falle, så er det gjerne under coverline = TR. Gir det mening?![]()

Jeg fikk heller ikke horisontal linje/coverlinje første måned jeg tempet fordi jeg begynte rett før eggløsning, tror den trenger en del målepunkter før eggløsning for å finne coverlinjen. Men grafen din sier jo veldig mye uten den linjen, som at tempen din steg betydelig etter positiv LH test som er tegn på at egget har sluppet, og at tempen holder seg høy sier at progesteron nivået opprettholdes. Litt variasjon opp og ned fra dag til dag er vanlig, men jeg merker jo selv at jeg blir litt for observant når jeg får en lav verdi.
(mulig progesteron kan være en utfordring uansett hvis lavere mengde produseres, jeg får jo ikke veldig høy temperaturøkning iforhold til noen grafer som jeg har sett, sånn som din temp stigning faktisk er jo veldig bra
)
venter spent!Enig med @Gakkepus her vedrørende tempingJeg fikk heller ikke horisontal linje/coverlinje første måned jeg tempet fordi jeg begynte rett før eggløsning, tror den trenger en del målepunkter før eggløsning for å finne coverlinjen. Men grafen din sier jo veldig mye uten den linjen, som at tempen din steg betydelig etter positiv LH test som er tegn på at egget har sluppet, og at tempen holder seg høy sier at progesteron nivået opprettholdes. Litt variasjon opp og ned fra dag til dag er vanlig, men jeg merker jo selv at jeg blir litt for observant når jeg får en lav verdi.
Som du ser på min graf under her er det sikk/sakk målinger opp og ned, men man ser tydelig lav temp før eggløsning og høy temp etter. Jeg var tidligere redd for at jeg kanskje ikke hadde eggløsning i det hele tatt og redd for lavt progesteron nivå pga ufertiliteten min, men utifra temperaturmålingen min ser ikke det ut som at det er det som er problemet, så for meg har temp måling vært veldig bra og super måte å bli kjent med syklusen sin i tillegg til LH strips(mulig progesteron kan være en utfordring uansett hvis lavere mengde produseres, jeg får jo ikke veldig høy temperaturøkning iforhold til noen grafer som jeg har sett, sånn som din temp stigning faktisk er jo veldig bra
)
Vis vedlegget 464133
På min forrige graf fra mai ser du veldig tydelig at tempen faller på CD 26 og TR kom på CD28/CD1:Vis vedlegget 464134
Takk! Greit å høre litt hvordan det er med andre, selv om det så klart ikke kan bli helt likt. Blir spennende de neste dagene! Hvordan går det hos deg? Ser tempen din går opp idag!Enig med @Gakkepus her vedrørende tempingJeg fikk heller ikke horisontal linje/coverlinje første måned jeg tempet fordi jeg begynte rett før eggløsning, tror den trenger en del målepunkter før eggløsning for å finne coverlinjen. Men grafen din sier jo veldig mye uten den linjen, som at tempen din steg betydelig etter positiv LH test som er tegn på at egget har sluppet, og at tempen holder seg høy sier at progesteron nivået opprettholdes. Litt variasjon opp og ned fra dag til dag er vanlig, men jeg merker jo selv at jeg blir litt for observant når jeg får en lav verdi.
Som du ser på min graf under her er det sikk/sakk målinger opp og ned, men man ser tydelig lav temp før eggløsning og høy temp etter. Jeg var tidligere redd for at jeg kanskje ikke hadde eggløsning i det hele tatt og redd for lavt progesteron nivå pga ufertiliteten min, men utifra temperaturmålingen min ser ikke det ut som at det er det som er problemet, så for meg har temp måling vært veldig bra og super måte å bli kjent med syklusen sin i tillegg til LH strips(mulig progesteron kan være en utfordring uansett hvis lavere mengde produseres, jeg får jo ikke veldig høy temperaturøkning iforhold til noen grafer som jeg har sett, sånn som din temp stigning faktisk er jo veldig bra
)
Vis vedlegget 464133
På min forrige graf fra mai ser du veldig tydelig at tempen faller på CD 26 og TR kom på CD28/CD1:Vis vedlegget 464134
Å, ikke si det engangI morgen er det fredagventer spent!

Ja det er ikke helt sammenlignbart men med litt egen vurdering er det greit å sammenligne litt, iallefall trender og tendenserTakk! Greit å høre litt hvordan det er med andre, selv om det så klart ikke kan bli helt likt. Blir spennende de neste dagene! Hvordan går det hos deg? Ser tempen din går opp idag!
Ja ble overrasket når tempen gikk opp idag
er på 11dpo og blendahvite tester, ikke antydning til skygge engang. Men mest sannsynlig vil tempen synke nå i de to neste dagene og TR komme lør/søndag, eller så er den en biiiiitteliten sjanse for at tempen holder seg og…. (tørr ikke å fullføre setningen
)