Sex de første ukene

Phis

Gift med forumet
Februarlykke 2022❄️
Junibollene 2023
Trenger solskinnshistorier. Noen av dere som har fortsatt med sex som vanlig etter positiv test og det har gått bra? På tross av eventuelle blødninger? Klarer ikke la være å se sammenheng mellom sex og SAen sist selvom det i utgangspunktet ikke skal være mulig og nok bare var tilfeldig.

Er 5+1/5+2 idag.
 
Trenger solskinnshistorier. Noen av dere som har fortsatt med sex som vanlig etter positiv test og det har gått bra? På tross av eventuelle blødninger? Klarer ikke la være å se sammenheng mellom sex og SAen sist selvom det i utgangspunktet ikke skal være mulig og nok bare var tilfeldig.

Er 5+1/5+2 idag.

Vi har opplevd 3 SA (uke 6, 8 og 13). Har hatt småblødninger i alle svangerskap, i tillegg til det siste som endte i en frisk gutt juni i fjor.

I det svangerskapet det gikk bra, fortsatte vi å ha sex som vanlig hele veien, med unntak av 14 dager rundt uke 8. Opplevde småblødninger igjen da, og legen ba oss holde oss unna til det gikk over.

Vi «gjenopptok» kjærestetiden etter det, og det gikk helt fint. Opplevde litt rosa på papiret enkelte ganger etter sex, hele veien frem til fødsel. Slimhinnene er så hovne og fulle av blod, at det er helt normalt.

Kos dere og nyt hverandre :Heartred
 
Hei, hei! Sniker fra Juli-forumet :happy: Jeg hadde en liten blødning etter sex første trimester både når jeg venta kommende storebror på 3 år og lillesøster som kommer om 4 måneder :Heartred Gått bra begge gangene :)
 
Vi har opplevd 3 SA (uke 6, 8 og 13). Har hatt småblødninger i alle svangerskap, i tillegg til det siste som endte i en frisk gutt juni i fjor.

I det svangerskapet det gikk bra, fortsatte vi å ha sex som vanlig hele veien, med unntak av 14 dager rundt uke 8. Opplevde småblødninger igjen da, og legen ba oss holde oss unna til det gikk over.

Vi «gjenopptok» kjærestetiden etter det, og det gikk helt fint. Opplevde litt rosa på papiret enkelte ganger etter sex, hele veien frem til fødsel. Slimhinnene er så hovne og fulle av blod, at det er helt normalt.

Kos dere og nyt hverandre :Heartred

Takk for langt og godt svar. Satser på jeg tør snart! Hadde en liten runde på ‘egenhånd’ i går(ikke noe innvendig, altså) og fikk da vondt i livmor etterpå! Tror fokuset må bli på partner fremover for det var skremmende!
 
Hei, hei! Sniker fra Juli-forumet :happy: Jeg hadde en liten blødning etter sex første trimester både når jeg venta kommende storebror på 3 år og lillesøster som kommer om 4 måneder :Heartred Gått bra begge gangene :)

Takk for svar!:) betryggende! Opplevde du forresten vondt i livmor etter orgasme?
 
Jeg blødde etter sex forrige gang da vi mista. Kjenner jeg har fått litt skrekken etter det. «Heldigvis» for meg har mannen vært borte, og blir fortsatt en uke til borte. Så spørs det da om jeg tørr å ha sex neste uke..

Det skal jo i utgangspunktet være ufarlig så
 
Jeg blødde etter sex forrige gang da vi mista. Kjenner jeg har fått litt skrekken etter det. «Heldigvis» for meg har mannen vært borte, og blir fortsatt en uke til borte. Så spørs det da om jeg tørr å ha sex neste uke..

Det skal jo i utgangspunktet være ufarlig så

Samme som skjedde her. Veldig skummelt. Nå har vi ikke hatt sex siden positiv test og de begynner å bli lenge siden. Sambo er heldigvis forståelsesfull.
 
Avventer litt her og. Vet det skal være "ufarlig" men hadde sex sist når jeg hadde SA, så sitter en liten støkk i meg etter det :rolleyes:
 
Ikke vondt, men kynnere :)

Hva er kynnere? Har alltid tenk at det er et ord forbundet med tredje trimester og fødsel, haha. Kan man ha det såå tidlig? 5+3
 
Hva er kynnere? Har alltid tenk at det er et ord forbundet med tredje trimester og fødsel, haha. Kan man ha det såå tidlig? 5+3

Hvis man har født før, kan man oppleve kynnere veldig tidlig i svangerskapet.

Kynnere er sammentrekninger i livmoren :)
 
Hvis man har født før, kan man oppleve kynnere veldig tidlig i svangerskapet.

Kynnere er sammentrekninger i livmoren :)

Ah, kan ikke være det jeg opplever. Har aldri født før såvidt jeg vet, hahaha
 
Det var vår fjerde ivf- forsøk da det klaffet hos oss og etter at vi hadde samleie (samme dag) endte det i SA :(
Vi hadde veldig dårlig samvittighet siden det tok så lang tid for oss å bli gravid.. Vi var mest redd for fremtiden og tiden til å bli gravid igjen.
Etter to måneder av SA hadde vi det femte ivf-forsøk der jeg ble gravid igjen, heldigvis! :love2
Nå er jeg i uke 28 av svangerskapet og vi har bestemt oss for ikke ha sex, selv om vi har så mye lyst. Vi har jo et veldig langt forhold sammen og vi er veldig nære med hverandre, på forskjellige måter.
Kanskje sex har ikke noe å si i svangerskapet, men for oss var veldig uheldig første gangen jeg ble gravid..
Nå tenker vi på hvor velsignet vi er for å oppleve dette og vi tør ikke å gjøre noe andre valg i forhold til intimitet. :Heartbigred
Håper det beste for dere! :)
 
Da hadde vi første økt etter positiv test! Enn så lenge ser det ut som det har gått bra:)
 
Hvordan har det gått med sexen?

Jeg hadde for første gang i går (mannen kom hjem). Livredd for blod!
 
Ingenting siden før forrige tr:bag: Livredd både for blod og uvi... Og hvis noen stusser så ble vi gravide med ivf:p Vet ikke når jeg kommer til å tørre jeg... Kanskje rundt uke 10-12?
 
Hvordan har det gått med sexen?

Jeg hadde for første gang i går (mannen kom hjem). Livredd for blod!

Har hatt tre økter siden positiv test. Livredd for blod hver gang, men har bank i bordet gått bra så langt!:) Gikk det bra med deg?:)
 
Last edited:
Har hatt tre økter siden positiv test. Livredd for blod hver gang, men har bank i bordet gått bra så langt!:) Gikk det bra med deg?:)

Så bra at det ikke har kommet noe blod :)
Hadde i går natt. Kom litt lyslyslys rosa ut med spermen, men kun det. Det eneste som har kommet nå i dag er litt mørkere utflod :p helt normalt for meg rett etter sex, altså. Så vi krysser fingrene for at det går fint :)
 
Eneste jeg reagerte på var at jeg føltes så tørr der nede... det var uvanlig for meg. Har vondt i tissen i dag liksom.
 
Eneste jeg reagerte på var at jeg føltes så tørr der nede... det var uvanlig for meg. Har vondt i tissen i dag liksom.

Jeg var også noe ‘tørr’ i går. De to gangene før det svømte jo greien hans inni der:troll:
 
Last edited:
Back
Topp