Sex nå i første trimester?

Aléria

Gift med forumet
Junilykke2018
Marshmallows2021
Har dere like ofte sex nå i første trimester som dere har til vanlig? Eventuelt; har dere sex i det hele tatt nå i starten av graviditeten? Litt engstelig for å miste, men det skal jo i teorien være helt harmløst å ha sex, ikke sant? Vi har sex som vanlig og tenker at det skal være helt i orden, men kjenner på en liten bekymring for blødning i etterkant..
 
Sist svangerskap fikk jeg premature rier to ganger etter sex med påfølgende blødning.. så jeg er veldig nervøs (Barnet kom til termin, så alt gikk bra). Tror jeg ønsker en tidlig samtale med lege for å snakke rundt disse tingene.
Men som regel går jo alt bra og er harmløst. Man kan blø på grunn av slimhinnene, og som regel er det helt ufarlig :)

Oppdatert:
På legetime 7+4, hvor jeg også ble henvist til TUL, fikk vi nekt av legen inntil vi hadde diskutert saken på TUL med legen 12+0. Så da venter vi :)
 
Last edited:
Samboer var bekymret for det forrige gang! Men legen forsikret oss om at det skal være helt harmløst.. Vi hadde sex som vanlig forrige svangerskap og nå i første trimester denne gangen :)

i slutten av svangerskapet Sies det jo at sex være med På å starte fødsel.. tror det er fordi sæden myker opp livmorhalsen... Men om dette er reelt vet jeg ikke Fungerte ikke for oss på overtid hvertfall:wacky:
 
Vi har hatt det en gang og det var bare vondt fordi jeg er trangere nå ..... :sorry::sorry:
 
Jeg hadde en orgasme i natt, og har blitt så redd for at det kan føre til abort. I etterkant har jeg fått økt murring/stikking, men ingen blødning. Av det jeg kan lese er det harmløst med både sex og orgasme, men er det helt trygt så tidlig..?
 
Jeg hadde en orgasme i natt, og har blitt så redd for at det kan føre til abort. I etterkant har jeg fått økt murring/stikking, men ingen blødning. Av det jeg kan lese er det harmløst med både sex og orgasme, men er det helt trygt så tidlig..?

De sier så. Tror vi nesten bare må stole på at det går helt fint :) Om det skulle gå galt så er det nok ikke grunnet sex/orgasme. Jeg er mer avslappet nå. Stresset litt etter sex de første par gangene etter positiv test, men for hver gang det går fint, slapper jeg av mer og mer :happy: Synes sexen er bedre som gravid, føler meg så kvinnelig og fruktbar på en måte :hilarious:
 
De sier så. Tror vi nesten bare må stole på at det går helt fint :) Om det skulle gå galt så er det nok ikke grunnet sex/orgasme. Jeg er mer avslappet nå. Stresset litt etter sex de første par gangene etter positiv test, men for hver gang det går fint, slapper jeg av mer og mer :happy: Synes sexen er bedre som gravid, føler meg så kvinnelig og fruktbar på en måte :hilarious:

Takk! Må vel bare roe meg. Synes jo i grunn sex med eller uten partner bør være naturlig, og føler meg også mer kvinnelig. Håper det fortsetter og spiren fortsetter å vokse
 
Skal ikke være farlig :) vet noen kan oppleve litt småblødning etter som kan virke skremmende, men det kommer av at slimhinnene er litt mer hovne og lettblødlig, aldri opplevd selv da :)
 
Vi har hatt mer sex en vanlig i grunn, sikkert pga jeg har ferie o_O bekymrer meg ikke for at det er noe spiren tar skade av. Jeg bekymret meg mye for det meste når jeg var gravid med nr 1, helt til legen min sa at de er jo ikke skapt for å dø disse små inni magen. Det finner jeg veldig beroligende å tenke på.
Men, det er ganske mange stillinger som ikke er så greie lenger da, så vi prøver oss frem. Til mannens fortvilelse er hans favoritt stilling helt ute av bildet til graviditeten er over:dead:
 
Ingen sex på oss før baaby er født:nailbiting: jeg tar progesteron gel i skjeden hver dag for å styrke livmorhalsen, og det er noe griserier uten like:depressed: pluss at jeg blir sår/øm av den. Senere blir vi frarådet det igjen slik som sist, garantert. Sååå, lite action:dead:
 
Back
Topp