Setter du barna oppi handlevogna?

For en person med bakteriefobi, ocd osv, så kan det faktisk være ganske ille. Det er lov å ta hensyn til andre også, og ikke la skitne barnesko vandre fritt i handlekurver som andre også skal bruke. Ikke alle som gir blanke i bakterier.

En person med bakteriefobi klarer vel ikkje å gå i en butikk å handle. Om personen gjør det vil han/hun ikke bruke handlekurv uansett?

En person med bakteriefobi klarer vel ikkje å gå i en butikk å handle. Om personen gjør det vil han/hun ikke bruke handlekurv uansett?
En person med bakteriefobi må vel også få lov å handle? Tenker at det må gå an å ta hensyn til de rundt seg også, og prøve så godt det lar seg gjøre å ikke spre rundt seg med bakterier dersom det kan unngås. Er ikke SÅ vanskelig å vaske hendene etter dobesøk, holde seg for munnen når man hoster, eller ta av skoene på barnet før de settes i handlekurver.
..eller?

Ja, det har jeg. Med unge både med og uten sko. Vet ikke hva som er mest bakteriefritt. Hjelper nok neppe å ta av skoene. Ungene har flydd rundt i BHG i timesvis og der er det jo bakteriefest:P

(Og jeg kommer sikkert til å gjøre det igjen :rolleyes: )

En person med bakteriefobi må vel også få lov å handle? Tenker at det må gå an å ta hensyn til de rundt seg også, og prøve så godt det lar seg gjøre å ikke spre rundt seg med bakterier dersom det kan unngås. Er ikke SÅ vanskelig å vaske hendene etter dobesøk, holde seg for munnen når man hoster, eller ta av skoene på barnet før de settes i handlekurver.
..eller?
Det er skit på sokker også :-) Fra barnehagen/gulvet. Tror ikke det har så mye å si å ta av skoene eller ei...

..eller?
Sokker kan være like møkkete som sko ;)

..eller?

Vanskelig er det ikke, men likevel viser undersøkelser at veldig mange ikke gjør det. Så man vet aldri hvem som gjør det og hvem som ikke gjør det, så verden er enten man vil eller ei full av bakterier. Så har man så ille bakteriefobi, så må man nesten bli hjemme, for man kan jo ikke sterilisere folk før de tar i handlevogna

I forhold til bakterier er sokkene like ille. Men ikke skitt. Og det er reelt sett et mye større problem. Bakterier er vi enige om at det er uansett. Men vått og gjørmete, det et det skoene som er

Nei er de for store til setet, så får de gå på bena sine.

Sent from my iPhone using BV Forum

ALDRI gjort og aldri hatt behovet. Kommer aldri til å gjøre heller og det står jeg for!!!

Ikke bare fordi det er ekkelt med skitne sko der jeg skal ha mat, man har da pose på ting eller emballasje. Men barn kan falle ut derfra, sett det egenhendig av en gutt på ca 4-5 år som stor på kanten og gikk rett på trynet med alle varene over seg. Virkelig hodet rett nedi flisene på butikken. Mora stod ikke like ved engang, andre kom til først.

Dessuten er ikke vognene under noen omstendighet ment å ha barn i untatt det setet frem til de er 15 kg eller hva det nå er. Enten får barna gå ved siden av, trille egen vogn eller tralle eller være hjemme. Fint klart å handle med mine to tette med 15 mnd mellom uten problem mange ganger når de var små.

De gikk ikke alltid like fint ved siden av som jeg håpet, og de løp litt ut. Men var ALDRI noe alternativ å stappe de oppi vognen. En uting som folk gjør fordi noen var så dum å begynne med det...

ALDRI gjort og aldri hatt behovet. Kommer aldri til å gjøre heller og det står jeg for!!!

Ikke bare fordi det er ekkelt med skitne sko der jeg skal ha mat, man har da pose på ting eller emballasje. Men barn kan falle ut derfra, sett det egenhendig av en gutt på ca 4-5 år som stor på kanten og gikk rett på trynet med alle varene over seg. Virkelig hodet rett nedi flisene på butikken. Mora stod ikke like ved engang, andre kom til først.

Dessuten er ikke vognene under noen omstendighet ment å ha barn i untatt det setet frem til de er 15 kg eller hva det nå er. Enten får barna gå ved siden av, trille egen vogn eller tralle eller være hjemme. Fint klart å handle med mine to tette med 15 mnd mellom uten problem mange ganger når de var små.

De gikk ikke alltid like fint ved siden av som jeg håpet, og de løp litt ut. Men var ALDRI noe alternativ å stappe de oppi vognen. En uting som folk gjør fordi noen var så dum å begynne med det...

Ganske godt poeng, det er faktisk risikabelt å ha de i vognene. Ikke første gangen jeg har hørt om barn som tryner nedi gulvet nettopp på grunn av det...

Ganske godt poeng, det er faktisk risikabelt å ha de i vognene. Ikke første gangen jeg har hørt om barn som tryner nedi gulvet nettopp på grunn av det...

Men man stikker da vel ikke så store barn i vogna, og uansett skal man jo ikke gå fra barna heller. Var aldri noe problem å få ungen til å sitte på rompa her uansett.

Og når det gjelder gjørmete og våte sko som noen nevner, så legger jeg jo ikke mine egne matvarer sammen med en gjørmete unge heller. Kan ikke vite at hun faktisk har vært gjørmete når man går på butikken.

Nei, man må nok bare ta høyde for at verden full av bakterier, og det meste er skitnere enn vi er klar over, men det tar vi sjelden skade av.

Jøsses, overraskende mange som lar ungene sitte oppi vogna :o Det kommer jeg aldri til å gjøre med min, enten så sitter han i sete, eller så får han gå nå som han er stor nok til det!!

For det første så er det er det ekkelt med skitne sko oppi vogna, men det er skummelt visst ungene reiser seg i vogna og skal prøve å klatre ut f.eks...

Men man stikker da vel ikke så store barn i vogna, og uansett skal man jo ikke gå fra barna heller. Var aldri noe problem å få ungen til å sitte på rompa her uansett.

Og når det gjelder gjørmete og våte sko som noen nevner, så legger jeg jo ikke mine egne matvarer sammen med en gjørmete unge heller. Kan ikke vite at hun faktisk har vært gjørmete når man går på butikken.

Nei, man må nok bare ta høyde for at verden full av bakterier, og det meste er skitnere enn vi er klar over, men det tar vi sjelden skade av.

Tydeligvis gjør jo folk det når unger havner i gulvet. Min fireåring får ikke sitte i vogna, hun hadde ikke sittet stille uansett, og jeg går selvfølgelig aldri ifra ettåringen som sitter i setet. Ikke alle tenker over at ungene kan falle ut av vogna.

Last edited:

Enig med deg ja!

Jeg datt ut sånn da jeg var 4 år, mamma og pappa stod rett ved siden av så ingen sikkerhet i det. En av de skulle bare inn å hente ut en melk, bang rett i bakken. Så derfor får heller ikke mine sitte der.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja. Men nå er han så stor at han kan gå ved siden av, eller trille vogna selv.

Back
Topp