Sikkerhetskontroller på flyplassen

Hvordan føler du deg i sikkerhetskontrollen

• Avslappet

Votes: 22 51,2%
  • Stresset

Votes: 4 9,3%
  • Helt ok

Votes: 17 39,5%

• Antall som har svart
    43

Blessed_palms

En gang må være den første...
*MIA*
VIP
Himmelbarn
Febbisbebbis'18
Du skal ut på reise. Er du en av dem som pakker lett og smart, har stålkontroll på organiseringen av væskeinnhold i håndbagasjen og kommer deg trygt gjennom sikkerhetskontrollen med æren i behold til tross for eventuelle stikkprøver, spørsmål osv?

Eller får du lettere panikk for at du kan ha glemt noe og lurer på om du rekker å legge alt på båndet i et raskt nok tempo uten å sinke hele prosessen?

Jeg er i alle fall den som svarte "neida, jeg har ikke noe væske i vesken" inntil mannen i sikkerhetskontrollen påpekter at jeg hadde en halvliters imsdalflaske der....

Jeg reiser nesten aldri med fly privat, det er med jobb, en eller to overnattinger og således relativt grei kontroll på hva jeg har pakket med meg, toalettsaker i sinnsjekket baggasje, for de bestiller alltid et kolli til oss, så slipper jeg dille med reisestørrelser på ting, og derved ikke noe i veska på vei ned, bare pc. Og så kjøper jeg ei flaske vann innenfor kontrollen. Men på vei hjem, så... ja.... har jeg komme med ei flaske vann i veska.

Jeg har også slått ut på pipe-kontrollen pga en boks jus i lomma. I gamle dager, på den tiden man fikk kveldsmat på flyet, så var jeg ikke ferdig å drikke den da de samlet inn søpla så jeg la den tomme kartongen i lomma når jeg gikk ut av flyet og der lå den til jeg skulle tilbake. Og altså, det var metallfolie på innsiden.

Jeg er avslappet. Bruker den tiden jeg trenger, men gjør meg som oftest klar allerede i køen. Har aldri noe å skjule, så det er ingenting å stresse for tenker jeg.

Har som regel kontroll selv med barn på slep;) har væske liggende lett og klart...

Har stålkontroll, er kjapp og har alt klart (selv når vi har hatt baby med), men avslappet. Men ja, jeg irriterer meg og over alle som ikke har det.

Tja stort sett kontroll men nervøs likevel
Vi har med medisiner so står på dopinglister så det gjør meg litt nervøs

Avslappet med stålkontroll. Har reist en del. Har også vært med på noen stikkontroller. Den morsomste i København hvor jeg hadde bukse med metallknapper på lommene bak og bh med spile, mens den maskinen de førte over kroppen lagde plystrelyd hver gang den traff metall. Venninna mi sto tvekrokete litt lenger bort :D

Avslappet og har stålkontroll :) Flyr endel både i jobb og privat og pakker alltid enkelt og uten unødvendige ting - også med barn.

Er rolig, har son regel full kontroll og er alltid klar når det er min tur. Reiser bare med håndbagasje så lenge jeg reiser uten barn. Reiser jeg med barn er jeg litt småstressa pga medisinene te småen. Men jeg blir ALLTID plukket ut i tilfeldig kontroll av sprengstoff så begynner å tru at det ikke lenger er tilfeldig haha

Er alltid forberedt og har alt av håndbagasje pakket korrekt. Synes det er null stress med kontroll :)

Tja, jeg trodde at jeg var en som hadde full kontroll. Før vi dro til Kroatia i juni og jeg ga stellebag (som det var babyolje o.l oppi) til svigerfar, og han ble stoppet da bagen ble scannet :hilarious:

Jeg har oftest kontroll. Men plutselig har det sneket seg en mascara eller en leppepomade dit den ikke skulle. Fikk skikkelig kjeft inn til London for det. Jeg stod veldig avslappa og tok imot kjefta (hun ropte), og jeg sa at ok, så kast den da om du mener den er en sikkerhetsrisiko.:bored: Den var visst kjempefarlig, så hun kasta den. :facepalm: Ikke noe stort tap akkurat, men at det var det eneste jeg hadde å skjule, sier jo at jeg ikke akkurat er i målgruppen for det disse sikkerhetskontrollørene leter etter. :hilarious::hilarious:

Har full kontroll på det vi har med oss i sekkene og finner frem alt som må ut av sekkene før det er vår tur. Er likevel alltid litt ekstra styr fordi jeg har med ganske mye medisiner og medisinsk utstyr. Må omtrent alltid visiteres i tillegg ettersom detektoren slår ut på noe metall jeg har i kroppen samt et apparat jeg alltid må være koblet til. Sønnen min er vant til dette og jeg lar meg ikke stresse, heldigvis.

Ved tanke på at jeg i gjennomsnitt flyr 4 ganger i måneden så er jeg ganske rutinert.
Det går på skinner

Full kontroll, men likevel stressa (bestandig redd for å ikke rekke ting :rolleyes:)

Jeg har oftest kontroll. Men plutselig har det sneket seg en mascara eller en leppepomade dit den ikke skulle. Fikk skikkelig kjeft inn til London for det. Jeg stod veldig avslappa og tok imot kjefta (hun ropte), og jeg sa at ok, så kast den da om du mener den er en sikkerhetsrisiko.:bored: Den var visst kjempefarlig, så hun kasta den. :facepalm: Ikke noe stort tap akkurat, men at det var det eneste jeg hadde å skjule, sier jo at jeg ikke akkurat er i målgruppen for det disse sikkerhetskontrollørene leter etter. :hilarious::hilarious:
Hva? Er ikke leppepomade lov? Jeg har gått gjennom flere ganger med det i veska :eek:

Jeg har alt lagt ferdig i zip poser slik at det bare er å røkke opp posene på flyplassen. Elektronikk ligger for ordens skyld også i slike, så jeg slipper å rote rundt etter dem.
Også vet jeg at det ene pudderet jeg har kan se ut som væske i maskinen så derfor ligger det også synlig.
Sprøyter osv(prøverør) har jeg som regel også lagt klart i zip poser med originalforpakningen ved siden av. Mer for rimelighetens skyld enn at jeg bryr meg for å bli sjekket, glemte ta det opp av sekken en gang og de brydde seg ikke i det hele tatt.
Bruker å reise i tights eller joggebukse og hettegenser slik at jeg slipper unna metall i klærne og styr med det.

Som regel kjenner jeg uansett folk i sikkerhetskontrollen her hjemme slik at de vet jo at jeg er meg og hva jeg mest sannsynlig har med meg.

Etter sikkerhetskontroll kan jeg godt finne på å drikke kaffe med en av dem, sier vel kanskje seg selv at jeg er avslappet da?

Jeg er forsåvidt avslappet, men full kontroll har jeg sjelden :p

Reiser i klær som ikke piper, men i sekken har vi stort sett alltid noe som slår ut, uansett hvor forsiktig jeg prøver å være... Sist var det Inotyol og to sånne ferdigposer med babymat... Spent på hva det blir idag :p

Det verste vi har blitt stoppet med var en stressball :p Det var veldig lite populært :p

Stresset ikke, er jeg sinke så er jeg sinke :p
Har ingenting å skjule, men jeg synes de tar av litt en del gang ;)

Back
Topp