SF-mål

Her ville ikke legen skrive på sf-målet idag. Han mente han hadde målt feil og siden lillebror lå i tverrleie så ville ikke målet bli riktig uansett. Han anbefalte at jordmor fikk ta seg av akkurat sf-målet[emoji28]
Noen leger ass [emoji23]
 
Ble målt til 32 cm da jeg var 33+3, såvidt litt over gjennomsnittsstreken [emoji5]
 
31,5 cm i uke 31, over streken, men får masse kommentarer på at jeg har liten mage, nesten så jeg vil vise dem kurven min:p
 
Jeg var 33cm 32+3, og har tenkt det samme :hilarious: har ligget høyt ift gjennomsnittet hele veien, men har ganske liten mage. Jeg var nesten 5kg selv, og har spurt om vekstestimering, men går bare beskjed om at kroppen sjeldent lager barn som ikke passer i morens bekken:shifty:
Det føltes da veldig som en avfeining da.
Mange ting som spiller inn på det da. F eks er det kjent at det ofte blir en mismatch der hos asiatiske kvinner som får barn med vestlige menn... ingen rutine på vekstkontroll likevel...
 
Det føltes da veldig som en avfeining da.
Mange ting som spiller inn på det da. F eks er det kjent at det ofte blir en mismatch der hos asiatiske kvinner som får barn med vestlige menn... ingen rutine på vekstkontroll likevel...

Ja, jeg synes også det. Men kommunen har ikke jordmortilbud før august, så får i grunn ikke snakket med andre enn fastlegen.. Veldig fornøyd med fastlegen, men ikke helt det samme å ikke kunne snakke med jordmor. I familien min er det stortsett født store barn, mens mannen min var helt på gjennomsnittet så er ikke veldig bekymret men hadde vært litt greit å ha noe å forholde seg til :rolleyes:
 
Idag 32+3 hadde jeg 31 cm. I følge det gamle skjemaet ligger jeg over gjennomsnittet. Men i følge min jordmor har det kommet 2 nye skjemaer etter det jeg bruker, og der er gjennomsnittet visstnok høyere.
 
Hadde sf mål på 30 i uke 26 så her har de slutta å måle, blir feil uansett. Tror det ene målet jeg har er litt feil også.
 
Mini holdt på med tøyeøvelser, så SF-målet gjorde et lite hopp fra 33cm hos legen i uke 32, til 36cm hos jordmor nå 34+5. Ny måling på kontroll i uke 36, og hvis det fortsetter med høye målinger får jeg vekstkontroll :)
 
Her var SF målet på 30cm her om dagen - da var jeg 34+0. Altså akkurat på 10% linja. Ved forrige måling (uke 27) lå jeg nesten på 90%...
JM ble litt betenkt og ville ha meg inn til ny måling neste uke... o_O

Noen andre som har opplevd dette?
 
Mitt var 31cm når jeg var 32+3 [emoji5]
 
Back
Topp