SF-mål

Jeg ble målt til 21 cm ved 24+5, altså rett på nederste streken. Men ble målt rett etter glukosebelastning, så tenker jeg har vært noe dehydrert..

Husker ikke målene, men lå et godt hakk over snittet på første kontroll.
Lå under snittet store deler av forrige svangerskap så da er det ikke bare synsbedrag at magen er større denne gangen. ;)

Skal måle hos jordmor idag, veldig spent da jeg lå et godt stykke over hos henne for 6 uker siden [emoji28]

Hadde SF-mål på ca 27,5 cm idag, 30+1 [emoji846] Så har gått fra å ligge godt over snittstreken (25,5 cm uke 24+1) til litt under idag [emoji846]

Uke 23 - 22,3 cm
Uke 26 - 25,0 cm
Uke 28 - 27,8 cm

Har gått fra å ligge midt på streken til litt over:)

24+3 - SFmål på 24
28+2 - SFmål på 28,5cm.

Ligger nå på grensen til øvre sjiktet på skjemaet. Veldig nysgjerrig på neste måling :-)

28+0 - 25 cm.
Hadde bare gått opp 0,5 cm siden forrige SF-måling i uke 25. Litt bekymret, men legen sa ingenting.

25+0, 25 cm. Litt over gjennomsnittet, men tror jeg gått 1 uke lenger enn hva legen tror, så da er det gjennomsnittlig:)
Skal på kontroll på tirsdag og er da 29+0, blir spennende og se hva som har skjedd.

Mitt var 23 cm på 24+3, også rett over gjennomsnittsstreken (lege)
Ved 28+4 var målet 28 cm, også rett over gjennomsnittsstreken og følger kurven fra sist(JM)

Her ville ikke legen skrive på sf-målet idag. Han mente han hadde målt feil og siden lillebror lå i tverrleie så ville ikke målet bli riktig uansett. Han anbefalte at jordmor fikk ta seg av akkurat sf-målet[emoji28]

25+0 var det 24 cm - helt på den røde linja

Back
Topp